„Titanikas“ atgyja: 2022 m. turėtų leistis į kelionę

Tikriausiai daugelis yra matę filmą „Titanikas“ – o gal net ir keletą kartų. O jei būtų galimybė patiems leistis į kelionę šiuo legendiniu laivu – ar išdrįstumėte?

Originalaus laivo kopija šiuo metu yra statoma Kinijoje. Tikimasi, kad laive žmonės galės pasimėgauti prabangia kelione ir pasijusti tarsi išgyvena istoriją. <br>„123rf.com“ nuotr.
Originalaus laivo kopija šiuo metu yra statoma Kinijoje. Tikimasi, kad laive žmonės galės pasimėgauti prabangia kelione ir pasijusti tarsi išgyvena istoriją. <br>„123rf.com“ nuotr.
 „Titanikas II“ greičiausiai leisis į savo pirmąją kelionę 2022 m. iš Dubajaus.  <br>„Thevintagenews.com“ nuotr. 
 „Titanikas II“ greičiausiai leisis į savo pirmąją kelionę 2022 m. iš Dubajaus.  <br>„Thevintagenews.com“ nuotr. 
Už laivo gamyba atsakinga Brisbane, Australijoje, esanti kompanija „Blue Star Line“, tačiau ji jau patyrė keletą nesėkmių. <br>„Thevintagenews.com“ nuotr. 
Už laivo gamyba atsakinga Brisbane, Australijoje, esanti kompanija „Blue Star Line“, tačiau ji jau patyrė keletą nesėkmių. <br>„Thevintagenews.com“ nuotr. 
Nors laivo priekis susidūrimo išvengė, posūkio buvo negana ir laivo dugnas po vandeniu buvo prakirstas. <br>„Thevintagenews.com“ nuotr. 
Nors laivo priekis susidūrimo išvengė, posūkio buvo negana ir laivo dugnas po vandeniu buvo prakirstas. <br>„Thevintagenews.com“ nuotr. 
Kitas gerai žinomas veiksnys, labai prisidėjęs prie nelaimės – gelbėjimosi valčių stygius. Kai kurie kritikuoja ir laivo korpusą, kuris tuo metu buvo laikomas „neskęstančiu“. <br>„Thevintagenews.com“ nuotr. 
Kitas gerai žinomas veiksnys, labai prisidėjęs prie nelaimės – gelbėjimosi valčių stygius. Kai kurie kritikuoja ir laivo korpusą, kuris tuo metu buvo laikomas „neskęstančiu“. <br>„Thevintagenews.com“ nuotr. 
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Dec 9, 2018, 2:12 PM, atnaujinta Dec 11, 2018, 1:23 PM

Jei taip, tai greitai gali tapti realybe.

Originalaus laivo kopija šiuo metu yra statoma Kinijoje. Tikimasi, kad laive žmonės galės pasimėgauti prabangia kelione ir pasijusti tarsi išgyvenantys istoriją.

Apie šį laivą buvo sukurtas filmas, suvenyrų ir miuziklas, tačiau, anot milijardieriaus Clivo Palmerio, kuris ir sugalvojo statyti „Titaniką II“, tai pakankamai menki būdai atsiminti didelę nelaimę patyrusį laivą.

„Daugiau nei amžių „Titanikas“ buvo apgaubtas paslaptimis, intrigomis ir pagarba. Milijonai žmonių norėjo leistis į kelionę šiuo laivu, matyti jį prisišvartavusį uoste ir patys suvokti jo didingumą“, – teigia C.Palmeris.

Už laivo gamybą atsakinga Australijos kompanija „Blue Star Line“, tačiau ji jau patyrė keletą nesėkmių. Originalusis „Titanikas“ susidūrė su ledkalniu, tai C.Palmerio projektas pateko į teisinę kovą. 2012 m. pradėtos statybos turėjo būti sustabdytos 2015 m. dėl to, kas buvo apibūdinta kaip „ginčytini honorarai iš Kinijos konglomerato“.

Kai viskas išsisprendė, buvo paskelbta, kad „Titanikas II“ greičiausiai leisis į savo pirmąją kelionę 2022 m. iš Dubajaus. Kruizas truks 2 sav., o jo tikslas – Sautamptonas, Anglija. Žinoma, po to laivas keliaus į Niujorką – kad atkartotų originalaus laivo maršrutą. Būtent išplaukus į šiaurinį Atlantą originalųjį „Titaniką“ ir ištiko nelaimė.

Liūdna istorija

Kai balandžio 14 d. laikrodis jau beveik siekė vidurnaktį, vandenyje buvo pastebėtas ledkalnis. Nors laivo priekis susidūrimo išvengė, posūkio buvo negana ir laivo dugnas po vandeniu buvo prakirstas. Ledkalnis buvo pakankamai didelis ir stiprus, kad padarytų didesnę nei 91 m skylę laivo korpuse.

Laivas visiškai nuskendo per 3 valandas. Tuo metu jame buvo 2240 keleivių ir įgula, bet iš laivo išsigelbėjo 705 vos žmonės.

Greitis ir blogas dizainas

Tuo metu, kai buvo statomas „Titanikas“, tarp laivybos kompanijų egzistavo labai didelė konkurencija. Dėl to manoma, kad „White Star Line“ nekantravo kuo greičiau paleisti „Titaniką“ plaukti. Taip jie manė pralenkiantys savo varžovus – kompaniją „Cunard“

Jenniferio Hooperio McCarty knygoje „Kodėl iš tikrųjų nuskendo „Titanikas“ rašoma, kad „laivui reikėjo 3 mln. metalinių kniedžių, kuriomis turėjo būti pritvirtintos metalinės laivo plokštės – tačiau siekdama pralenkti konkurentus kompanija įsigijo kniedes, pagamintas iš netinkamų medžiagų“.

Kitas gerai žinomas veiksnys, labai prisidėjęs prie nelaimės, – gelbėjimosi valčių stygius. Kai kurie kritikuoja ir laivo korpusą, kuris tuo metu buvo laikomas „neskęstančiu“.

„Titanikas“ buvo pasmerktas nuo pat pradžių – dėl savo dizaino, kurį daugelis vadino meno kūriniu“, – rašoma knygoje.

Į dizainą įėjo 15 vandens nepraleidžiančių pertvarų, tarp kurių buvo elektrinės; taip pat vandens nepraleidžiančios durys, valdomos per atstumą po vieną arba visos kartu. Vienas didelis trūkumas – tarp pertvarų esančios sienos buvo vos aukščiau vaterlinijos, ir laivui pakrypus į priekį, vanduo galėjo patekti tarp visų pertvarų.

Parengta pagal „The Vintage News“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.