Virtualų kelionių asistentą kuriantis lietuvis: „Po pandemijos keliauti bus pigiau“

Ar teko matyti kelionių agentą, kuris galėtų dirbti nepavargdamas 24 valandas per parą, vienu metu aptarnautų tūkstančius klientų skirtinguose žemynuose, viską žinotų apie didžiąją dalį planetoje vykdomų keleivinių skrydžių, galėtų jums pasiūlyti milijonų viešbučių rezervacijas ir niekada neprarastų kantrybės atsakinėdamas į keliautojų klausimus?

 Ar teko matyti kelionių agentą, kuris galėtų dirbti nepavargdamas 24 valandas per parą ir vienu metu aptarnautų tūkstančius klientų skirtinguose žemynuose?<br> 123rf iliustr., lrytas.lt mont.
 Ar teko matyti kelionių agentą, kuris galėtų dirbti nepavargdamas 24 valandas per parą ir vienu metu aptarnautų tūkstančius klientų skirtinguose žemynuose?<br> 123rf iliustr., lrytas.lt mont.
 „Eddy Travels“ įkūrėjas E. Balčikonis ir Kiwi.com įkūrėjas bei generalinis direktorius Oliver Dlouhy.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
 „Eddy Travels“ įkūrėjas E. Balčikonis ir Kiwi.com įkūrėjas bei generalinis direktorius Oliver Dlouhy.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
  Kiwi.com įkūrėjas bei generalinis direktorius Oliver Dlouhy ir „Eddy Travels“ įkūrėjas E. Balčikonis.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
  Kiwi.com įkūrėjas bei generalinis direktorius Oliver Dlouhy ir „Eddy Travels“ įkūrėjas E. Balčikonis.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Kelionių planavimas vis dar gali būti sudėtingas, ypač keliaujant į naują vietą ir su grupe draugų ar šeima. <br> 123rf nuotr.
 Kelionių planavimas vis dar gali būti sudėtingas, ypač keliaujant į naują vietą ir su grupe draugų ar šeima. <br> 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Apr 13, 2021, 10:00 PM, atnaujinta Apr 16, 2021, 9:50 AM

Būtent tokį dirbtinio intelekto (DI) pagrindu veikiantį skaitmeninį kelionių asistentą sukūrė lietuvių startuolis „Eddy Travels“. Prieš savaitę startuolio komanda dalyvavo pirmoje nuo pandemijos pradžios kelionių industrijos konferencijoje Jungtinių Arabuose Emiratuose, kurioje paskelbė apie naują DI asistento galimybes padėti planuoti keliones grupėms ir partnerystę su Kiwi.com.

Vienas iš įkūrėjų – Edmundas Balčikonis – pasakojo, kad pirmiausiai virtualus asistentas buvo „išmokytas“ padėti surasti ir pasirinkti skrydžius, vėliau viešbučius, apartamentus ir vilas, o netrukus padės pasirūpinti ir automobilio nuoma, informacija apie lankytinas vietas ir ekskursijomis bei kitomis paslaugomis. Norint naudotis šiuo asistentu, nereikia parsisiųsti jokių programėlių, užtenka pradėti pokalbį interneto svetainėje su DI asistentu. „Visi supranta, kaip veikia pokalbių programėlė. Turime vartotojų, kuriems jau daugiau nei 60 metų ir jie patogiai ir paprastai naudojasi šia paslauga“, – pasakojo jis.

– Kaip virtualus asistentas gali padėti suplanuoti kelionę?

– „Eddy Travels“ asistentas padeda surasti pigiausius ir labiausiai tinkamus lėktuvo bilietus, o taip pat viešbučių pasiūlymus. Tai galima padaryti susirašinėjant su DI asistentu pokalbių programėlėje (angl. chat application) arba naudojantis jo paslaugomis tokiose programose kaip „Facebook Messenger“, „WhatsApp“, „Slack“, ir „Telegram“.

Neseniai asistentas įgijo naują funkciją – galimybę planuoti grupių keliones. Dabar šeimos, draugai, būdami skirtingose pasaulio vietose, gali realiu laiku asistento aplinkoje planuoti būsimas keliones, susitikimus. Visa informacija bus išsaugota vienoje vietoje ir lengvai pasiekiama bet kuriuo metu. Mes integruojame į „Eddy Travels“ DI asistentą geriausius kelionių pasiūlymus, iš tokių kelionių įmonių kaip Booking.com ir Kiwi.com

– Ar esate skaičiavę, kiek per virtualaus asistento „darbo“ laiką esate gavę keliautojų užklausų?

– Iš viso asistentas turėjo aštuonis milijonus pokalbių, atliko daugiau kaip tris milijonus skrydžių ir pusantro milijono viešbučių paieškų. Vien registruotų vartotojų turime daugiau nei keturis milijonus, taip pat mūsų paslauga naudojasi ir neregistruoti vartotojai. „Lėtesnėmis“ dienomis mūsų asistentas „sudalyvauja“ apie 10 tūkst. pokalbių.

Šiuo metu stebime vartotojų skaičiaus augimą Indijoje. Žmonės gali gana laisvai keliauti šalies viduje, tad iš Mumbajaus ir kitų didelių miestų indai keliauja į kurortinius regionus Goa ir Kerala. Būtent šiomis kryptimis indai aktyviai planuoja bernvakarius ir povestuvines keliones. Smagu, kad galime jiems padėti.

– Kaip nusprendėte žengti į turizmo rinką ir būtent joje plėtoti paslaugą, susijusią su dirbtiniu intelektu?

