Krepšinis didina Lietuvos žinomumą internete

Krepšinį galima vadinti pagrindiniu Lietuvos vardo žinomumo ambasadoriumi pasaulyje. Tokia išvada peršasi analizuojant „Google“ paieškos tendencijas.

„Google“ paieškų tendencijos patvirtina, kad krepšinis didina mūsų šalies žinomumą.<br>G.Šiupario nuotr.
„Google“ paieškų tendencijos patvirtina, kad krepšinis didina mūsų šalies žinomumą.<br>G.Šiupario nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Sep 15, 2014, 8:54 PM, atnaujinta Feb 2, 2018, 12:18 PM

Lietuvos krepšinio rinktinė šeštadienį pralaimėjo Prancūzijai rezultatu 93:95 iš užėmė ketvirtąją vietą Pasaulio krepšinio čempionate. Nepaisant pralaimėjimo, susidomėjimas Lietuva internete buvo gerokai didesnis nei įprasta.

Lyginant su pastarųjų mėnesių tendencijomis, rugsėjį Lietuvos vardo anglų kalba (Lithuania) buvo ieškoma kone dukart dažniau. O mėnesis dar tik įpusėjo.

Kad krepšinis didina mūsų šalies žinomumą, patvirtina ir ankstesnės „Google“ paieškų tendencijos. Itin aktyviai žodžio „Lithuania“ buvo ieškoma 2004-ųjų rugpjūtį – tąkart mūsų šalies krepšininkai Atėnų olimpinėse žaidynėse užėmė ketvirtą vietą, nusileidę JAV rezultatu 96:104. Mūsų šalies vardo gerokai aktyviau nei įprasta internautai ieškojo ir 2008-ųjų rugpjūtį: Pekine lietuviai vėl kovojo dėl bronzos, bet 12 taškų skirtumu nusileido Argentinai.

Dar po dvejų metų, 2010-aisiais, Lietuvai iškovojus bronzos medalius Pasaulio krepšinio čempionate, Lietuvos vardo paieškų skaičius vėl drastiškai išaugo. 2011 m. rugsėjį „Google“ vėl sulaukė daugiau žodžio „Lithuania“ užklausų: tuo metu mūsų šalyje vyko Europos krepšinio čempionatas.

2012-ųjų Londono olimpiadoje Rusijai pralaimėję lietuviai nepateko į pusfinalį, bet internautų susidomėjimas mūsų šalimi vėl ūgtelėjo. Na, o naujausias ryškus raktažodžio „šuolis“ – šių metų rugsėjį.

Trumpai sakant, naršytojų susidomėjimas Lietuva labiausiai jaučiamas Olimpinių žaidynių ir Pasaulio krepšinio čempionatų metu (kiek mažiau – vykstant Europos krepšinio čempionatams). Kad tai nėra sutapimas galima įsitikinti šiuos rezultatus palyginus su kito raktažodžio – Lietuvos nacionalinė krepšinio rinktinė – paieškų tendencijomis (anglų k.).

Beje, rezultatus nuo 2004 m. sausio pateikiančiame grafike yra ir dar keli kreivės pakilimai, nesusiję su krepšiniu. 2005-ųjų balandį paieškų skaičius, ko gero, išaugo dėl to, kad mūsų šalyje viešėjo tuometinė JAV valstybės sekretorė Condoleezza Rice. O 2006 m. gegužę didesnį dėmesį mūsų šaliai galėjo pritraukti Eurovizija: tuomet grupė „LT United“ dainų konkurse užėmė 6-ąją vietą – tai geriausias iki šiol pasiektas Lietuvos rezultatas Eurovizijoje.

Apibendrinant visas paieškas, dažniausiai Lietuvos vardo, be lietuvių, „Google“ svetainėje ieško naršytojai iš Latvijos, Estijos, Airijos, Maltos, Islandijos, Kipro, Makedonijos, Liuksemburgo ir Baltarusijos.

O dabar – liūdnesnė žinia: Latvijos ir Estijos pavadinimų anglų kalba „Google“ vidutiniškai ieškoma dažniau nei Lietuvos...

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.