Pasiruoškite: reklama jus persekios visur ir visada

Įėjote į parduotuvę ir telefone iškart pastebėjote, kad gavote pranešimą: „Sveiki atvykę“. Keista, bet gal tik atsitiktinumas. Einate toliau, randate mėgstamų batelių porą. Juos pakeliate nuo prekystalio, apžiūrinėjate, o tuo metu greta jūsų esančiame televizoriaus ekrane rodoma, kad šiuo metu kaip tik šiems bateliams taikoma nuolaida, maža to, parodomas ir pavyzdys, kaip juos avintis žmogus atrodo iš šono. Jūs batelių užsinorite ir nusiperkate.

Pardavėjai gali atsiųsti klientams sveikinimo žinutes, reklamą ar pasiūlyti specialias nuolaidas.<br>123rf nuotr.
Pardavėjai gali atsiųsti klientams sveikinimo žinutes, reklamą ar pasiūlyti specialias nuolaidas.<br>123rf nuotr.
„Beacons“ yra maži, belaidžiai prietaisai, kurie gali perduoti duomenis į išmanųjį telefoną.<br>Estimote.com nuotr.
„Beacons“ yra maži, belaidžiai prietaisai, kurie gali perduoti duomenis į išmanųjį telefoną.<br>Estimote.com nuotr.
„Beacons“ yra maži, belaidžiai prietaisai, kurie gali perduoti duomenis į išmanųjį telefoną.<br>Estimote.com nuotr.
„Beacons“ yra maži, belaidžiai prietaisai, kurie gali perduoti duomenis į išmanųjį telefoną.<br>Estimote.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Eimantas Mikšys

Oct 8, 2015, 6:12 PM, atnaujinta Oct 11, 2017, 7:07 AM

Išėję iš parduotuvės nė nenutuokiate, kad po valandos, kai grįšite namo ir įsijungsite kompiuterį, sužinosite apie „Beacons“ – inovatyvią technologiją, kuri leidžia tiesioginės rinkodaros priemones pritaikyti labai specifinėms auditorijoms.

Netolima ateitis

Paprastai sakant, „Beacons“ yra maži, belaidžiai prietaisai, kurie gali perduoti duomenis į išmanųjį telefoną. Nuo tos akimirkos, kai aptariamasis prietaisas prisijungia prie telefono ir aptinka jame reikiamą aplikaciją – viskas, nepabėgsite.

Pardavėjas gali atsiųsti jums sveikinimo žinutę, o gal ir nuolaidą. Bet tik tokiu atveju, jei turite parsisiuntę pardavėjo aplikaciją.

Anot Entrepreneur.com, 2018 metų pabaigoje vien JAV tokių „beacon‘ų“ bus apie puspenkto milijono. Galite tik įsivaizduoti, kiek pranešimų gausite į asmeninį telefoną, tačiau neverta nusiminti. Kaip ir visada – jūsų privatumas bus gerbiamas, tokių žinučių išvengti įmanoma, tačiau susimąstykite, ar tikrai taip elgtis verta.

Žinoma, kaip ir „Facebook“ socialiniame tinkle, jus gali pasiekti nemokšų reklamos specialistų paruošta visiškai neaktuali reklama, tačiau dažniausiai ji bus visiškai atitinkanti jūsų poreikius. Jei įėjote į batų parduotuvę, gausite geriausius pasiūlymus joje tiesiai į telefoną.

Kaip jie veikia?

Kadangi oficialaus lietuviško atitikmens šiam prietaisui dar nėra, pavadinkime jį taip, kaip ir sugalvojo kūrėjai, tik lietuviškai – švyturėliu. Toks švyturėlis naudoja mažai energijos reikalaujantį „Bluetooth“ signalą, pastebi prietaisus, praeinančius šalia, ir prie jų prisijungia. Atstumas yra labai ribotas ir jei esate viename miesto gale, tikrai negausite žinučių iš parduotuvės, esančios kitame.

Švyturėlius galima optimizuoti visiškai pagal savo poreikius, kadangi jie yra lengvai programuojami. Verslas gali pasirūpinti, jog tik jūs gautumėte išskirtinę žinutę už tai, kad jau, pavyzdžiui, penktą kartą įėjote į jų parduotuvę per pastarąjį mėnesį. Tai, matyt, reikš, jog esate lojalus klientas.

