VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ organizuoto renginio metu turizmo sektoriaus atstovai turėjo realią progą dar kartą įsitikinti, kad pažangiausius sprendimus neretai siūlo visai greta jų veikiančios įmonės. Ne vienam teko nustebti sužinojus, kad gerai jiems žinoma įmonė buvo įkurta būtent Lietuvoje. Daugeliui toks turizmo ekspertų susibūrimas tapo puikia galimybe užmegzti naujų ryšių ir pažinčių, o taip pat sužinoti daugiau apie tokių lietuviškų startuolių, kaip „RatePunk“, „TripAdd“, „Hoperfly“ kitų, veiklą.
„Travel Tech“ tema mūsų industrijai yra itin aktuali. Sektoriaus neaplenkusios krizės (pandemija, geopolitinė situacija) ženkliai paveikė tiek sektoriaus įmonių veiklą, tiek keliautojo portretą. Spartėjanti turizmo sektoriaus skaitmenizacija atspindi pasikeitusius vartotojų lūkesčius – žmonės nori patogiai, greitai iš bet kurio pasaulio kampelio įsigyti keliones, bilietus ar paslaugas. Taip pat tai plečia ir verslo galimybes, todėl tokio pobūdžio renginiai suteikia galimybę Lietuvos turizmo sektoriui žengti koja kojon su pasaulinėmis tendencijomis, išgirsti sėkmės istorijas, „Travel Tech“ srityje dirbančiųjų patarimus bei įžvalgas“, – pastebi Lietuvos turizmo asociacijos vykdančioji direktorė Milda Plepytė-Rainienė.
Vilniaus oro uosto konferencijų salėje publikos dėmesio sulaukė visi renginio pranešėjai, tarp kurių buvo vienas iš „lastminute.com“ buvusių vadovų Guk Kim, ISM vadobos ir ekonomikos universiteto lektorius Gediminas Buivydas, „Keliauk Lietuvoje“ analitikė Jogilė Meižienė ir kiti.
Nors kelionių planavimas jau seniai neįsivaizduojamas be interneto ir skaitmeninių technologijų, o taip pat šią sritį palietė ir naujos kartos dirbtinio intelekto įgalintos funkcijos, skaitmenizacijos sparta ne visuomet yra tokia, kokios galima būtų tikėtis. Viena iš to priežasčių – technologijos turi būti taikomos kryptingai, o tam reikalinga patirtis. Startuoliai puikiai išmano technologijas, o verslo atstovai ir turizmo informacijos centrų darbuotojai žino, kaip būtų geriausia jas panaudoti. Vilniuje vykęs renginys buvo viena iš retų progų rasti ilgai ieškotus partnerius.
„Keliauk Lietuvoje“ organizuotame renginyje technologijų profesionalai turėjo idealią progą sužinoti, kurios jų plėtojamos sistemos galėtų būti pritaikytos jau artimiausiu metu. Savo įžvalgomis apie tai, kaip „Travel Tech“ gali padėti spręsti kasdienius iššūkius pasidalino ir Lietuvoje veikiančių turizmo informacijos centrų atstovai.
„Travel Tech“ jau kurį laiką yra viena pagrindinių temų tarptautinėse turizmo parodose. Ir mums to jau tikrai labai reikėjo, todėl renginys įvyko tikrai labai tinkamu laiku. Aš pati aktyviai domiuosi naujų technologijų ir dirbtinio intelekto taikymų savo įmonės veikloje. Tai gali būti taikomą pardavimų skatinimui ar veiklos efektyvumo didinimui. Toks susibūrimas labai naudingas visai turizmo bendruomenei. Tai proga kiekvienam iš specialistų išgirsti naujausią informaciją apie technologijas ir jų panaudojimo galimybes, o taip pat pabendrauti su kolegomis, ekspertais ir gauti norimus atsakymus į sau rūpimus klausimus“, – sakė „Amber Tours“ generalinė direktorė Gintarė Antanėlytė
Renginio dalyvių patirtį itin praturtino dvejos dirbtuvės. „Sythesis Consulting Group“ atstovai supažindino publiką su šiuolaikinėmis keliautojo patirties kūrimo galimybėmis, o kitose dirbtuvėse „Innovate.lt“ specialistai nagrinėjo, kaip „Travel Tech“ gali padėti įveikti turizmo srityje kylančius iššūkius.
Vyraujanti viso renginio žinia – turizmo industrijai įdarbinant duomenis sprendimai tampa taiklesni ir efektyvesni, atveriamos galimybės individualizuoti paslaugas bei pagerinti bendrą keliautojų patirtį. Turizmas generuoja didžiulį duomenų kiekį, o jų analizė leidžia gauti vertintų įžvalgų apie klientų, elgseną, pageidavimus, tendencijas ir paklausos modelius. Iš to kyla kainodaros, rinkodaros, efektyvumo didinimo sprendimai ir strategijos.
„Travel Tech“ taip pat leidžia kurti naujas pajamų valdymo sistemas, kurios padeda viešbučiams, oro linijų bendrovėms ir kitiems susijusiems turizmo sektoriaus nariams optimizuoti kainodaros strategijas remiantis paklausos modeliais, konkurentų analize ir rinkos sąlygomis. Analizuodamos istorinius ir realaus laiko duomenis iš rinkos, įmonės gali automatizuotai bei dinamiškai koreguoti kainas, paskirstyti atsargas ir maksimaliai padidinti pajamas.
„Tokie susitikimai su bendraminčiais „Travel Tech“ entuziastais yra visapusiškai naudingi. Atsiranda galimybė susipažinti su tikrai šios srities profesionalais ir sužinoti daugiau apie jų patirtį. Praktiniai užsiėmimai taip pat leidžia visai kitaip pažvelgti į turizmo problematiką“, – priduria G.Antanėlytė.
Šiuolaikinės vietovių valdymo sistemos padeda suprasti kelionių modelius, lankytojų srautus ir demografinius rodiklius. Vėliau ši informacija taikoma planuojant tikslinės rinkodaros kampanijas, tobulinant infrastruktūrą ir kuriant lankytojų valdymo strategijas.
Duomenų ir analitikos bendrovė „Statista“ nurodo, kad „Travel Tech“ sektorius 2020 metais buvo vertinamas 8,6 mlrd. Dolerių, o jau 2026 metais jo vertė gali sudaryti 12,5 mlrd. dolerių – prognozuojamas prieaugis siekia net 45 proc. Technologijų inovacijų taikymas šioje srityje yra itin platus – pradedant mašininio mokymosi panaudojimu užsakymų paslaugose ir baigiant virtualiuoju turizmu.