Fotografijos tyrinėja, kas yra grožis ir geidžiamas objektas

Balandžio 2 d. „Prospekto“ galerijoje (Gedimino pr. 43) atidaroma Glazge gyvenančios ir kuriančios menininkės Jolantos Dolewskos paroda „Šiame tuščiame slėnyje“. 

 Jolantos Dolewskos paroda „Šiame tuščiame slėnyje“.<br> Organizatorių nuotr.
 Jolantos Dolewskos paroda „Šiame tuščiame slėnyje“.<br> Organizatorių nuotr.
 Jolantos Dolewskos paroda „Šiame tuščiame slėnyje“.<br> Organizatorių nuotr.
 Jolantos Dolewskos paroda „Šiame tuščiame slėnyje“.<br> Organizatorių nuotr.
 Jolantos Dolewskos paroda „Šiame tuščiame slėnyje“.<br> Organizatorių nuotr.
 Jolantos Dolewskos paroda „Šiame tuščiame slėnyje“.<br> Organizatorių nuotr.
 Jolantos Dolewskos paroda „Šiame tuščiame slėnyje“.<br> Organizatorių nuotr.
 Jolantos Dolewskos paroda „Šiame tuščiame slėnyje“.<br> Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Mar 28, 2019, 11:30 AM, atnaujinta Mar 28, 2019, 12:44 PM

Menininkės darbai laviruoja tarp fotografijos kaip vaizdo ir objekto diskurso.

Serijoje jungiami keli elementai: analoginiu būdu atspaustos fotografijos atsargiai retušuojamos su sidabro milteliais; molio darbai, nulipdyti kito žmogaus, bet atliepiantys J. Dolewskos kvėpavimo formą. Čia atsiranda ir trečias, fiziologinis, elementas.

Šiais darbais menininkė toliau vysto savo ankstesnę seriją „Be kvapo“ (Breathless), kurioje plėtojamos kvėpavimo, gyvenimo ir mirties, judėjimo ir ramybės temos, fiksuojant žmonių kūnus oro iškvėpimo momentu.

Darbai „Šiame tuščiame slėnyje“ kurti specialiai šiai parodai, o J. Dolewskos retušuotos fotografijos, užuot paslėpusios, akcentuoja, „netobulą“ žmogaus odą.

„Naudoju medžiagą, kuri paprastai pasirenkama dėl finansinių sumetimų ar dekoratyvumo. Savo kūryba noriu atkreipti dėmesį į tai, į ką mes žiūrime ir ką laikome gražiu; kaip nustatome, kas yra geidžiamas objektas“, – teigia autorė.

Jos rankų darbas, neištrinamai įsirėžęs į vaizdo paviršių, pažymi trapų materialumą.

„Molio darbus II“ sudaro moliniai indai, kuriuos menininkei išpūtė iki pat objektų sienų plyšimo. Aplink juos susidariusios strijos atliepia odos nelygumus, kartu išryškindami ir žmogaus pažeidžiamumą.

J. Dolewska referuoja į Agambeno „gryno gyvenimo“ sąvoką, kuri reiškia biologinį kūną be politinių konotacijų. Taip menininkė teigia, kad žmonių teisės ir statusas yra aktuali šiandieninė problema – esami ir būsimi pasikeitimai teisės srityje, imigracijos įstatymai Europoje ir Amerikoje.

Parodos partneris – Street Level Photoworks, Glazgas, Škotija

Parodos atidarymas dalyvaujant autorei vyks balandžio 3 d. 17:30 val. Paroda veiks iki gegužės 4 d.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.