Kino teatrų era baigėsi? Filmai nuo šiol debiutuos internetinėse platformose

Didžiausiam JAV mobiliojo ryšio operatoriui „AT&T“ priklausanti medijos milžinė „Warner Bros“ paskelbė, jog jau nuo kitų metų nauji filmai „HBO Max“ video turinio transliavimo platformoje debiutuos tą pačią dieną, kaip ir kino teatruose, praneša „Reuters“. Ši precedento neturinti naujiena dar labiau numušė ir taip šiuo metu sunkmetį išgyvenančių kino teatrų operatorių akcijas.

„Warner Bros“ paskelbė, jog jau nuo kitų metų nauji filmai „HBO Max“ video turinio transliavimo platformoje debiutuos tą pačią dieną, kaip ir kino teatruose.<br> 123rf nuotr.
„Warner Bros“ paskelbė, jog jau nuo kitų metų nauji filmai „HBO Max“ video turinio transliavimo platformoje debiutuos tą pačią dieną, kaip ir kino teatruose.<br> 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ignas Petrikonis

Dec 4, 2020, 5:49 PM

Vieni pirmųjų filmų, kurie sulauks tokios netradicinės premjeros, bus „Godzilla vs. Kong“, „The Suicide Squad“, „Mortal Kombat“, nauja „Dune“ versija ir naujasis „Matricos“ įpėdinis. Pasak „Warner Bros“, filmai „HBO Max“ platformoje pasirodys ne tik tą pačią dieną kaip ir kino teatruose, bet ir bus prieinami vieną mėnesį po jų premjeros – maždaug tiek laiko, kiek įprastai jie yra rodomi kino salėse.

Iš karto po šios žinios paskelbimo didžiausio pasaulyje kino teatrų operatoriaus „AMC Entertainment“ akcijos biržose krito 16 proc., o didžiausio jo konkurento „Cinemark“ – net 22 proc. Tuo metu „AT&T“ akcijų vertė paaugo, bet nežymiai.

Šis ėjimas, inicijuotas „WarnerMedia“ generalinio direktoriaus Jasono Kilaro, yra bene agresyviausias bandymas istorijoje suteikti kino filmus žiūrovams namuose kaip įmanoma anksčiau – todėl tai šokiravo visą Holivudo industriją. Pastaruoju metu teatrai sėkmingai priešinosi studijų bandymams sutrumpinti laiką, kurį kino teatrai turėjo išskirtines teises vieninteliai rodyti filmų premjeras.

Buvęs vienas „Amazon“ vadovų ir „Hulu“ platformos generalinis direktorius J.Kilaras „AT&T“ priklausantį medijos padalinį perėmė šių metų gegužę – ir iškart ėmėsi verslo restruktūrizavimo, siekdamas kaip įmanoma daugiau dėmesio sutelkti į „HBO Max“, kuris pastaruoju metu įvardijamas vienu rimčiausių „Netflix“ konkurentų. „Warner Bros“ savo naująją strategiją motyvuoja besitęsiančia koronaviruso pandemija, privertusią daugelį kino teatrų užverti duris.

„Mes žinome, kad naujas kūrinys yra teatrų gyvybės šaltinis, bet privalome tai subalansuoti su realybe, jog dauguma teatrų Jungtinėse Valstijose per visus 2021 metus veiks mažesniu pajėgumu,“ – teigia „WarnerMedia Studios“ ir „Networks Group“ generalinė direktorė Anna Sarnhoff.

Manoma, kad toks žingsnis turėtų patikti ir taupyti linkusiems vartotojams. „HBO Max“ prenumerata mėnesiui kainuoja 15 JAV dolerių, o vidutinė dviejų kino bilietų kaina JAV pernai siekė 18,32 dolerio.

Didieji kino teatrų tinklai pandemijos buvo tiesiog sunaikinti – siekdami išlikti, privalėjo atleisti darbuotojus ir skolintis lėšų. Tuo metu mažesni rinkos žaidėjai kaip įmanydami siekia gauti finansinę pagalbą iš JAV vyriausybės.

Vis dėlto panašu, kad „Warner Bros“ nebus vieninteliai savo filmus nukreipę į internetinę transliavimo platformą. „Walt Disney Co“ taip pat suteikė keletą filmų savo „Disney+“ paslaugos prenumeratoriams – ir galimai kitąmet paseks konkurentų keliu. Apie šiuos planus kompanija turėtų paskelbti gruodžio 11 dieną.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.