Koronavirusas programėlės kūrėjams atnešė milijonus

Prieš koronaviruso pandemiją Alana Tsui tikrai negalvojo apie prisijungimą prie „TikTok“.

 Kalbant apie pramogines programėles (išskyrus žaidimus), „TikTok“ kovo mėnesį užėmė trečiąją vietą pagal pajamas, nusileisdama tik pažinčių programai „Tinder“ ir „YouTube“.
 Kalbant apie pramogines programėles (išskyrus žaidimus), „TikTok“ kovo mėnesį užėmė trečiąją vietą pagal pajamas, nusileisdama tik pažinčių programai „Tinder“ ir „YouTube“.
 Daugeliui žmonių programa tapo smagiu pabėgimu nuo visų niūrių naujienų apie virusą ir jo keliamas ekonomines bėdas.<br> 123rf nuotr.
 Daugeliui žmonių programa tapo smagiu pabėgimu nuo visų niūrių naujienų apie virusą ir jo keliamas ekonomines bėdas.<br> 123rf nuotr.
 Remiantis analitikos kompanija „Sensor Tower“ paskelbtais duomenimis, nuo sausio iki kovo „TikTok“ buvo atsisiųsta 315 milijonų kartų.
 Remiantis analitikos kompanija „Sensor Tower“ paskelbtais duomenimis, nuo sausio iki kovo „TikTok“ buvo atsisiųsta 315 milijonų kartų.
 Dabar, kadangi visi kalba apie „TikTok“, prekės ženklai iš tikrųjų kreipiasi į nuomonės formuotojus ir skelbia reklamas „TikTok“.
 Dabar, kadangi visi kalba apie „TikTok“, prekės ženklai iš tikrųjų kreipiasi į nuomonės formuotojus ir skelbia reklamas „TikTok“.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

2020-05-10 09:31

Menininkė ir nuomonės formuotoja jau turėjo pakankamą „Instagram“ gerbėjų srautą, o kaip ir daugelis jos draugų, 31-erių metų moteris „TikTok“ laikė programėle, skirta paaugliams.

Tačiau virusas menininkę privertė užsidaryti namuose Niujorke – dėl ko atsirado daug laisvo laiko, kurį galima buvo išnaudoti naujų dalykų paieškoms.

„Galvojau, na, jei jau esu uždaryta ir neturiu ką veikti... be to, programėlė atrodė linksmai“, – sako A.Tsui. Dabar ji pati per dieną „TikTok“ platformoje paskelbia kartais net it keturis vaizdo įrašus.

Ir ji – ne vienintelė. Per pastaruosius keletą mėnesių šimtai milijonų žmonių visame pasaulyje atsisiuntė trumpųjų vaizdo įrašų programą – nes JAV, Europoje ir kitur taikomi griežti apribojimai, kuriais siekiama sustabdyti koronaviruso plitimą.

Daugeliui žmonių programa tapo smagiu pabėgimu nuo visų niūrių naujienų apie virusą ir jo keliamas ekonomines bėdas, rašo „CNN Business“.

„TikTok“ pasinaudojo šiuo nelengvu metu ir ėmė populiarinti tokias žymes, kaip #HappyAtHome (#LaimingasNamuose) – ir galiausiai nutiko taip, kad vaizdo įrašus ėmė kurti net ir daugelio vartotojų tėvai. Platforma taip pat užsiima raminančio turinio vaizdo transliacijomis: pavyzdžiui, praėjusį trečiadienį tiesiogiai transliavo videovaizdą iš pandų prieglaudos.

Ir panašu, tai atsiperka. Remiantis analitikos kompanija „Sensor Tower“ paskelbtais duomenimis, nuo sausio iki kovo „TikTok“ buvo atsisiųsta 315 milijonų kartų – o toks skaičius, kaip teigia analitikai, perkopė bet kurią kitą programą per bet kurį vieną ketvirtį. „TikTok“ dabar gali pasigirti 2 milijardais atsisiuntimų – dvigubai daugiau nei prieš 15 mėnesių.

„TikTok“ laimi ir todėl, kad prisitraukė žiūrovų trokštamus populiarius turinio kūrėjus – tokius kaip Honkonge gyvenančią Taylor Richard, kuri turi daugiau nei 300 000 sekėjų „Instagram“ ir 1,1 milijono sekėjų „YouTube“.

