„Išmanioji“ edukacija: kaip greitai artėjame prie svajonių ateities mokyklų?

Dabar turbūt visi mokyklos suoluose sėdinčios Z kartos atstovai turi išmaniuosius telefonus ir kasdien palieka savo skaitmeninį pėdsaką, o dar vos kelias rugsėjo pirmąsias turėjusi alfa karta jau praktiškai gimė su išmaniaisiais įrenginiais rankose. Statistika ir tyrimai nuolat pabrėžia, kad ši karta, nuo ankstyvo amžiaus supančių technologijų dėka, yra gabesnė, imlesnė ir net verslesnė, palyginus su išmaniųjų pionieriais – tūkstantmečio karta. Todėl kyla klausimas – kaip dabartiniai pedagogai ir darbdaviai gali jiems padėti atsiskleisti ir klestėti?

Mokyklas vertino ekspertai ir LMS nariai. <br>LMS nuotr. 
Mokyklas vertino ekspertai ir LMS nariai. <br>LMS nuotr. 
 Lietuvos mokytojai rungėsi dėl inovatyviausios mokyklos titulo.<br>LMS nuotr.  
 Lietuvos mokytojai rungėsi dėl inovatyviausios mokyklos titulo.<br>LMS nuotr.  
LMS nariai diskutavo apie mokyklų pažangą. <br>LMS nuotr.  
LMS nariai diskutavo apie mokyklų pažangą. <br>LMS nuotr.  
Šiaulių Gytarių progimnazija išrinkta inovatyviausia 2019 metų mokykla. <br>LMS nuotr.  
Šiaulių Gytarių progimnazija išrinkta inovatyviausia 2019 metų mokykla. <br>LMS nuotr.  
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Mar 26, 2019, 8:25 AM, atnaujinta Mar 26, 2019, 8:31 AM

Mokslas ir technologijos sparčiai tobulėja, tačiau pastarasis dešimtmetis pažymėjo jau penktąją technologinę revoliuciją, tiksliau vadinamą informacine revoliucija, kuri mus sujungė į vieną pasaulinį tinklą. Augdami šioje aplinkoje, šiuolaikiniai mokiniai iš mokyklų tikisi to paties – skaitmeninių technologijų ir netgi robotizacijos.

„XXI-ojo amžiaus moksleiviai informacinėmis technologijomis kasdieniame gyvenime naudojasi nuolat, tad natūralu, kad jos turėtų būti naudojamos ir mokykloje. Jeigu technologijas mokytojai pamokų metu pritaikytų dažniau, mokiniams būtų lengviau išmokti mokomąją medžiagą, pagerėtų pamokų kokybė. Tikiu, kad ateityje mokyklose įsitvirtins netgi tokie dalykai, kaip dirbtinis intelektas, nes tai padėtų pedagogams geriau ir efektyviau išdėstyti ugdymo turinį, o mokiniams jį įsisavinti“, – svarsto skaitmeninių mokymų pedagogams programos „Samsung mokykla ateičiai“ mokinių vertinimo komiteto narys Lukas Eigėlis.

Ši socialinė iniciatyva pastaruosius penkis metus padeda Lietuvos mokykloms kovoti su joms kylančiais ugdymo iššūkiais ir susikalbėjimo su jaunąja karta spragomis.

Atranką iš pusšimčio Lietuvos mokyklų įveikusios 12 komandų pastaruosius šešis mėnesius mokėsi skaitmeninio raštingumo įgūdžių ir jų taikymo pamokose metodų. Taip pat viso projekto metu vystė skaitmeninių pokyčių savo mokyklose projektus, kuriuos kovo 22 dieną pristatė „Vilnius Tech Park“ startuolių parke.

Mokyklų skaitmeninių pokyčių projektus įvertinusi komisija, kurioje dalyvavo UNESCO, Invest Lithuania, Ugdymo plėtotės centro, Kauno technologijos universiteto ir Skills Lab atstovai, inovatyviausia 2019 metų mokykla išrinko Šiaulių „Gytarių“ progimnaziją, pristačiusią skaitmeninės gamtos mokslų laboratorijos idėją. Laimėtojams buvo skirtas 10 tūkst. eurų prizas „Samsung“ technologijoms įsigyti.

„Labai džiaugiamės ir jaučiamės įvertinti. Sieksime mokykloje įrengti modernią gamtos mokslų laboratoriją, kurioje mokymui ir mokymuisi bus naudojamos išmanios technologijos, tokios kaip 3D spausdintuvas. Tikimės, kad tai bus svarus žingsnis artėjant prie svajonių ateities mokyklos“, – sako Šiaulių Gytarių progimnazijos direktorius Rimtautas Pečeliūnas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.