Klaipėdoje meno galerijų dienose – avangardiniai projektai

Pirmą kartą uostamiestyje visą savaitę vykęs parodų maratonas „Galerijų dienos“ sudomino publiką. Klaipėdos galerininkų užmojį kartu pristatyti jaunus nežinomus kūrėjus ir pripažintus meistrus vainikavo sėkmė – žiūrovus sudomino parodos ir   pristatyti projektai.

B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarka skardinę rėčką privertė skleisti įtaigius garsus.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarka skardinę rėčką privertė skleisti įtaigius garsus.<br>G.Pilaičio nuotr.
R.Petroffo paroda „Abejonės ir ginčai“.<br>G.Pilaičio nuotr.
R.Petroffo paroda „Abejonės ir ginčai“.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Abejonės ir ginčai“. R.Petroffas.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Abejonės ir ginčai“. R.Petroffas.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Abejonės ir ginčai“. R.Petroffas.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Abejonės ir ginčai“. R.Petroffas.<br>G.Pilaičio nuotr.
R.Petroffas diskutuoja su žiūrovais.<br>G.Pilaičio nuotr.
R.Petroffas diskutuoja su žiūrovais.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Abejonės ir ginčai“. R.Petroffas.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Abejonės ir ginčai“. R.Petroffas.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Abejonės ir ginčai. R.Petroffas.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Abejonės ir ginčai. R.Petroffas.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Abejonės ir ginčai“. R.Petroffas.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Abejonės ir ginčai“. R.Petroffas.<br>G.Pilaičio nuotr.
D.Andriulionis atvėrė savo dirbtuvės duris.<br>G.Pilaičio nuotr.
D.Andriulionis atvėrė savo dirbtuvės duris.<br>G.Pilaičio nuotr.
M.Bačkovaitė. „Dviratininkė“.<br>G.Pilaičio nuotr.
M.Bačkovaitė. „Dviratininkė“.<br>G.Pilaičio nuotr.
L.Itagaki. Šilkografija.<br>G.Pilaičio nuotr.
L.Itagaki. Šilkografija.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Be karūnos“. Ž.Landsbergas.
„Be karūnos“. Ž.Landsbergas.
„Be karūnos“. Ž.Landsbergas.
„Be karūnos“. Ž.Landsbergas.
„Be karūnos“. Ž.Landsbergas.
„Be karūnos“. Ž.Landsbergas.
B.Šarkos ir R.Treigio projektas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos ir R.Treigio projektas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Prieš spektaklį publika sulaukė vaišių.<br>G.Pilaičio nuotr.
Prieš spektaklį publika sulaukė vaišių.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Ingimai ir In gimai“ B.Šarka.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Ingimai ir In gimai“ B.Šarka.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Ingimai ir In gimai.B.Šarka.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Ingimai ir In gimai.B.Šarka.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Stingimai ir dingimai“. R.Treigys.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Stingimai ir dingimai“. R.Treigys.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Stingimai ir dingimai“. R.Treigys.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Stingimai ir dingimai“. R.Treigys.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Stingimai ir dingimai“. R.Treigys.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Stingimai ir dingimai“. R.Treigys.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Stingimai ir dingimai“. R.Treigys.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Stingimai ir dingimai“. R.Treigys.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Stingimai ir dingimai“. R.Treigys.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Stingimai ir dingimai“. R.Treigys.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Stingimai ir dingimai“. R.Treigys.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Stingimai ir dingimai“. R.Treigys.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Stingimai ir dingimai“. R.Treigys.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Stingimai ir dingimai“. R.Treigys.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Stingimai ir dingimai“. R.Treigys.<br>G.Pilaičio nuotr.
„Stingimai ir dingimai“. R.Treigys.<br>G.Pilaičio nuotr.
R.Treigys ir B.Šarka.<br>G.Pilaičio nuotr.
R.Treigys ir B.Šarka.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
B.Šarkos performansas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (43)

