Įrodyta: Vladimirą Putiną saugo nuo GPS

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas gyvena iškreipiančių GPS signalų burbule, sukuriamame tada, kai jis lankosi jautriose vietovėse, rašo BBC.

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas gyvena iškreipiančių GPS signalų burbule, sukuriamame tada, kai jis lankosi jautriose vietovėse.<br> AFP / Scanpix nuotr.
Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas gyvena iškreipiančių GPS signalų burbule, sukuriamame tada, kai jis lankosi jautriose vietovėse.<br> AFP / Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 5, 2019, 7:14 PM

Tai reiškia, kad rusai naudoja stiprius radijo signalus, kurie iškreipia navigacinius duomenis, sako pelno nesiekianti organizacija C4ADS. Jų pateiktoje ataskaitoje užfiksuota beveik 10 000 atskirų GPS signalo iškraipymo atvejų, kurių iniciatorė – Rusija.

Dauguma tokių incidentų paveikė laivus, sako C4ADS – tačiau buvo pastebėta netikėtumų ir netoli oro uostų bei kitose vietose.

C4ADS – arba Pažangiosios gynybos centras – yra mokslinių tyrimų organizacija, kuri siekdama ištirti pasaulinius saugumo ir konfliktų klausimus, naudoja sudėtingus duomenų analizės metodus.

Pastaroji jo ataskaita apie 12 mėnesių trukusią Globalios pozicionavimo sistemos analizę, duomenis gavus iš kelių šaltinių. Tarp jų buvo:

automatinės maršrutų registravimo sistemos laivuose

žemos orbitos palydovų signalai

maršruto istorijos, paimtos iš „Strava“ ekosistemos naudotojų

vieši pranešimai apie nuo kurso nukrypusius laivus, lėktuvus ir automobilius

Pranešime teigiama, kad tyrimas parodė, jog Rusija „pirmavo“ GPS iškraipymų technologijose „siekdama apsaugoti ir skatinti savo strateginius interesus“.

Apibendrinant, GPS klaidinimas buvo vykdomas siekiant kad komerciniai dronai nepatektų į jautrią oro erdvę.

Daugiausia GPS iškraipymo atvejų užfiksuota daugmaž 10 vietovių – tokių, kaip Krymas, Sirija, o taip pat Rusijos uostuose ir oro uostuose.

Kaip vyksta klaidinimas

Tai vyksta teritoriją užtvindant radijo signalais, kurie imituoja tuos, kuriuos siunčia originalūs GPS palydovai. Šie antžeminiai signalai yra daug stipresni nei tie, kurie siunčiami iš palydovų – todėl tikroji informacija yra užgožiama.

Apie 1311 laivų, keliavusių per Rusijos vandenis, turėjo koreguoti savo kursus, nes GPS signalai buvo nepatikimi, teigia ataskaita. Laivai navigacinius duomenis gauna iš kelių skirtingų šaltinių, tad pastebėjus neatitikimus, galima naudotis kitais šaltiniais.

Tyrimas taip pat atskleidė, kad klaidinimas buvo reguliariai vykdomas atvykstant ir išvykstant valdžios atstovams. C4ADS teigia, kad „buvo artima koreliacija tarp Rusijos prezidento kelionių ir GNSS klaidinimo atvejų“.

Pasak ataskaitos, vienas geriausiai žinomų tokių pavyzdžių – V.Putino vizitas prie Kerčės tilto 2018 m.

Tyrėjų nuomone, GPS klaidinimas taip išplito todėl, kad įranga, galinti generuoti netikrus GPS signalus dabar yra labai pigi.

Laimei, ekspertai sako, kad kiek nesunku klaidinti GPS signalus, lygiai tiek pat paprasta ir tokį klaidinimą identifikuoti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: G. Nausėda Seimo komisijos reikalauja įrodymų