Iš esmės švyturėlių nauda gali būti panaudota bet kurioje srityje, jei tik turite fantazijos. Vyksta metro darbuotojų streikas? Kodėl gi prieš įeinant į metro gyventojams apie tai nepranešus papildomai ir žinute. Šiandien mieste atidaroma nauja paroda? Skirtingose miesto vietose išdėstyti švyturėliai gali apie tai pranešti.

Ir kas puikiausia – galėsite tikslingai juos išdėlioti pagal rajonus ar vietas, kur renkasi jūsų tikslinė auditorija.

Ar tai veiks?

Didieji tinklai, tokie kaip „Macy‘s“ ar „McDonald‘s“, skelbia puikius bandymų rezultatus: 60 procentų klientų įsitraukia į tokią interakciją, net trečdalis iš gavusiųjų tokį pasiūlymą perka.

Vienoje apklausoje teigiama, kad 73 procentai parduotuvės klientų, gavę pranešimą iš švyturėlio, nusprendė apsidairyti atidžiau ir jų noras pirkti išaugo. Net 60 procentų klientų teigė, jog švyturėlių rinkodarinės kampanijos galėtų būti priežastiniu ryšiu, kodėl jie lankosi būtent tose parduotuvėse dažniau.

Žinoma, ši technologija nėra nemokama, tačiau ir nebrangi. Vienas švyturėlis gali kainuoti nuo 20 iki 40 JAV dolerių. Kur kas brangiau kainuos jų programavimas. Visgi išlaidos šiai platformai gali būti palyginamos su, pavyzdžiui, elektroninių laiškų ar skaitmenine rinkodara. Žinoma, jei tai jums darė ne trečios kartos pusbrolio sūnus aštuntokas, o šioje srityje besispecializuojanti įmonė.

Iki galo ši technologija dar nėra išvystyta, nors įsigyti jų jau galima. Turite visus šansus būti pirmais, pasinaudoti šia technologija ir padidinti savo pardavimus. Kai švyturėliai išpopuliarės ir gausime dešimtis pranešimų kasdien, turėsite kur kas labiau pasukti galvą, jog galėtumėte išsiskirti.

Patarimai pradininkams

Norime, kad būtumėte ne tik pirmieji, tačiau ir išnaudotumėte visus jų privalumus, jei jau nuspręsite tuo užsiimti. Todėl pateikiame penkis patarimus, kurie gali padėti sėkmingai įsivažiuoti.

1. Atsiklauskite leidimo. Kadangi jūsų klientas turi parsisiųsti aplikaciją, kurią aptikęs švyturėlis išsiųs pranešimą, paklauskite, ar jis sutinka tuos pranešimus gauti. Tai būtų mandagu. Be to, tyrimai rodo, kad žmonės mėgsta gauti jiems naudingą turinį, tik yra viena bėda – jie nori suprasti ir kodėl ta žinutė pasiekė juos.

2. Pasiūlykite naudą. Žinoma, tam, kad galėtumėte siųsti švyturėliais pranešimus, jums ne visada reikės kurtis aplikaciją patiems. Jums galės padėti reklamos agentūros ar patys populiarūs prekės ženklai, turintys didelius atsisiuntusiųjų programėlę žmonių skaičius. Kaip jau ir minėjome šiame tekste, dovanokite, pradžiuginkite, naudingai informuokite. Tik šiukštu nesiųskite brukalo ir ypač – nesiųskite pranešimų per dažnai.

3. Įgalinkite savo personalą. „Starwood Hotels“ švyturėlius naudoja tam, kad kambarines informuotų, kada kambarys jau yra tuščias ir gali būti tvarkomas. „Virgin Atlantic“ švyturėlius išnaudojo Hitrou oro uoste, laukimo zonose lauke. Kai tapdavo per šalta, įmonės personalas gaudavo žinutes, jog atneštų pledų klientams.

4. Rinkite atgalinį ryšį. „McDonald’s“ švyturėlius išnaudoja tada, kai klientas tik įeina pro duris. Įmonė siunčia tiek pasisveikinimus, tiek nuolaidų kuponus, apklausas, karjeros galimybes. Taip testuojama, kuri informacija suveiks geriausiai ir labiausiai patiks klientams.

5. Galvokite už parduotuvės ribų. Norvegų „Unacast“ rinkodarą pagal lokaciją derina su kitomis skaitmeninėmis priemonėmis. Kai klientas įeina į parduotuvę ir pažiūri į batus, jis tampa potencialia auka. Kai jis ar ji kitą kartą įsijungs, pavyzdžiui, „YouTube“, išvys paruoštą ir specialiai tai batų porai pritaikytą reklamą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.