– Jau seniai dirbu su IT startuoliais, o pastaruosius šešerius metus – daugiausiai nuotoliniu būdu. Tad pradėjau keliauti, porą metų neturėjau nuolatinio buto, keisdavau šalis maždaug kas mėnesį. Keliaudamas pamačiau, kad kelionių planavimas vis dar yra sudėtingas, ypač keliaujant į naują vietą ir su grupe draugų ar šeima. Kyla daug klausimų, kada geriausiai keliauti, kur rasti geriausius pasiūlymus, ar vieta yra saugi, kur būtų galima rasti gerą internetą ir patogiai dirbti. Man sekėsi, nesusidūriau su didelėmis problemomis, dažnai klausdavau draugų ir įgavau keliavimo patirties. Tada ir supratau, kad tokios pagalbos gali prireikti kiekvienam keliaujančiam.

Tai ypač aktualu keliaujant grupėmis, kai netinkamas pasirinkimas gali sugadinti atostogas draugams ar šeimai. Juk dažniausiai planuojant bendrą kelionę kažkas vienas turi priimti atsakomybę, surasti skrydžius bei kur apsistoti, tada kitus nuolat raginti įsijungti į planavimą, skambinti kažkam asmeniškai, po keletą kartų priminti svarbius dalykus. Tokia situacija pažįstama daugeliui.

Naudojantis virtualiu asistentu, pakanka šeimos nariams ar draugams nusiųsti aktyvią prisijungimo nuorodą į pokalbį – ir bendras planavimas prasideda. Visi pokalbio dalyviai gali matyti, kaip kuris nors iš jų realiu laiku atlieka skrydžių, viešbučių ar automobilių nuomos paieškas, o kartu ir patys keisti paieškos parametrus, koreguoti datas, prijungti prie pokalbio naujų žmonių.

Pažymėjus vieną ar keletą dalykų, jie išsaugomi kaip mėgstamiausi, ir vėliau juos galima peržiūrėti vos vienu mygtuko paspaudimu. Ateityje planuojame virtualų kelionių asistentą padaryti dar išmanesniu ir labiau personalizuotu.

– Ar turizmo rinka lengvai priima dirbtinio intelekto produktus – ar joje paprasta kelią skintis naujovėms?

– Kelionių industrija, viena vertus, gali atrodyti labai konkurencinga dėl didžiųjų žaidėjų ir įvairias paslaugas teikiančių platformų – bet kita vertus, yra tokių avialinijų ir viešbučių tinklų, kurie labai sunkiai modernizuojasi. Su kai kurias iš jų iki pandemijos sutarti dėl partnerystės būdavo labai sunku: kad galėtumėme reklamuoti ar pardavinėti jų produktus, bendravimas užtrukdavo mėnesių mėnesius.

Per pandemiją viskas pasikeitė, sustojo kelionės, tad visi tapo atviresni įvairioms partnerystėms, atsirado daugiau noro modernizuotis, išmokta dirbti nuotoliniu būdu – ir labai laukiama, kol vėl atsidarys rinkos. Ironiška, kad dabar daug kelionių įmonių labai mielai bendrauja ir dalijasi duomenimis, tuo metu kai žmonės nekeliauja. Visi labai laukia kelionių draudimų atlaisvinimų, kai daugiau žmonių bus paskiepyti ir galės keliauti.

– Kaip dar dirbtinis intelektas praverčia kelionių industrijai?

– Esama daug sėkmingų dirbtinio intelekto sprendimų – pavyzdžiui, su avialinijų veikla. Dažniausiai tai kainų optimizavimo ar kelionių maršrutų, oro uosto darbo optimizavime pasitelkti mašininio mokymosi sprendimai.

Dirbtinis intelektas padeda ten, kur yra labai daug įvairių duomenų ir reikalinga įvairiapusė jų analizė. Pavyzdžiui, kai planuojami labai ilgi skrydžiai, aktualu kuo mažesnis degalų suvartojimas. Avialinijos turi dirbtinio intelekto sprendimų, kurie padeda nuspręsti, kokiu maršrutu skristi, kad optimizuoti kurą ir kitas išlaidas.

– Ar dirbtinis intelektas pakeis keliones ir mūsų keliavimo įpročius?

– Mūsų keliavimo įpročiai labiau pasikeis dėl pandemijos. Dirbtinis intelektas padės prisitaikyti prie šios naujosios realybės. Didės konkurencija varžantis dėl keliautojų dėmesio internete, o vartotojas dėl to gaus geresnes kainas.

Tiesa, žmonėms ėmus laisviau keliauti, trumpuoju laikotarpiu kelionės brangs, kol kelionių įmonės prisitaikys prie sugrįžtančio augimo. Bet vėliau kainos tikrai turės kristi. Per pandemiją kelionių įmonės apkarpė kaštus, modernizavosi ir kūrė naujus produktus, naudodamosis technologijomis. Kelionės toliau pigs – dar ir todėl, kad populiarėjantis artimasis turizmas išlaikys dalį per pandemiją naujai iškovotos rinkos dalies. Net ir po pandemijos, kurį laiką dalis žmonių vengs skristi kur nors toliau, dėl įvairių baimių – ar tiesiog mieliau rinksis poilsį arčiau namų.

– Ar šiuo metu dirbtinio intelekto produktų kūrimas išgyvena sėkmės laiką?

– Dirbtinis intelektas pastaruoju metu įgavo labai didelį vystymosi pagreitį. Per pandemiją žmonės daugiau laiko leidžia namuose, būdami prie kompiuterių ar telefonų, tad ir skaitmeninių paslaugų poreikis auga bei sukuriama daugiau duomenų. Tai suteikia naujų galimybių ir mašininiam mokymuisi – tad ir dirbtinis intelektas „protingėja“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.