„Topo centro“ eksperimentas: parduotuvėse – nemokamos kavinės

Atėję į buitinės technikos ir elektronikos parduotuvę žmonės dažniausiai tikisi pamatyti įvairiausių prietaisų, galbūt kažką apžiūrėti, pačiupinėti ar kitaip išbandyti. Tuo metu kavinių lankytojai tikisi skanios kavos ir jaukios aplinkos. Tačiau kas būtų, jei visa tai sujungtume?

„Topo centro“ įkūrėjas ir valdybos pirmininkas A.Rusteika teigė, kad naujos parduotuvės koncepcija buvo sukurta atlikus išsamią rinkos analizę.
„Topo centro“ įkūrėjas ir valdybos pirmininkas A.Rusteika teigė, kad naujos parduotuvės koncepcija buvo sukurta atlikus išsamią rinkos analizę.
„Topo centro“ parduotuvės Vilniaus „Akropolyje“ atidarymo akimirka.
„Topo centro“ parduotuvės Vilniaus „Akropolyje“ atidarymo akimirka.
Planuojama, kad naujoje parduotuvėje vyks ir naujausių produktų pristatymai, mokymai, degustacijos bei daugybė kitų renginių.
Planuojama, kad naujoje parduotuvėje vyks ir naujausių produktų pristatymai, mokymai, degustacijos bei daugybė kitų renginių.
Naujoje parduotuvėje galima rasti ne tik įprastų prekių, tokių kaip telefonai ar kompiuteriai, bet ir, pavyzdžiui, robotų.
Naujoje parduotuvėje galima rasti ne tik įprastų prekių, tokių kaip telefonai ar kompiuteriai, bet ir, pavyzdžiui, robotų.
Kavos ragavimo kampelis.
Kavos ragavimo kampelis.
„Topo centro“ parduotuvės Vilniaus „Akropolyje“ atidarymo akimirka.
„Topo centro“ parduotuvės Vilniaus „Akropolyje“ atidarymo akimirka.
Riedžių pardavimai pernai augo net 52 kartus.
Riedžių pardavimai pernai augo net 52 kartus.
„Topo centro“ įkūrėjas ir valdybos pirmininkas Aurelijus Rusteika.
„Topo centro“ įkūrėjas ir valdybos pirmininkas Aurelijus Rusteika.
„Topo centro“ generalinio direktoriaus R.Štaro teigimu, šįmet į parduotuvių atnaujinimą numatoma investuoti apie 700 tūkst. eurų.
„Topo centro“ generalinio direktoriaus R.Štaro teigimu, šįmet į parduotuvių atnaujinimą numatoma investuoti apie 700 tūkst. eurų.
„Topo centro“ parduotuvės Vilniaus „Akropolyje“ atidarymo akimirka.
„Topo centro“ parduotuvės Vilniaus „Akropolyje“ atidarymo akimirka.
Kitaip nei daugelyje parduotuvių, šioje kasa įrengta ne prie išėjimo, o salės centre.
Kitaip nei daugelyje parduotuvių, šioje kasa įrengta ne prie išėjimo, o salės centre.
Parduotuvės lankytojai gali paragauti šviežios kavos.
Parduotuvės lankytojai gali paragauti šviežios kavos.
„Topo centro“ parduotuvės Vilniaus „Akropolyje“ atidarymo akimirka.
„Topo centro“ parduotuvės Vilniaus „Akropolyje“ atidarymo akimirka.
„Topo centro“ parduotuvės Vilniaus „Akropolyje“ atidarymo akimirka.
„Topo centro“ parduotuvės Vilniaus „Akropolyje“ atidarymo akimirka.
„Topo centro“ parduotuvės Vilniaus „Akropolyje“ atidarymo akimirka.
„Topo centro“ parduotuvės Vilniaus „Akropolyje“ atidarymo akimirka.
„Topo centro“ parduotuvės Vilniaus „Akropolyje“ atidarymo akimirka.
„Topo centro“ parduotuvės Vilniaus „Akropolyje“ atidarymo akimirka.
Daugiau nuotraukų (16)

Lrytas.lt

Feb 10, 2017, 2:29 PM, atnaujinta Apr 10, 2017, 8:40 AM

Tokio eksperimento ėmėsi „Topo centras“, trečdalį naujos savo parduotuvės erdvės skyręs būtent kavinei. Lankytojai kavos gali pasigaminti naudodami įvairius aparatus ir išbandydami skirtingus gamybos būdus. Be to, kava čia – nemokama.

„Sveiki atvykę į pirmąją kavinę, medicinos punktą ir parduotuvę viename“, – naujos koncepcijos parduotuvę, atidarytą Vilniaus „Akropolyje“, pristatė „Topo centro“ įkūrėjas ir valdybos pirmininkas Aurelijus Rusteika, patikslindamas, kad padauginus kavos čia pat galima ir pulsą pasitikrinti.

Na, dėl medicinos punkto gal kiek perspausta. Bet nemokama kavinė parduotuvėje – kažkas naujo. Ir šiek tiek rizikinga.