Ji sako, kad kviesdami prisijungti, „TikTok“ į ją kreipėsi dar pernai. Bet pati būdama 31 metų, ji iš pradžių manė, kad ši platforma yra jai „per jauna“.

Bet tada smogė koronavirusas, ir T.Richard taip ir įsipainiojo į 15 sekundžių vaizdo įrašų tinklą.

Jai taip pat patiko, kad prisijungia vis daugiau vyresnio amžiaus žmonių – jos pačios kartos ir net vyresni. „O čia yra dar ir daugybė dainų iš mano laikų“, – džiaugiasi nuomonės formuotoja.

T.Richard prie „TikTok“ prisijungė balandžio pradžioje ir dabar ji turi 15 000 prenumeratorių – o programėlė dabar jai siunčia kassavaitinius laiškus, kuriuose nurodo kurios žymės (angl. hashtag) dabar populiariausios, taip pat parodo populiarėjančio turinio pavyzdžius.

Rekordinis naujų vartotojų antplūdis yra pagrindinis programėlės savininkų „ByteDance“ laimėjimas – ir jie bando išnaudoti „TikTok“ populiarumą visame pasaulyje. Programėlė yra vienintelė socialinės žiniasklaidos platforma, kurią sukūrė Kinijos kompanija, bet kuri įgijo didelį populiarumą už Kinijos ribų.

Tačiau Pekine įsikūrusio startuolio sėkmė Kinijos rinkoje taip pat didžiulė – ir tai gali suteikti užuominų apie tai, kaip „TikTok“ ateityje tikisi tapti svarbiu pinigus uždirbančiu projektu.

Rekordinis ketvirtis

„Sensor Tower“ duomenimis, „ByteDance“ mobiliosios programėlės nuo sausio iki kovo uždirbo 157 mln. JAV dolerius. Beveik 90proc. šios sumos atkeliavo iš Kinijos ir ją beveik visiškai lėmė „Douyin“ – galima sakyti, kiniška „TikTok“ versija. Ir tai buvo rekordinis „ByteDance“ ketvirtis: palyginus su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, augimas siekė 423 proc. – ir 50 proc. lyginant su ankstesniu ketvirčiu.

Pirmoji vasario savaitė buvo įspūdingiausia visų laikų „Douyin“ savaitė: vartotojai programoje praleido daugiau nei 3 milijardus valandų – tai yra 130 proc. daugiau nei 2019 metų savaitės vidurkis, praneša analitikos kompanija „AppAnnie“.

Kinijoje tiesioginės transliacijos yra labai populiarios, o jų metu nuomonės formuotojai dažnai užsidirba rinkdami virtualius arbatpinigius ar dovanėles.

„Išvis, kalbant apie kiniškas programėles, ten vyrauja paprotys turinio kūrėjams duoti arbatpinigius ar dovanas“, – sako „Nanjing Marketing Group“ – įmonės, padedančios užsienio firmoms auginti savo prekės ženklus ir pardavimus Kinijoje – vadybininkė Wiktoria Marszałek.

Pavyzdžiui, „Douyin“ vartotojai perka virtualius skanumynus ar širdeles, kurias tiesioginių transliacijų metu gali dovanoti turinio kūrėjams ar nuomonės formuotojams. Visa tai reiškia „ByteDance“ pajamas.

Tačiau daugiausia pinigų bendrovė vis dar uždirba iš reklamos. Konsultacinė įmonė R3 apskaičiavo, kad iš šios srities „ByteDance“ 2019 m. uždirbo apie 140 milijardų juanių (18,3 milijardo eurų).

„Daugelyje kategorijų ji aplenkė „Tencent“ ir „Baidu“ – ir tapo reklamos platforma Kinijoje numeris vienas“, – teigia R3 direktorius Gregas Paulas.

„Douyin“ ir „TikTok“ pajamos sparčiai auga, teigia „Sensor Tower“ analitikas Randy Nelsonas. Jo kompanija „TikTok“ ir „Douyin“ mato kaip iš esmės tą pačią programėlę ir nurodo prekės ženklo, rinkodaros ir vartotojo patirties panašumus.

O kalbant apie pramogines programėles (išskyrus žaidimus), „TikTok“ kovo mėnesį užėmė trečiąją vietą pagal pajamas, nusileisdama tik pažinčių programai „Tinder“ ir „YouTube“. Beje, penketuke žemiau liko net naujoji „Disney“ transliacijos platforma ir „Netflix“.

