17 patarimų, kaip būti mandagiam internete

Apie tai, kad kalbantis akis į akį kelti balsą yra nemandagu, daugelis tikrai žino. Mandagu sveikintis, padėkoti. Bet ne internete. Atrodo, jog kibernetiniame tinkle net ir pačios paprasčiausios mandagumo normos yra pamirštamos. 

Kažkada atžagaria ranka parašytas įžeidus komentaras gali grįžti bumerangu ir ateityje sugriauti ilgai kurtą reputaciją.<br>123rf
Kažkada atžagaria ranka parašytas įžeidus komentaras gali grįžti bumerangu ir ateityje sugriauti ilgai kurtą reputaciją.<br>123rf
Daugiau nuotraukų (1)

Edgaras Savickas

2013-07-11 13:25, atnaujinta 2018-03-03 03:34

Žmonės plūstasi, keikiasi, nekreipia į kitus dėmesio, neatsako į žinutes arba elektroninius laiškus. Apskritai nejaučia atsakomybės už savo veiksmus, nes galvoja, kad nesulauks jokių pasekmių.

Visgi atžagaria ranka parašytas įžeidus komentaras gali grįžti bumerangu ir ateityje sugriauti ilgai kurtą reputaciją. Įsivaizduokite, jei kažkam parašote piktą laišką, o po kelių metų pakeitus darbovietę su juo reikia turėti verslo reikalų. Jis peržiūri savo pašto istoriją ir prašau – galbūt galėjusio būti sėkmingu bendradarbiavimo pradžia sugriauta.

Taip pat sėkmingai galite būti neteisingai suprastas, nes internete žmonės nemato vienas kito veido išraiškų ir kūno kalbos, kuri, kai kurių ekspertų vertinimais, sudaro net 93 proc. žmonių komunikacijos.

Jeigu nenorite patekti į nemalonią susijusią situaciją, siūlome pasinaudoti šiais patarimais: 

1. Pirmoji taisyklė labai paprasta – būkite malonus, niekada nieko neįžeidinėkite viešuose forumuose. Juk nesielgtumėte taip gatvėje. Internetas šiandien tapo, jei ne pagrindine viešąja erdve, tai bent jau svarbiu jos papildymu.

2. Gerbkite kitų žmonių nuomonę ir neprasivardžiuokite. Apskritai venkite apie kitus atsiliepti neigiamai, ypač, jei tai visiškai nesvarbi situacija.

3. Taip pat pravartu patylėti, kai kalbama apie jūsų įmonę arba viršininką. Niekada negali žinoti, kas jūsų žodžius perskaitys ir kam perduos. Atsitiktinis komentaras tikrai patektų į kvailiausių būdų netekti darbo dešimtuką.

4. Užstokite žmogų, jei kas nors kitas iš jo šaiposi. Juk patys norėtumėte, kad jums taip pat kas nors padėtų.

5. Rašykite trumpai ir aiškiai. Kitaip tariant, gerbkite kitų laiką. Šiandienos informacijos triukšme net ir kelios sekundės, sugaištos skaitant kokį nors kliedesį, gali suerzinti.

6. Gera taisyklė yra nerašyti nieko, ko nenorėtumėte, kad pamatytų jūsų tėvai arba viršininkas.

7. Neskelbkite savo asmeninės informacijos. Jokiu būdų „Facebook“ negalima rašyti savo adreso, asmens kodo ir kitos privačios informacijos. Jei vis dėlto šios taisyklės nesilaikote, nenustebkite, kad "gyvai" pasidalinę atostogų nuotraukomis grįžę namus rasite apvogtus. 

8. Gerbkite autorių teises. Vogti kitų sukurtus tekstus, nuotraukas ar vaizdo įrašus draudžia įstatymai. Visada nurodykite šaltinį.

9. Prieš spausdami „siųsti“ visada perskaitykite, ką parašėte. Taip išvengsite ne tik gramatinių klaidų, bet ir didesnių nemalonumų. Pavyzdžiui, galite savo erotinės fotosesijos nuotraukas netyčia nusiųsti ne žmonai ar vyrui, bet šalia sėdinčiam kolegai.

10. Padėkite kitiems. Jei kas nors jūsų prašo pagalbos ir žinote, kaip galėtumėte jam padėti, taip ir padarykite. 

11. Kalbėkite į temą. Niekam nepatinka diskusijos dalyviai, kalbantys pievas ir gadinantys konstruktyvų pokalbį.

12. Elektroniniuose laiškuose pridėkite ir kitus savo kontaktus – visus telefono numerius, kitus pašto adresus ir t.t.

13. Prisiminkite, kad bendraujate su žmonėmis. Taip, internete kartais galima užsimiršti, kad už keliasdešimties pikselių nuotraukos yra tikras žmogus, tačiau tam pasiteisinimo nėra.

14. Gerbkite internautus su lėta interneto prieiga. Jei galite pasidalinti mažesne nuotrauka, taip ir padarykite.

15. Jauskite ribas. Ypač jei esate kokio nors forumo arba pokalbių kambario administratorius. Visada prisiminkite, kad net ir vienas nepateisinamas jūsų sprendimas gali reikšti diskusijos dalyvių pasitraukimą.

16. Laikykitės gramatikos taisyklių. Juk ne veltui dvylika metų lietuvių kalbos mokytoja jums kalė į galvą, kad reikia rašyti „grįžta“, o prieš ir po kreipinio dėti kablelį.

16. NEŠAUKITE. Caps Lock išjunkite.

17. Naudokite mažiau emotikonų (šypsenėlių). Per daug šypsenėlėmis apkrautą tekstą sunku skaityti ir net labai įžvalgi mintis gali pasirodyti nerimta. 

Sekite verslo naujienas socialiniame tinkle „Facebook“!

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.