Baiminamasi ne be reikalo: populiariausias socialinis tinklas perrašė šimtus vartotojų pokalbių

Naujienų svetainė „Bloomberg“ praneša, kad „Facebook“ mokėjo šimtams kitų įmonių darbuotojų, kad jie transkribuotų didžiausio socialinio tinklo vartotojų garso pokalbius. Tokią informaciją pateikė apie tokį darbą žinantys žmonės.

Naujienų svetainė „Bloomberg“ praneša, kad „Facebook“ mokėjo šimtams kitų įmonių darbuotojų, kad jie transkribuotų didžiausio socialinio tinklo vartotojų garso pokalbius. <br>123RF nuotr. 
Naujienų svetainė „Bloomberg“ praneša, kad „Facebook“ mokėjo šimtams kitų įmonių darbuotojų, kad jie transkribuotų didžiausio socialinio tinklo vartotojų garso pokalbius. <br>123RF nuotr. 
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 14, 2019, 11:32 AM

Darbuotojams nebuvo sakoma iš kur buvo gauti garso įrašai arba kur jie buvo įrašyti – jiems tereikėjo juos transkribuoti. Patys darbuotojai informaciją suteikė manais į anonimiškumą, kad neprarastų darbo. Jie taip pat sakė, kad kartais „Facebook“ pateiktuose įrašuose buvo girdimas vulgarus turinys. Kam socialiniam tinklui reikėjo transkribuotų pokalbių – nežinoma.

„Bloomberg“ praneša, kad „Facebook“ patvirtino šiuos gandus, tačiau sako, kad daugiau tokia praktika neužsiims. Taip pat, kad jie patikrins samdytas kompanijas ir užtikrins, kad jos netęsia tokio darbo.

„Taip kaip „Apple“ ir „Google“ mes rinkome garso įrašus, gautus iš vartotojų, tačiau tai sustabdėme daugiau nei prieš savaitę“, – antradienį komentavo „Facebook“.

Kompanija teigia, kad vartotojai, kurių pokalbiai buvo transkribuoti, „Messenger“ programėlėje sutiko, kad su jų pokalbiais būtų taip elgiamasi. Tuo tarpu tam tikros kompanijos buvo samdomos tik tam, kad peržvelgtų ar „Facebook“ naudojamas dirbtinis intelektas teisingai interpretuoja informaciją.

Jau anksčiau didelės technologijų kompanijos, tokios kaip „Amazon“ ir „Apple“, buvo stipriai kritikuojamas dėl to, kad renka žmonių pokalbių fragmentus ir naudoja juos „žmonių apžvalgai“ – tai praktika, kuri, kritikai sako, prasilenkia su žmogaus teise į privatumą.

Dar balandžio mėnesį „Bloomberg“ rašė, kad „Amazon“ turi darbuotojų visame pasaulyje, kurie klausosi „Alexa“ surinktų garso įrašų ir naudoja juos programinės įrangos tobulinimui. Panašia praktika užsiėmė ir „Apple“ virtualus asistentas „Siri“ bei „Alphabet“ sukurtas „Google Assistant“.

„Apple“ ir „Google“ pranešė, kad daugiau garso įrašų neberinks, o „Amazon“ teigė leisianti žmonėms pasirinkti ar dalyvauti šiame procese ar ne.

„Facebook“ neseniai sumokėjo JAV Federalinei prekybos komisijai 5 mlrd. JAV dolerių už privatumo pažeidimus. Kompanija ilgai neigė, kad renka vartotojų pokalbių įrašus ir naudoja juos reklamai, matomai naujienų sraute. Pats „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas neigė tai liudydamas JAV Kongrese.

„Kad mes klausomės žmonių pokalbių per mikrofonus ir naudojame tuos įrašus reklamai – tai sąmokslo teorija. Mes to nedarome“, – 2018 metų balandį M.Zuckerbergas sakė JAV senatoriui Gary Petes.

Vėliau „Facebook“ Kongresui pateikė štai tokį paaiškinimą: „prieigą prie vartotojo mikrofono mes turime tik tuo atveju jei vartotojas duoda leidimą ir aktyviai naudoja specifinę funkciją, kuriai reikalingas garsas – tai pranešimų balsu funkcija“. „Facebook“ nemini, kas su šiais įrašais vyksta toliau.

Kompanija savo vartotojams neatskleidžia ir to, ar prie įrašų turi prieigą trečiosios šalys. Daugelio nuomone, toks socialinio tinklo darbas yra neetiškas.

Kol kas yra žinoma, kad viena iš kompanijų, kuri buvo pasamdyta peržiūrinėti ir transkribuoti vartotojų įrašus yra „TaskUs“. „Facebook“ yra vienas didžiausių ir svarbiausių šios kompanijos klientų, tačiau ten dirbantys žmonės negali minėti kam dirba ir didžiausią socialinį tinklą turi vadinti kodiniu pavadinimu „Prism“.

„Facebook“ duomenų naudojimo politika buvo pakoreguota šiais metais, taip ji tapo lengviau suprantama visuomenei. Ilgame sąraše yra minimi ir garso įrašai: „Facebook“ rinks turinį ir informaciją, kurią suteiks vartotojai“.

„Facebook“ sako, kad jų sistemos įvairiausią turinį peržvelgia automatiškai, tačiau neužsimenama apie kitus žmones, tikrinančius šį turinį. „Facebook“ nemini ir transkripcijos komandos, tačiau miglotai nurodo „pardavėjus ir paslaugų teikėjus, kurie palaiko mūsų verslą ir analizuoja kaip yra naudojami mūsų produktai“.

Tai, kad dirbtiniam intelektui analizuojant žmogaus žodžius ir kalbos ypatybes dar reikia pagalbos, tik pabrėžia faktą, kad tokios technologijos turi ribas.

Pirmą kartą „Facebook“ garso įrašų transkripcija buvo paminėta 2015 metais.

„Mes visada ieškome būdų, kaip padaryti „Messenger“ naudingesnį“, – „Facebook“ įraše teigė tuo metu už šią programėlę atsakingas Davidas Marcusas.

Parengta pagal „Bloomberg“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.