Gediminas Pilaitis

Sep 15, 2015, 6:25 AM, atnaujinta Oct 15, 2017, 7:38 PM

Kūriniuose – vizijos ir realybė

Galerijų dienos startavo Klaipėdos savivaldybės bibliotekos Meno skyriuje – ten atidaryta grafikės Linos Itagaki šilkografijos darbų paroda. Turgaus gatvės galerijoje „M art“ fotomenininkas Algirdas Darongauskas, išgarsėjęs tuo, jog jau kelis dešimtmečius nenuilsdamas fiksuoja pajūrio kraštovaizdį puošiantį Olando kepurės skardį, eksponavo savo naujausias fotografijas.   Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos galerijoje įkurdinta instaliacija „Alchemija“. Jos autoriai Aurimas Baužys ir Šarūnė Gentvilienė mėgina įrodyti, jog medžiagos architektūroje nėra sustingusios – nuolat keisdamos savo ankstesniuosius pavidalus, įgauna netikėtų savybių ir naujų prasmių.

Klaipėdiečiai menininkai Dalia Čistovaitė, Danas Andriulionis, Irma Leščinskaitė, Toma Šlimaitė svetingai atvėrė savo kūrybinių dirbtuvių ir studijų duris. Žemaitijos dailininkų sąjungos galerijoje keramikas Raimondas Urbonas lankytojus mokė iš molio lipdyti ir žiesti įvairius daiktus.

Baroti galerijoje eksponuojama klaipėdiečio Radiono Petroffo tapybos paroda „Abejonės ir ginčai“ persmelkta keistais simboliais ir ženklais. Supindamas kelionių įspūdžius ir šiuolaikinių medijų skleidžiamą informaciją autorius tarsi magas balansuoja tarp realybės ir vizijų.

Iš pirmo žvilgsnio absurdiškai suplakti faktai ir metaforos R.Petroffo kūriniuose nėra tikrovės mistifikacija – jo paveikslai provokuoja, verčia galvoti, kur žengia žmonija.

Šiuolaikinės kultūros blyksniai Galinio Pylimo gatvės meno galerijoje „si:said“ atidaryta vilniečio skulptoriaus Žilvino Landsbergo paroda iš ciklo „Be karūnos“. Autorius vaizduoja konkrečius ir atpažįstamus objektus, reflektuojančius su fantastika, perteikia socialinę problematiką, paženklintą šiuolaikinės kultūros vaizdiniais, ironiškai atspindi vartotojų elgseną.

Klaipėdos kultūros fabriko galerija „Ikra“ atsivėrė mados kūrėjams – savo darbus jie pristato parodoje „Who are yuo ? „ Kas tu esi ?“. Šviesos dirbtuvėse „Lighforms“ Adomas Stančikas eksponuoja  savo tapybą, o Deivis Kundrotas – skulptūrą „Balta meška, užklydusi į postindustrines džiungles“. Ten  atidaryta ir Igno Kutavičiaus paroda „Soleografija“.

Industrinėje šviesos dirbtuvių aplinkoje vyko muzikiniai projektai „Jamsesion „36.6 Vinegrette Jam“ ir FFS. Šiuolaikiniam menui neabejingi galerijų lankytojai aktyviai dalyvavo lauko virtuvės projekte „Žovis ont fanierkės“.

Buvusią  Vydūno vidurinę mokyklą norėta nugriauti, bet paskui persigalvota – dalis senų patalpų perduota kūrėjams. Čia pristatytas jungtinis projektas: fotomenininko Remigijaus Treigio vernisažas „Stingimai ir dingimai“ ir aktorius bei režisieriaus Beno Šarkos – performansas,  taip pat  ir jo piešinių paroda „Ingimai ir In gimai“.

