Bendrasis pagalbos centras tikisi, kad Kalėdų senelis atnešė Lietuvos gyventojams išmaniųjų telefonų

Kalėdų ir Naujųjų metų šventės – dovanų metas. Pastebima, kad kasmet prieš šventes išauga išmaniųjų įrenginių pardavimai. Bendrasis pagalbos centras tikisi, kad ir šiais metais Lietuvos gyventojai save ir savo artimuosius stengėsi nudžiuginti naujais išmaniaisiais telefonais, nes tokie įrenginiai gali nusistatyti savo buvimo vietą ir tokiu būdu padeda užtikrinti gyventojų saugumą, gelbėti jų sveikatą ar gyvybes.

 Bendrasis pagalbos centras tikisi, kad ir šiais metais Lietuvos gyventojai save ir savo artimuosius stengėsi nudžiuginti naujais išmaniaisiais telefonais.<br> 123rf nuotr.
 Bendrasis pagalbos centras tikisi, kad ir šiais metais Lietuvos gyventojai save ir savo artimuosius stengėsi nudžiuginti naujais išmaniaisiais telefonais.<br> 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 30, 2022, 2:03 PM

Skambinant skubiosios pagalbos tarnybų ryšio numeriu 112 didelė dalis išmaniųjų telefono aparatų pagal GPS, Wi-Fi arba mobiliojo ryšio siųstuvų radijo signalus patys nusistato savo buvimo vietą ir jos koordinates technine žinute automatiškai išsiunčia Bendrajam pagalbos centrui. Tai standartinė funkcija, nepriklausanti nuo telefono nustatymų.

Pažymėtina, kad Lietuvoje sistema, paremta automatiniu vietos nustatymo funkcijos aktyvinimu ir koordinačių išsiuntimu Bendrajam pagalbos centrui buvo įdiegta dar 2016 metų pabaigoje. Lietuva buvo 4 valstybė pasaulyje, pradėjusi naudoti šį metodą. Tiesa, tuo metu ši funkcija veikė tik skambinant iš išmaniųjų telefono aparatų su atnaujinta „Android“ operacine sistema. Nuo 2018 metų funkcija ėmė veikti ir „Apple“ įrenginiuose su „iOS“ operacine sistema. Todėl kasmet vis daugėjo skambučių iš įrenginių, turinčių šią funkciją. 2020 metais tokie skambučiai sudarė maždaug 48 proc., o 2022 metų pradžioje – jau 62 proc.

Nuo 2022 metų kovo įsigaliojo reikalavimai, kad ši funkcija turi veikti visuose Europos Sąjungoje parduodamuose išmaniuosiuose telefonuose. Todėl reikia tikėtis, kad šiais metais Kalėdų senelio Lietuvos gyventojams atnešti išmanieji telefonai ją tikrai turės.

Bendrojo pagalbos centro viršininkas Audrius Čiuplys teigia, kad turint išmanųjį telefoną su vietos nusistatymo funkcija, padidėja tikimybė kur kas greičiau sulaukti skubios pagalbos.

„Jei miške pasiklydę grybautojai ar uogautojai, nežinomame kelyje į autoįvykį patekę žmonės skambintų mums tokiu telefonu, gautume jų buvimo vietos koordinates, – sako A. Čiuplys. – Kai skambinantys žmonės nežino savo buvimo vietos, skubiosios pagalbos tarnyboms perduodame telefono atsiųstus duomenis, nors tokiu būdu gaunamų duomenų tikslumas ir gali svyruoti nuo 3 metrų iki 1,2 kilometro.“

Reikia turėti omenyje, kad ši sistema veikia tik tuo metu, kai skambinama numeriu 112. Skambinant kitais numeriais ji neveikia. Vietos buvimo duomenys nėra gaunami ir tuo atveju, kai į pranešėjo telefono numerį skambinama iš Bendrojo pagalbos centro.

Todėl Bendrasis pagalbos centras dar kartą primena, kad norint, jog į pagalbos prašymus būtų reaguojama kaip įmanoma greičiau ir tiksliau, bei turint išmanųjį telefoną su vietos nusistatymo funkcija pagalbą kviesti reikėtų iš įvykio vietos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kodėl iškrėsta Darbo partijos būstinė?
Gyvai
Gyvai: komentarai apie Vilniuje kilusį gaisrą ir situacijos suvaldymą