„Jie aukščiau „Disney+“ ir aukščiau „Netflix“. Ir čia be Kinijos „Android“ vartotojų, – pastebi R.Nelsonas. „Sensor Tower“ gali sekti duomenis tik iš „App Store“ ir „Google Play“ parduotuvių, o „Google Play“ Kinijoje yra uždrausta.

Lažinasi dėl ateities

„TikTok“ nesusilaukė tokios netikėtos sėkmės kaip „Douyin“ todėl, nes ji monetizaciją per tiesiogines transliacijas ir reklamą pradėjo tik pernai, sako patys „TikTok“ atstovai.

Tačiau „Douyin“ pateikia užuominų, kaip „TikTok“ tikisi pasekti Kinijos seserinės programėlės finansine sėkme. Pavyzdžiui, praėjusiais metais „TikTok“ tiesioginę transliaciją padarė prieinamą vartotojams tik su tam tikru sekėjų skaičiumi.

Tačiau neaišku, kaip tai pasiteisins už Kinijos ribų.

Vakariečiai nėra įpratę prie kinų tiesioginės transliacijos stiliaus, kai nuomonės formuotojai valandų valandas kalba apie prekes, sako Wiktoria Marszałek. „Kinijoje jie tiesiog pardavinėja, pardavinėja, pardavinėja“, – aiškina ji.

Virtualių pinigų mokėjimas turinio kūrėjams socialinėje žiniasklaidoje taip pat nėra įprasta praktika Vakaruose – „Facebook“ turi integruotą valiutą, kuria vartotojai gali paremti turinio kūrėjus, tačiau, R.Nelsono teigimu, ji niekada nesusilaukė didesnio dėmesio.

Anot „Digiday“, „TikTok“ taip pat pradėjo eksperimentuoti su elektroninės prekybos mygtukais, skirtas atrinktiems reklamdaviams ir nuomonės formuotojams. Reklamos pajamos būtų padalytos tarp „TikTok“ ir nuomonės formuotojų – panašiai kaip tai Kinijoje daroma „Douyin“ aplinkoje.

Kaip ir daugelis kitų socialinės žiniasklaidos kompanijų, „TikTok“ tikisi, kad koronavirusas padarys įtaką reklamos pajamoms JAV, Europoje ir kitose rinkose, kuriose programėlė veikia.

Jau pradėti „dovanoti“ reklamos kreditai sveikatos organizacijoms – kad jos galėtų skelbti naujienas apie pandemiją. Kai atsidarys restoranai ir mažosios įmonės, „TikTok“ joms pasiūlys daugiau nemokamos skelbimų vietos, teigia programėlės atstovai.

O kai įmonės vėl pradės leisti pinigus, tokie vartotojai kaip „A.Tsui lažinasi, kad „TikTok“ bus ta vieta kur pasipils pinigai.

Prieš persikeldama į Niujorką, A.Tsui gyveno Honkonge, kur uždirbdavo apie 1500 JAV dolerių per mėnesį bendradarbiaudama su prekės ženklais ir reklamdaviais, kurie siekė reklamuoti savo gaminius tarp 74 000 moters sekėjų „Instagram“ tinkle.

Prasiveržti „Instagram“ jau persikėlus į Niujorką pasirodė sunkiau. Tačiau dabar, kadangi visi kalba apie „TikTok“, prekės ženklai iš tikrųjų kreipiasi į nuomonės formuotojus ir skelbia reklamas „TikTok“, teigia A.Tsui.

Ji prie „TikTok“ prisijungė balandžio pradžioje. Vienam iš jos įrašų pavyko patekti į trokštamą programėlės skiltį „For You“ (liet. tau) – vietą, kur vartotojams turinį parenka „TikTok“ algoritmai pagal tai, koks turinys jiems patiko labiau. A.Tsui sekėjų skaičius per naktį išaugo 17 iki daugiau nei 10 000. Šiuo metu ji turi apie 27 000 sekėjų.

Iš Naujosios Zelandijos kilusi moteris dabar tikisi perprasti „Tik Tok“ algoritmus tam, kad prisitrauktų tokią gerbėjų armiją, kuri pradėtų generuoti jai pajamas.

„Neabejotinai manau, kad„ TikTok „yra kelias, į kurį ateityje žengs reklamdaviai ir produktų kūrėjai“, – sako A.Tsui.

Parengta pagal CNN.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.