Prieš šimtmetį nupieštas 2000-ųjų metų pasaulis stebina išmone

Prancūzija 2000 metais (XXI amžiuje) – tai daugiau nei devynios dešimtys futuristinių piešinių, kuriuos sukūrė Jeanas Marcas Cote ir kiti Prancūzijos dailininkai XIX ir XX a. sandūroje. 1899, 1900, 1901 ir 1910 metais Prancūzijoje išleista nemažai spalvotų futuristinių piešinėlių. Iš pradžių tai buvo nedidelės spalvingos kortelės, kurias įdėdavo į cigarečių ir cigarų dėžutes. Vėliau buvo išleisti ir pašto atvirlaiškiai, kuriuos kūrę dailininkai bandė įsivaizduoti, kaip atrodys pasaulis po šimto metų – XXI amžiuje.

Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti XXI a. Prancūzija.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Taip dailininkų manymu turėjo atrodyti Vokietija XXI a.<br>publicdomainreview.org nuotr.
Daugiau nuotraukų (42)

lrytas.lt

Oct 5, 2015, 4:04 PM, atnaujinta Oct 11, 2017, 8:54 PM

Išliko daugiau nei aštuoniasdešimt paveikslėlių, kuriuos sukūrė įvairūs Prancūzijos dailininkai. Pirmosios piešinėlių serijos buvo išleistos 1900 metais vykusiai pasaulinei parodai Paryžiuje, rašo the Public Domain Review.

Panašų projektą 1900 metais įgyvendino ir Vokietijos konditerijos įmonė „Hildebrand und Sohn“ (Hildebrandas ir sūnus). Sausio mėnesį ji pradėjo reklaminę kompaniją „2000-ieji metai“. Į kiekvieną kakavos ar šokolado pakuotę, o taip pat į saldainių dėžutes buvo dedamos kortelės su piešinėliais, vaizduojančiais pasaulį 2000-aisiais. Išleista 12 tokių reklaminių paveikslėlių.

Kas gi labiausiai audrino XX a. pradžios dailininkų vaizduotę? Pirmiausia – galimybė skraidyti ir gyventi po vandeniu. Ir, žinoma, radijas, televizija, vaizdo telefonai – tokie, kokie jie buvo įsivaizduojami tais laikais. Dar modernios kirpyklos, virtuvės, grožio salonai, fermos ar mokyklos, kuriose didžiąją dalį darbų atlieka sudėtingi mechanizmai.

Ir kemperiai. Tiesa, jei prancūzai svajojo keliauti atostogų su savo namu, tai vokiečiai jau mąstė ir apie mobilius miestus. Oro policija, skraidantys gaisrininkai, povandeniniai dirižabliai ir pati įvairiausia karo technika – daug kas iki šiol atrodo ne mažiau fantastiška nei 1900 metais. Įdomu, kad vokiečiams ypač patraukli atrodė galimybė valdyti orus, todėl jie nupiešė ir miestą po stikliniu stogu ir sudėtingą mašiną orui gerinti.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.