Lietuviškos transporto inovacijos: gudrūs vilkikai ir sumanūs keliai

Europos Komisijos (EK) transporto sektoriaus tyrime sakoma, kad inovacijų dėka Europos Sąjungos (ES) bendrovės ateityje galės užimti pirmaujančias pozicijas pasaulio transporto rinkose. Šiuo metu ES narės globaliu mastu keliose transporto srityse įsitaisiusios pirmaujančiose vietose. Lietuva – tarp ryškiųjų ES transporto rinkos žaidėjų.

Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 1, 2017, 8:17 AM

Transporto ir saugojimo sektorius mūsų valstybėje sukuria 12 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP). Vien tik kelių transportas sudaro 6 proc. šalies BVP. Tiesiogiai transporto sektoriuje dirba daugiau nei 100 tūkst. darbuotojų. Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ žiniomis, mūsų transporto atstovai sėkmingai konkuruoja Europos rinkose, o EK duomenimis, inovatyvumo atžvilgiu esame gerokai aukščiau už ES vidurkį.

Konkuruoti padeda protingi vilkikai

„Dalį Lietuvos transporto sektoriaus sėkmės galima priskirti inovatyvumui, drąsai, lankstumui ir siekiui nuolat tobulėti. Kalbant apie naujoves, mūsų bendrovė naudojasi lietuvių suprogramuota telematikos (GPS sekimo) sistema. Jos pagrindinė funkcija – stebėti transporto parko judėjimą. Turime galimybę stebėti ne tik techninius transporto priemonės parametrus, bet ir vairuotojo elgesį, vairavimo kokybę. Mes matome, kaip dažnai vairuotojai stabdo ar naudoja tempomatą – pastovaus greičio palaikymo sistemą, kokios kuro sąnaudos su atitinkamu važiavimo stiliumi. Stebime apie 20 skirtingų parametrų“, – pasakoja Europoje lyderiaujančios „Girteka Logistics“ Organizacijos vystymo direktorius Darius Kriukas.

Inovatyvi įranga leidžia prižiūrėti ir krovinio būseną. „Vežant krovinius šaldytuvinėmis puspriekabėmis labai svarbus krovinio temperatūros režimas. Matome, kada ir kiek kartų buvo atidarytos puspriekabės durys“, – sako pašnekovas. Per specialiai sukurtą programą planšečių pagalba vairuotojai į centrinę būstinę gali persiųsti reikalingus dokumentus.

Naujovės ir kelių infrastruktūroje

„Lietuvos transporto sistema inovatyvi ir vertinama Šiaurės Europos regione“, – teigia „Fimos“ Sprendimų departamento direktorius Rokas Šlekys. Anot jo, visų automobiliuose ir keliuose taikomų naujovių kombinacija padeda našiau ir efektyviau judėti keliuose, pristatyti krovinius.

Lietuviškos transporto infrastruktūros inovacijos kuriamos ir bendradarbiaujant su mūsų šalies mokslininkais. Dirbdama su Kauno technologijos universitetu (KTU) „Fima“ rengia transporto priemonių svėrimo nestabdant eismo, sistemos metrologinės patikros metodiką. Iki šiol Lietuvoje nebuvo tokių sistemų. „Šis projektas svarbus todėl, kad perkrautas transportas daro didelę žalą kelių dangai, tokie krovininiai automobiliai tampa nesaugūs. Šiuolaikinės technologijos leidžia pasverti transporto priemones nestabdant eismo ir automatiškai sugeneruoti bei išsiųsti pažeidimo protokolą“, – aiškina R. Šlekys.

Bendrovė įgyvendina ir kitą inovatyvų projektą: vidutinio greičio matuoklių diegimą. Artimiausiu metu Lietuvos keliuose atsiras 25 atkarpos, kuriose bus matuojamas ne momentinis, bet vidutinis automobilio greitis.

Sunkvežimiai be vairuotojų?

Kalbant apie būsimas automobilių inovacijas, „Linavos“ atstovai įsitikinę, kad itin didelis potencialas ir iššūkis bus nauja sunkvežimių karta. Jau dabar keliuose bandomi savaeigiai ir elektra ar kitais alternatyviais šaltiniais varomi sunkvežimiai. Svarstoma, kaip būti žingsniu priekyje ir pasiruošti tokių transporto priemonių atsiradimui rinkoje.

Teigiama, kad šiandieninis technologinis proveržis kelių transporto sektoriuje išskirtinis. Vežėjai turi tai išnaudoti ir būti pasiruošę krovinius vežti greičiau, pigiau, efektyviau ir saugiau. Jie kiekvieną dieną turi sekti naujausias technologijas ir jas naudoti. Priešingu atveju sumažės vežėjų konkurencingumas.

Tai patvirtina ir artimiausiems 30 metų EK nubrėžtos transporto inovacijų gairės. Tam, kad ES transporto bendrovės išliktų konkurencingos, reikės žengti sudėtingus žingsnius. Vienas tokių – išspręsti aplinkos taršos ir energijos suvartojimo problemas, o tai sudėtingiau nei atrodo iš pirmo žvilgsnio. Juk augs žmonių skaičius, jie vartos daugiau prekių ir daugiau keliaus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.