Lietuvos baleto trupės meno vadovo Krzysztofo Pastoro idėja rengti choreografijos dirbtuves vadinama viena geriausių ir įdomiausių iniciatyvų, kuri leidžia atsiskleisti baleto trupės šokėjams ir kaip kūrybingoms asmenybėms. Teatro vadovai pastebi, kad šis tęstinumą įgaunantis projektas kūrybiškai sujudino Lietuvos baleto trupę.
„Kūrybingumas - kiekvienos baleto trupės svarbiausias dalykas, o pirmasis „Kūrybinis impulsas“ pernai pranoko mano lūkesčius. Tai puiki galimybė atsiskleisti ne tik choreografams, bet ir šokėjams pasirodyti iš kitos pusės, negu matome klasikiniame repertuare“, - kalbėjo K. Pastoras.
Iš praėjusių metų dirbtuvių kūrinių jis išskyrė Martyno Rimeikio miniatiūrą „Belaukiant Godo“, įvertintą ir festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“.
Šių metų „Kūrybinio impulso“ rezultatas - dešimt choreografinių miniatiūrų pagal šiuolaikinę lietuvių ir užsienio kompozitorių muziką. Šokio miniatiūrų autoriai - Martynas Rimeikis, Živilė Baikštytė, Greta Gylytė, Olga Konošenko, Igoris Zaripovas, Olegas Gabyševas, Erika Vizbaraitė, Loreta Juodkaitė, Vaida Šniurevičiūtė, Davidas Isaacas Evansas, taip pat choreografai iš Baltarusijos.
K. Pastoro teigimu, panašios choreografinės dirbtuvės rengiamos ir Varšuvos nacionaliniame teatre - čia jų dėka iš baleto trupės išaugo jaunų choreografų. Vienas jų - premjerinį Giedriaus Kuprevičiaus baletą „Čiurlionis“ LNOBT scenoje pastatęs lenkų choreografas ir šokėjas Robertas Bondara.
K. Pastoro nuomone, tarp lietuvių baleto šokėjų ir choreografų jis dar nematąs tokio kūrėjo, kuris būtų pajėgus statyti visavertį spektaklį Vilniaus ar Varšuvos teatruose, tačiau neatmeta galimybės jau po antrojo ar trečiojo „Kūrybinio impulso“ tokį kūrėją atrasti.
„Tačiau reikia, kad ir pats šokėjas ar choreografas aktyviai siektų choreografinių aukštumų, dalyvautų tarptautiniuose konkursuose“, - sakė K. Pastoras.
Vis dėlto šis projektas svarbus ir tiems šokėjams, kurie brandžiai ir atsakingai mąsto apie savo ateitį, kai jie baigs savo, kaip baleto artisto, karjerą.
„Šie šokėjai turės progą pajusti, ką reiškia dirbti choreografu, organizuoti renginį ir visą darbo procesą, dirbti prie režisieriaus padėjėjo pulto, organizuoti reklamą ir viešuosius ryšius, rengti spektaklio programėlę, kurti kostiumus, atlikti techninius darbus scenoje ir t. t.“, - vardija K. Pastoras.
Siekiama, kad „Kūrybinis impulsas“ taptų nuolatine LNOBT sezono dalimi ir taip prisidėtų prie Lietuvos choreografijos meno plėtros.