„Tupolev Tu-22M“ pirmam skrydžiui pakilo 1969 metais, tačiau ne visi šie bombonešiai yra labai seni – jų gamyba nutraukta tik 1997-aisiais. „Tu-22M3“ pasižymi reguliuojamu strėliškumu – jis gali suglausti sparnus ir taip išvystyti didesnį greitį. Tokia pat savybe pasižymi ir amerikiečių „B-1 Lancer“. „Tu-22M3“ išvysto maksimalų 2300 km/h greitį ir gali skristi 13,3 km aukštyje. Su 10 tonų kroviniu (bombonis ir raketomis) „Tu-22M3“ be degalų papildymo gali nuskristi iki 2500 km.
Tik šįkart į nelaimę pakliuvęs „Tu-22M3“ Kalugos regiono oro uoste niekur neskrido. Ruošiantis planuotam skrydžiui, dėl nežinomo gedimo staiga aktyvuotos įgulos narių katapultavimosi sistemos. Jos yra sukurtos gelbėti gyvybėms – bet kai suveikia ant žemės, parašiutui tiesiog nėra laiko išsiskleisti.
Rusijos naujienų agentūrai TASS vietiniai šaltiniai pranešė, kad žuvo trys „Tu-22M3“ įgulos nariai, o vienas išgyveno ir buvo išvežtas į ligoninę. Lėktuvas, tikėtina, tęs tarnybą. Nelaimės priežastys dar tiriamos – nors tikėtina, kad kalti pasenę prietaisai.
2019 metais po pratybų vienas „Tu-22M3“ nusileido avariniu būdu ir subyrėjo. Žuvo trys iš keturių įgulos narių. 2017 metais toks bombonešis atšaukus pakilimą nuslydo nuo tako ir buvo nepataisomai sugadintas – tačiau niekas nežuvo. Iš viso pagaminti 497 tokie bombonešiai, tarnyboje liko apie 60. Kadaise „Tu-22M“ bombonešius naudojo ir Ukraina – paskutinį nurašė 2006 metais.