Ginkluotės ekspertas D. Antanaitis atskleidžia, kad sutarties suma siekė 166 mln. eurų, o transporteriai Švedijos karius turėtų pasiekti iki 2024-ųjų metų. „BvS10“ sukurtos specialiai Arkties regionui, dėl savo plačių vikšrų gali įveikti gilų sniegą, dėl unikalaus valdymo mechanizmo gali veikti kalnuotoje vietovėje ir miškuose, o jos gebėjimas plaukti leidžia įveikti vandens kliūtis“, – transporterio ypatumus nurodo specialistas.
Jis atkreipia dėmesį, kad užsakyti transporteriai yra iki šiol švedų gaminamo ir daugiau nei 40 valstybių naudojamo „Bv206“ vikšrinio visureigio transporterio tolimesnis vystymas . „Jie naudojami įvairioms užduotims: priešlėktuvinei gynybai, kaip šarvuoti transporteriai, logistinei paramai, valdymui ir vadovavimui, artimos ugnies paramai, medicininei evakuacijai, minosvaidžių gabenimui ir kitoms užduotims“, – apie platų transporterio panaudojimą kalba D. Antanaitis.
Jis primena, kad net Rusija pagal licenciją gamina šias įspūdingas transporto priemones – tiesa, pervadindama jas „GAZ-3351“. „O vieną tokią buvo galima pamatyti ir vairuojamą Rusijos prezidento. Tiesa, toje fotosesijoje jis buvo apsirengęs“, – juokauja karininkas.
Anot ginkluotės entuziasto, švedų užsakyti „BvS10“ sveria apie 5 tonas, o transporterį varo 5,9 litro darbinio tūrio turbodyzelinis variklis, išvystantis 210kW galią. Transporto priemonėje telpa 12 karių ir pilnais bakais jis gali įveikti iki 500 km nuotolį, pasiekdamas maksimalų 70 km/h greitį (o vandenyje – 5 km/h greitį).