Po žadintuvo signalo dar nusnaudžiate? Mokslininkai turi jums blogų žinių

Kai nuspaudžiate savo žadintuvo (ar mobiliojo telefono) mygtuką „snausti“, sau tikrai nepadedate. Mat šiuolaikiniame pasaulyje, kai miego visuomet mažai, mėginimas ryte suskambėjus žadintuvo skambučiui nusnausti dar papildomas 20 minučių daro žalą organizmui ir blogina miego kokybę.

 Kai nuspaudžiate savo žadintuvo (ar mobiliojo telefono) mygtuką „snausti“, sau tikrai nepadedate.<br> 123rf nuotr.
 Kai nuspaudžiate savo žadintuvo (ar mobiliojo telefono) mygtuką „snausti“, sau tikrai nepadedate.<br> 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 30, 2021, 2:34 PM, atnaujinta Mar 30, 2021, 2:34 PM

Nors dar nusnausti lovoje papildomas keliasdešimt minučių neatrodo kažkas labai blogo, tokiu būdu klaidinate tiek organizmą, tiek smegenis. Kaskart suskambus žadintuvui, smegenys yra pažadinamos iš miego, pabundate niūrus bei apsimiegojęs. Tai yra vadinama miego inercija. Kaip sakoma, jaučiatės „tarsi šlapiu maišu trenktas“.

Atrodytų, kad papildomos miego minutės neturėtų kenkti – tačiau kuo dažniau tokiu būdu pakeliate savo smegenis iš miego, tuo labiau sutrikęs jaučiasi jūsų organizmas. Šiais laikais žmonės jau nebesinaudoja žadintuvais – vietoje jų naudoja savo išmaniuosius telefonus. Nors papildomos 9 minutės miego neturėtų daryti žalos, iš tiesų kūnui neužtenka tiek laiko, norint panirti į gilų, atpalaiduojantį miegą.

Organizmui reikia rutinos ir pastovumo. Mes dažnai stengiamės tai suteikti savo vaikams – tačiau pamirštame, kad ir suaugusiems to reikia.

Blogiausiu atveju žalojate savo nervų sistemą ir ignoruojate pagrindinę priežastį, dėl kurios jums taip sunku keltis ryte. Geriausiu atveju – tiesiog treniruojate savo kūną ignoruoti save.

Nors tai ir kenkia, žmonės taip daro dėl paprastos priežasties – nes jaučiasi, kad negauna pakankamai miego, jaučiasi nepailsėję. O žmogus neišsimiega ir nepailsi dėl įvairių priežasčių:

  • Streso
  • Kambario temperatūros
  • Problemų su nugara
  • Knarkiančio partnerio
  • Nepatogios lovos
  • Per daug laiko praleidžiama prie išmaniojo telefono

Miego trūkumas taip pat gali pats savaime būti problema, kurią sukelia vaistai, piktnaudžiavimas alkoholiu, psichinės sveikatos problemos ar miego sutrikimas. Dažniausias medicininės kilmės kaltininkas tokiais atvejais būna miego apnėja – miego sutrikimas, į kurį dažniausiai nekreipiama dėmesio arba jis paprasčiausiai nebūna tinkamai diagnozuojamas (ypač kadangi moterims šis sutrikimas pasireiškia visiškai kitokiais simptomais).

Kaip atsikratyti šio įpročio? Tam visų pirma reikia, kad pabustume žvalūs. O tam pasiekti mokslininkai ir medikai pateikia tokius patarimus:

  • Prieš miegą ribokite naudojimusi technologijomis
  • Prieš miegą nuraminkite savo mintis skaitydami ar medituodami
  • Prieš miegą venkite stimuliantų
  • Sportuokite ir maitinkitės sveikai
  • Kvėpuokite grynu oru
  • Vartokite vitamino D papildus
  • Miegokite patogioje lovoje, esant optimaliai kambario temperatūrai – ir įsitikinkite, kad į kambarį nepatektų nepageidaujama šviesa

Ir svarbiausia – pratinkitės atsikelti suskambėjus pirmajam žadintuvo signalui!

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.