„Suprantama, kad menas gali būti realizuojamas įvairiomis išraiškos priemonėmis, tačiau ar galima tokį siužetą toleruoti katalikiškos kultūros krašte?
Ar Kultūros ministerija mano, kad toks spektaklio siužetas yra etiškas ir ar nesiruošia apginti Lietuvos piliečių teisės, kad nebūtų išniekinamas daugumos tikėjimas ir tradicinė religija“, – sako Seimo narė V. Aleknaitė-Abramikienė.
Kultūros ministras šiuo metu išvykęs darbo vizito į Skuodą, todėl susiklosčiusios situacijos nekomentuoja.
Atgal į sovietmetį?
Festivalio „Sirenos“ meno vadovė Audra Žukaitytė, formavusi programą ir atrinkusi skandalingą R. Castellucci spektalį Lietuvos publikai, portalui lrytas.lt sakė esanti šokiruota politikų noro cenzūruoti meno kūrinius.
„Negaliu patikėti, kad XXI a. įmanomos tokios diskusijos, kurias kelia spektaklio net nematę žmonės. Primena sovietinę praeitį, kada B. Pasternako „Daktarą Živago“ prašė uždrausti knygos net neskaitę žmonės“, – komentavo A. Žukaitytė.
„Sirenų“ meno vadovė tikino net nesiruošianti ginti R. Castellucci idėjų. „Meno laisvė yra nekvestionuojama. Tikėjimas Dievu nereiškia, kad į religiją negalima pažvelgti nedogmatiškai“, – sakė ji.
A. Žukaitytei antrino ir festivalio atstovė spaudai Kristina Savickienė: „Tai, kad spektaklyje drabstomasi išmatomis, nereiškia paviršutiniško noro šokiruoti. R. Castellucci daugiasluoksnis, mokėkime skaityti tarp eilučių“.
Pats R. Castellucci britų dienraščiui „The Guardian“ yra sakęs, kad drabstydamas Kristaus veidą išmatomis, o vėliau jas valydamas, nesiekia šokiruoti. „Išmatos ant Jėzaus veidą vaizduojančio Renesanso menininko Antonello da Messinos paveikslo reprodukcijos man reiškia meilę, švelnumą, maldą“, – teigė religijos dogmas griaunantis režisierius.