Interneto banku aktyviausiai naudojasi vadovai ir studentai

Elektroninės bankininkystės įrankiai, leidžiantys nuotoliniu būdu susitvarkyti kasdienius finansinius reikalus, Lietuvos gyventojams pamažu tampa įprastu dalyku, rodo „Swedbank“ užsakymu atliktas gyventojų nuomonės tyrimas. Asmeninius pavedimus ir mokėjimus už paslaugas interneto banke atlieka beveik pusė šalies gyventojų.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Feb 4, 2014, 11:57 AM, atnaujinta Feb 16, 2018, 5:49 PM

Tyrimas atskleidė, kad internetu finansinius reikalus dažnai tvarkantis gyventojas yra 18–45 metų amžiaus, turintis aukštąjį išsilavinimą, gaunantis didesnes nei vidutines pajamas ir gyvenantis didmiestyje. Žvelgiant pagal gyventojų užsiėmimą, aktyvumu interneto bankininkystėje išsiskiria aukščiausio ir vidutinio lygio vadovai bei studentai.

Asmeniniams pavedimams ir mokėjimams už paslaugas interneto banką renkasi 90 proc. apklaustų vadovų bei 71 proc. studentų. Mažiausiai aktyvūs interneto banko naudotojai kol kas yra pensiją gaunantys senjorai (16 proc.) ir bedarbiai (29 proc.).

Interneto bankas ir bankų programėlės mobiliesiems įrenginiams populiarėja, nes keičiasi žmonių poreikiai. Naujosioms technologijoms pastebimai paprastėjant, jos tampa prieinamos vis didesniam skaičiui žmonių. Be to, vartotojai yra pragmatiški ir netrunka suprasti, kad elektroniniai įrankiai padeda sutaupyti laiko bei pinigų. Bankas yra visur, kur veikia interneto ryšys, todėl į banko specialistus gyventojai vis rečiau kreipiasi dėl pavedimo ar norėdami sumokėti mokesčius. Banko padalinys tampa visų pirma finansinių konsultacijų vieta“, – sakė „Swedbank“ Elektroninių kanalų departamento direktorė Lina Žemaitytė.

„Swedbank“ atstovė taip pat pabrėžia, kad interneto banko naudotojų daugėja ir tarp vyresnio amžiaus gyventojų. Pastebima tendencija, kad senjorai, padedami banko specialistų, sėkmingai perpranta visas pagrindines operacijas – kaip pasitikrinti sąskaitos likutį, atlikti pavedimą ar apmokėti sąskaitą.

„Swedbank“ duomenimis, 97 proc. visų mokėjimų šiuo metu yra atliekama elektroniniais įrankiais, o likusi nežymi dalis – grynaisiais banko padalinyje. Gyventojai jau įgudo internetu ne tik atlikti mokėjimus, bet ir sudaryti paslaugų sutartis. „Anksčiau absoliuti dauguma interneto banke sudaromų sutarčių būdavo susiję su elektroniniais mokėjimais – tiesioginiu debetu, periodiniais pavedimais. Pastaruoju metu pastebime, kad populiarėja ir sudėtingesnės paslaugos, dėl kurių gyventojai anksčiau eidavo į banko padalinį: indėliai, mokėjimo kortelių užsakymas, turto ar automobilio draudimas. Statistiškai 1 iš 5 banko paslaugų yra įsigyjama internetu“, – teigė L.Žemaitytė.

Lietuvos gyventojų nuomonės dėl naudojimosi interneto bankininkyste tyrimą „Swedbank“ užsakymu praėjusių metų lapkričio mėnesį atliko bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu apklausti 1006 18–75 metų amžiaus Lietuvos gyventojai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.