Apgalvotas žingsnis

Lietuviams pavojinga kažką siūlyti už dyką. Mes imame viską, glėbiais. O kai nebetelpa, atsitempiame vežimėlį ar privažiuojame automobiliu.

Sakysite, perdedu? Štai jums šviežias pavyzdys: Vilniuje ketvirtadienį atsidarius naujai plovyklai, į pasiūlymą nemokamai nusiplauti automobilį žmonės reagavo akimirksniu – nutįso kilometrinė eilė.

Kaip žmonės reaguos į technikos prekybos tinklo naujovę?

A.Rusteika užsimena, kad kai kuriose „Topo centro“ parduotuvėse ir anksčiau buvo galima paragauti kavos iš aparatų. Tačiau iki šiol šiai paslaugai nebuvo skiriama tiek dėmesio ir tiek parduotuvių ploto.

„Mūsų tikslas nėra dalinti kavą, o siekiame parodyti įrenginių galimybes“, – sakė A.Rusteika. Jis užsiminė, kad, sužinoję apie nemokamą kavą, parduotuvėse dažniau ima lankytis ir įvairūs „mėlynanosiai“, tačiau bent iki šiol dėl to didesnių problemų nebuvo kilę.

Kodėl tiek dėmesio būtent kavos virimo aparatams? Priežastis paprasta: tai yra viena sparčiausiai augančių rinkų. Vien pernai kavavirių pardavimai „Topo centre“ išaugo 30 proc.

„Žmonės nori greitai, patogiai gamintis kavą. Mažiau mygtukų spaudymo, daugiau skonio. Taigi „Topo centro“ kavinė yra gerai apgalvotas žingsnis“, – teigė prekybos tinklo įkūrėjas.

Parduotuvė-kavinė „Akropolyje“ – pirmasis „Topo centro“ blynas. Jei jis neprisvils, kavos gaminimui ir gėrimui skirtos erdvės bus plečiamos ir kitose tinklo parduotuvėse.

Rengs net koncertus

Dar vienas išskirtinis naujosios parduotuvės bruožas – tai yra pirma tokio nedidelio ploto (apie 300 kv. m) technikos parduotuvė Lietuvoje. Taigi nieko nuostabaus, kad joje nėra griozdiškų prekių – skalbimo mašinų, televizorių, dulkių siurblių ir panašių buities rakandų.

Užtat čia galima rasti kompiuterių, telefonų, planšečių, išmaniųjų laikrodžių, ausinių, riedžių, skraidyklių, net robotų.

„Ši parduotuvė galės tapti ir renginių erdve. Tarkim, šįvakar joje koncertuos DJ Mamania. Ateityje kviesime ir įvairius gamintojus savo naujus produktus pristatyti čia“, – sakė „Topo centro“ generalinis direktorius Remigijus Štaras.

Naujosios parduotuvės įrengimas atsiėjo apie 70 tūkst. eurų, o į kitų tinklo parduotuvių atnaujinimą „Topo centras“ šiais metais planuoja investuoti 700 tūkst. eurų.

Telefonų gamintojai trauks kozirius

A.Rusteikos teigimu, pernai buitinės technikos ir elektronikos rinka Lietuvoje augo 7 proc., o „Topo centro“ augimas siekė 14,2 proc. Jis prognozavo, kad šįmet rinka turėtų augti 5 proc., „Topo centro“ augimas gali siekti 10 proc.

Prekybos tinklo atstovai taip pat pastebėjo, kad internetu žmonės perka vidutiniškai 43 proc. brangesnes prekes.

Telefonų kategorijoje Lietuvoje įvyko įdomių pokyčių: jei 2015 metais lietuvis už telefoną ryžosi mokėti vidutiniškai 293 Eur, tai pernai tokiam pirkiniui vidutiniškai skyrė 335 Eur. Dažnai geidžiamiausiu telefonu įvardinamas „iPhone“ sugebėjo pasidvigubinti savo rinkos dalį Lietuvoje, o „Huawei“ tapo trečiu populiariausiu telefonu: jį 2016 m. rinkosi kas penktas telefoną pirkęs lietuvis.

Šįmet laukia lyderių kova: greičiausiai į kovą bus mestos geriausios kortos, nes jau pavasarį sulauksime „Samsung Galaxy S8“ premjeros, o „Apple“ turi sukrėsti rinką pristatydamas naujausią „iPhone“: 2017 metais šis telefonas minės 10 metų jubiliejų ir turėtų į naująjį produktą sudėti daug inovatyvių funkcijų.

Praėjusiais metais lietuviai 20 proc. aktyviau pirko žaidimų konsoles, panašiai augo ir profesionalių pelių, kokybiškų klaviatūrų, žaidimų pardavimai. Sparčiai augo ir riedžių bei skraidyklių pardavimai.

Nors kompiuterių kategorija jau kurį laiką traukiasi, pernai jai gyvybės įpūtė žaidimų kompiuteriai, kurių pardavimai „Topo centre“ augo du kartus.

Pokyčiai juntami ir televizorių rinkoje: vartotojai vis dažniau renkasi itin aukštos 4K raiškos, didelės įstrižainės (55 colių ir daugiau) televizorius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.