„Sirenos“ apie šurmulį sukėlusį spektaklį: „Jėzaus veidas nėra drabstomas išmatomis“

Seimo narė Vilija Aleknaitė-Abramikienė kreipėsi į kultūros ministrą Arūną Gelūną dėl „Sirenų“ festivalyje numatomo rodyti spektaklio „Apie Dievo Sūnaus veido koncepciją“, režisuoto tarptautiniu mastu pripažinto italų teatro režisieriaus Romeo Castellucci.

Teatro festivalio „Sirenos“ rengėjai pabrėžia, kad spektaklio metu naudojamas renesanso tapytojo Antonello da Messinos paveikslo „Salvator mundi“ fragmentas su Jėzaus atvaizdu nėra drabstomas išmatomis.
Teatro festivalio „Sirenos“ rengėjai pabrėžia, kad spektaklio metu naudojamas renesanso tapytojo Antonello da Messinos paveikslo „Salvator mundi“ fragmentas su Jėzaus atvaizdu nėra drabstomas išmatomis.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Sep 29, 2012, 3:11 PM, atnaujinta Mar 16, 2018, 11:51 AM

„Spektaklio nemačiusi ir susidariusi savo nuomonę iš klaidingą informaciją paskleidusios vienos lietuviškos žiniasklaidos priemonės, Seimo narė pasiūlė ministrui sustabdyti rodymą spektaklio, kurį prodiusavo per 20 didžiausių Europos teatrų ir teatrų festivalių, jų tarpe ir Avinjono festivalis (Prancūzija), „Theater der Welt“ 2010, Oslo Nacionalinis teatras (Norvegija), Tarptautinis teatro festivalis DIALOG (Vroclavas, Lenkija), BITEF (Belgrado tarptautinis teatro festivalis), Tarptautinis Čechovo teatro festivalis (Maskva, Rusija)“, - rašoma festivalio pranešime spaudai.

Teatro festivalio „Sirenos“ rengėjai pabrėžia, kad spektaklio metu naudojamas renesanso tapytojo Antonello da Messinos paveikslo „Salvator mundi“ fragmentas su Jėzaus atvaizdu nėra drabstomas išmatomis.

Anot „Sirenų“ rengėjų, spektaklio siužetinė ašis sukasi apie sergančio tėvo ir juo besirūpinančio sūnaus santykius, kuomet paliečiamos pačios jautriausios temos: senatvė, orumas, pareigos šeimoje. Spektaklyje naudojamas Kristaus atvaizdas keičiasi specialių technologijų pagalba, o vizualinis efektas, kurio pasiekia R. Castellucci, paverčia nebylų stebėtoją spektaklio dalyviu.

Po spektaklio parodymo tarptautiniuose festivaliuose, įvairiose šalyse pasirodė recenzijos, kuriose kritikai pabrėžia spektaklio dvasingumą ir humanistinį užtaisą. Kanadietis teatro kritikas Chadas Dembskis po spektaklio peržiūros CANADA PLAY festivalyje birželio mėnesį rašė: „Po šio spektaklio aš geriau suprantu, kokį pažeminimą, nusivylimą ir gėdą patiria žmogus, kurio kūnas nustoja veikti. Man šis kūrinys nėra iš tų, kuriuos būtų galima įvertinti žodžiais „geras“ ar „blogas“. Tai yra vienas geriausių avangardinio teatro pavyzdžių. Žaviuosi kūrėjais, kurie nepabūgo nueiti toli ir patyrinėti temas, kurias taip mažai menininkų ryžtasi paliesti, ką jau kalbėti apie grafinį jų atskleidimą scenoje.“

Kai po spektaklio premjeros Prancūzijoje radikalieji katalikai iš Institut Civitas rengė protestus, apmėtė kūrėjus kiaušiniais ir nutraukė spektaklį, juos pasmerkė ir Paryžiaus merija, ir Prancūzijos kultūros ministras Frédéricas Mitterrand'as, sakydamas, jog „jie pažeidė esminį išraiškos laisvės principą, kurį saugo Prancūzijos teisinė sistema“.

„Sirenų“ meno vadovė Audra Žukaitytė kviečia nespręsti apie meno kūrinį iš vieno fragmento – tie, kam rūpi spektaklio meninė vertė, tegu pirma patys jį pasižiūri ir tuomet komentuoja. A. Žukaitytės teigimu, „meno laisvė yra nekvestionuojama. Tikėjimas nereiškia, kad į religiją privaloma žvelgti dogmatiškai“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.