Šokio spektaklyje apie vyrus - ir kunigų muštynių scena

Penktadienį, kovo 15-ąją, 19 val. sostinės  "Menų spaustuvės" Juodojoje salėje menininkų grupė „Žuvies akis“ iš Klaipėdos parodys šiuolaikinio šokio spektaklį „Aikštelėje laisvų vietų nėra“, laikomą vienu geriausių praėjusio sezono šokio kūrinių. Tai naujausias choreografės Agnijos Šeiko ir scenografo Artūro Šimonio darbas.

Daugiau nuotraukų (1)

Justina Jurgaitytė

Mar 15, 2013, 11:07 AM, atnaujinta Mar 9, 2018, 11:07 PM

Spektaklis „Aikštelėje laisvų vietų nėra“ sunertas kaip dviejų vyrų - tėvo ir sūnaus, brolių, draugų, kolegų - pokalbiai. Įvairius vyrų vaidmenis atliekantys šokėjai Petras Lisauskas ir Darius Berulis kelia aktualius šiuolaikiniam vyrui klausimus: kas aš esu, ar man pavyko tapti tuo, kuo troškau?

Choreografė A. Šeiko sakė, kad ji su atlikėjais nagrinėjo vyriškas tapatybes. „Taip atsirado kunigų muštynių scena - priešpriešinama lyg ir belytė kunigystė ir tipiškas vyriškas elgesys. Tėvo ir sūnaus scenoje perteikiame tą skausmingą laikotarpį, kai sūnus užauga ir tampa tarsi konkurentu tėvui. Buvo be galo įdomu dirbti vyriškoje kompanijoje, šiek tiek ironiškai pažvelgti į vyriškus elgesio ir bendravimo modelius. Šokėjai suteikė daug žaismingumo, netikėto požiūrio.  Atradimas - jaunas kompozitorius iš Švedijos Gusas Loxbo, kurio garsas tapo dar viena emocine spektaklio linija. O minimalistinė A. Šimonio scenografija suteikia plačias galimybes naudoti ją įvairiems įvaizdžiams.“

Šokėjas D. Berulis pripažino, kad spektaklis sudėtingas tiek fizine, tiek emocine prasme, nes atlikėjams tenka didžiulis krūvis. O P. Lisauskas džiaugėsi, kad jų kūrinys „susilipdė organiškai. Buvo įdomu dirbti ir diskutuoti su choreografe apie įvairias vyro būkles. Po šių diskusijų ir spektaklio „Aikštelėje laisvų vietų nėra“ atsirado idėja kitu spektakliu gilintis į moterų tapatybes. Įdomu, kai vienas kūrybinis procesas provokuoja kitą.“

Po premjeros festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“ kritikų nuomonės apie A. Šeiko kūrinį išsiskyrė. Teatro kritikė Ingrida Ragelskienė rašė: „Atsisakau aptarinėti ir komentuoti šį „Žuvies akies“ spektaklį, nes man jis priminė baugiai po mūsų kraštą plintantį protinį kaltūnizmą - norėta pasakyti tiek daug ir taip iš esmės, o išėjo suveltai, nerišliai, prėskai ir anemiškai kaip visada. Lyg ir apie vyro tapatybę, bet kažkodėl prasidėjo sutanomis vilkinčių diedų mojavimu kumščiais ir dramblota akrobatika. Lyg ir apie tapatybėje pasimetusius vyrus, bet kažkodėl vėl per baltomis kojinaitėmis pasipuošusio berniuko „erotišką“ vinguriavimą klubais ir manekenišką pasivaikščiojimą scena-ringu-podiumu. Čia būta daug vyriško juoko pro (turbūt) ašaras, tik norėtųsi suvokti ir tų ašarų, ir to juoko pirmapradį šaltinį, priežastį. Tai ar gera vis dėlto būti vyru - čia ir dabar - drąsioje, ištvermingoje, aistringoje ir bukoje, sutrikusioje, neprotingoje Lietuvoje?"

Teatro ir šokio kritikė Sigita Ivaškaitė - kategoriškai už šį kūrinį: „Puikus spektaklis su švaria choreografija, gerais šokėjais. Ir jausmingas kaip retas šokio spektaklis Lietuvoje, nes yra gera, jautri tema, kurią atskleidžia, atrodytų, ne tokie ir jautrūs vyrai. Humoro yra, dramos, susitaikymo - tokio esminio.“

A. Šeiko spektaklis „Aikštelėje laisvų vietų nėra“, S. Ivaškaitės nuomone, „nurungia bet kokius pernai pristatytus šiuolaikinio šokio kūrinius. Dviejų vyrų (tėvo ir sūnaus) kova, meilė, akistata, santykių virsmas pasakojamas paprastai, jautriai. Subtili choreografija, o šalia - jai priešingas vyrų šiurkštumas ir puiki G. Loxbo muzika paliko didžiulį įspūdį“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.