Šamano muzikos klausėsi gulėdami 

Intriguojančių performansų meistras B.Šarka pradžioje šiek tiek nuvylė žiūrovus, pasakęs, kad R.Treigio parodoje nebus, nes jis šiuo metu stažuojasi Vokietijoje. Po to aktorius publiką ėmė vaišinti kažkokiais keptais grybukais, kurie  esą padeda geriau suvokti avangardinių muzikos projektų prasmę.

Patikinti, kad R.Treigys šiuos skanėstus B.Šarkai atsiuntęs ne iš Amsterdamo raudonųjų žibintų kvartalo, o iš Berlyno marcipanų parduotuvės, žiūrovai nusiramino. Tada salėje pasirodė į R.Treigį kaip du vandens lašai panašus vyriškis, kurį B.Šarka pristatė kaip klonuotą fotomenininko antrininką. Pastarasis sutiko su tokia nuomone.

B.Šarkos muzikos performansas priminė siautulingą  šamano šokį ne tik su  mušamaisias, bet ir su pučiamaisiais bei styginiais instrumentais. Klausydamiesi, kaip atlikėjas groja siūlu, daužo varinį varpelį, per žarnelę pučia tūbą ir trimitą, virkdo birbynę, žiūrovai paniro į keistą būseną – daugelis pradėjo medituoti.

Dar negirdėtų garsų magijos paveikti kai kurie klausytojai pradėjo ramstyti sienas, merginos net prigulė ant grindų. B.Šarkos žiūrovų reakcija nė kiek nenustebino. Pasak jo, tokia muzika geriau suvokiama horizontalioje padėtyje.

Spektaklį vainikavo solo unikaliu instrumentu – skardine rėčka. Smičiumi braukydamas viduje įtaisytą vienintelę stygą B.Šarka sugebėjo išgauti pasaulio muzikinės kultūros istorijoje, regis, dar neaprašytų garsų.

Performansininkas žiūrovų akivaizdoje išbandė tuziną paties sukurtų muzikos instrumentų. Išmokęs muzikuoti ir pjūklo bei dalgio ašmenimis B.Šarka šį kartą visų savo arsenalo galimybių neatskleidė.

Senos fotografijos nustebino autorių

Kitoje salėje eksponuojama R.Treigio fotografijų parodą. Autorius jam būdinga maniera užfiksavo prieš dvidešimt metų B.Šarkos ir jo bendraminčių kurtus fantasmagoriškus  personažus, spektaklių vaizdus.

Senujų šeimininkų apleistos mokyklos, klaipėdiečių vadinamos „vydūnke“, patalpose elektros instaliacija dar neįrengta –  autorius ant sienos iškabintus savo darbus žiūrovams apšvietė mobiliuoju telefonu.

„Dirbti su Benu – vienas malonumas, fotosesijose mėginau perteikti jo judesių plastiką, šokiruojančias mizanscenas“, – kalbėjo žmonių figūrų ir portretų beveik nefotografuojantis R.Treigys.

Perdavęs B.Šarkai nuotraukų negatyvus R.Treigys vėliau pamiršo tas  fotosesijas. Paskutinę akimirką kuratoriaus pakviestas parodą fotomenininkas stebėjosi išvydęs išsaugotus savo darbus.

Tai ne pirmas bendras R.Treigio ir B.Šarkos projektas – maždaug tuo pat metu bičiuliai buvo pakviesti filmuotis režisieriaus ir aktoriaus Rimo Morkūno trumpametražėje juostoje apie keliautoją ir fotografą Paulių Normantą.

„Mano vaidmuo buvo epizodinis, neištariau nė  žodžio. B.Šarka labiau pasižymėjo – filme rodomos scenos iš jo spektaklių“, – savo indėlio  kinematografijoje nesureikšmina R.Treigys.

Po spektaklio nusimetęs šamano kaukę B.Šarka surengė jamsesion – kartu su R.Treigiu grojo skardine rėčka. Svečiai buvo vaišinami vynu, mokomi muzikavimo mįslingais instrumentais paslapčių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.