Ką daryti, kai „Facebook“ draugai tampa priešais?

Aktyviai bendraudami socialiniuose tinkluose, vaikai ir paaugliai kartais susiduria su patyčiomis ir kita nemalonia patirtimi. „Vaikų linija“ ir „Teo“ parengė rekomendacijas, kaip atsakyti į dažniausiai paauglių pateikiamus klausimus apie sunkumus „Facebook“ tinkle.

„Facebook“ – dažniausiai paauglių „Vaikų linijai“ minimas socialinis tinklas.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
„Facebook“ – dažniausiai paauglių „Vaikų linijai“ minimas socialinis tinklas.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2015-06-01 12:24, atnaujinta 2017-11-25 09:31

„Bendravimas socialiniuose tinkluose yra paauglių kasdienybė, apie kurią patys jie dažniausiai kalba tuomet, kai susiduria su nemaloniais komentarais, nuotraukų ar tapatybės vagyste, skleidžiamais gandais, – pastebi „Vaikų linijos“ psichologė, savanorių mokytoja Jurgita Smiltė Jasiulionė. – Neretai atrodo, kad šiuolaikiniai vaikai ir paaugliai yra internetinės erdvės ir socialinių tinklų ekspertai, kuriems suaugusieji mažai kuo gali padėti – juk ne kiekvienas suaugęs pats naudojasi socialiniais tinklais ir yra į juos įsigilinęs. Visgi vaikų skambučiai ir laiškai „Vaikų linijai“ atskleidžia, kad, susidūrę su sunkumais socialiniuose tinkluose, paaugliai neretai sutrinka ir jiems reikia pagalbos susiorientuojant, kaip išspręsti kilusį klausimą.“

„Facebook“ – dažniausiai paauglių „Vaikų linijai“ minimas socialinis tinklas. Konsultantai dažnai sulaukia paauglių klausimų, susijusių su asmeninės „Facebook“ paskyros užgrobimu, kai kažkas kitas ja naudojasi be leidimo arba jų vardu sukuria netikrą paskyrą. Kartais paaugliai nesupranta, kodėl jų įkeltas nuotraukas, video ar parašytą tekstą „Facebook“ įžeidžiai komentuoja jiems visai nepažįstami žmonės arba nežino, kaip elgtis, net jei ir pažįstami skleidžia gandus.

Daug paauglių pasakoja apie „Facebook“ patiriamas patyčias: dažna situacija, kai kažkas įkelia vaiko nuotrauką be jo sutikimo, o kiti pradeda ja dalintis ir rašyti pašaipius, įžeidžiančius komentarus.

„Labai svarbu, kad patyčias ar kitus sunkumus patiriantis paauglys kreiptųsi pagalbos į suaugusiuosius, vyresniuosius ar į „Vaikų liniją“. Kaip įrodymą apie patyčias reikia išsaugoti susirašinėjimus, pasidaryti ekrano nuotraukas ir pranešti „Facebook“ administracijai“, – sako Arūnas Požėra, „Teo“ informacinių technologijų specialistas.

Pasak jo, svarbūs ir „Facebook“ profilio saugumo nustatymai bei paties įrenginio saugumas: slaptažodžio stiprumas, atnaujinamos antivirusinės programos, teisių politika. Tačiau itin svarbus ir pagarbaus bendravimo internete supratimas – apie tai suaugusieji būtinai turėtų pasikalbėti su vaikais.

„Internetinėje erdvėje nebūtina visada būti teisiu, nes galima įsivelti į begalinius ginčus su etatiniais troliais, daug efektyviau juos ignoruoti ir informuoti apie juos, jei yra pagrindas. O sutaupytą laiką ir energiją paskirti mėgstamai veiklai. Be jūsų paties sutikimo, niekas jums negali gadinti nuotaikos“, – sako A.Požėra.

Atsakymus į dažniausius paauglių klausimus apie bendravimo „Facebook“ sunkumus, dėl kurių paaugliai kreipiasi į „Vaikų liniją“, rasite čia.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.