Tai – nebe pirmas toks ar panašus atvejis. Kinija garsėja kaip šalis, draudžianti turinį suaugusiesiems – ir žaidimus, kuriuose yra politiškai nepatogių užuominų. Tuo tarpu „Plague Inc.“ visame pasaulyje yra giriamas už savo edukacinę vertę ir mokslinį požiūrį į ligas bei jų protrūkius.
Teigiama, kad kinai žaidimą vis dar gali rasti vaizdo žaidimų platformoje „Steam“ – kuri nėra užblokuota Kinijoje, nors ši spraga gali būti trumpalaikė, įspėja ekspertai.
Kinijos interneto reguliavimo tarnybos informavo žaidimo kūrėjus „Ndemic Creations“, kad žaidimas buvo pašalintas iš programų parduotuvių dėl „nelegalaus“ turinio, skelbia patys kūrėjai.
„Plague Inc.“ yra strateginis modeliavimo žaidimas, kviečiantis vartotojus sukurti ir vystyti patogeną, apimantį visą žmonių populiaciją dar prieš žmonėms susivokiant ir pradedant gydytis. Žaidimą 2011 m sukūrė Didžiosios Britanijos žaidimų kūrimo kompanija „Ndemic Creations“.
„Atminkite, kad„ Plague Inc. „yra žaidimas – o ne mokslinė simuliacija – ir kad dabartinis koronaviruso protrūkis yra labai reali situacija, paveikianti daugybę žmonių“, – pranešime spaudai teigia žaidimo kūrėjai.
Žaidimą dar 2013 m. pripažino ir labai gerai įvertino JAV Ligų kontrolės ir prevencijos centras. Pastarojo teigimu, žaidime sukurtas „įtikinamas pasaulis“, kuris „įtraukia visuomenę į rimtas visuomenės sveikatos temas“.
Nuo pat sukūrimo žaidimas sulaukė didelio ir ilgalaikio populiarumo – ir kaip skelbia kūrėjų svetainė, jis buvo parsisiųstas 130 milijonų žmonių.
Realaus koronaviruso protrūkis sukėlė karštas diskusijas Kinijos socialinėje žiniasklaidoje, kur keliami klausimas apie vyriausybės paskelbtą ekstremalią situaciją ir įtariamus cenzūros veiksmus.
Remiantis oficialiais duomenimis, Kinijoje virusu SARS-CoV-2, sukeliančiu ligą COVID-19, iki vasario 28 d. užsikrėtė 78 824 žmonės, 36 257 pagijo ir 2788 mirė.
Penktadienio vidurdienio Johnso Hopkinso centro (JAV) duomenimis, visame pasaulyje nuo infekcijos pradžios yra 83 719 patvirtinti COVID-19 atvejai.