Tapo festivalio ašimi
Baleto mainus pradėjo LNOBT šokėjų gastrolės Varšuvoje. Lietuvos baletas dalyvavo Šokio meno dienų festivalyje. Šis renginys pristato geriausias Lenkijos baleto trupes, o tarp užsienio svečių – bent vieną trupę, svariai prisidėjusią prie pasaulinės baleto raidos. Šiemet tai buvo „Cullberg Ballet” iš Švedijos. Tačiau nepaisant pasaulinės šios trupės šlovės festivalio ašimi tapo Lietuvos baleto spektakliai.
Varšuvoje buvo parodytas choreografės Anželikos Cholinos baletas „Barbora Radvilaitė” bei naujausias LNOBT trupės darbas – kompozitoriaus Giedriaus Kuprevičiaus ir choreografo Roberto Bondaros baletas „Čiurlionis”.
Jaudulį keitė džiaugsmas
Varšuvos teatras gerokai didesnis už LNOBT, bet jaukus ir patogus. Jo scena yra tokių pat matmenų kaip Vilniaus, tik baleto grindys mūsų teatre minkštesnės ir patogesnės šokti. Tačiau nemalonių netikėtumų trupė nepatyrė – šokėjai sceną greitai prisijaukino.
Trupės jaudulį dėl aukšto lenkų baleto lygio ir išrankios publikos netrukus pakeitė džiaugsmas dėl šilto sutikimo, ovacijų ir šūksnių „bravo!” pagrindinius vaidmenis spektakliuose atlikusiam Martynui Remeikiui, Barborą Radvilaitę šokusiai Olgai Konošenko, Čiurlionio antrininką įkūnijusiam Mariui Miliauskui, Sofijos partiją šokusiai Anastasijai Čiumakovai, kitiems artistams.
Po lietuvių spektaklių publika džiaugsmingai šurmuliavo, į sceną buvo įneštos didžiulės puokštės gėlių nuo gastrolių globėjų.
Orkestras skambėjo iš įrašo
Barboros Radvilaitės vardas ir legenda tapusi meilės istorija lenkams sava kaip ir lietuviams. Gal ir dėl to susidomėjimas šiuo spektakliu buvo didžiulis – bilietai į jį ištirpo gerokai prieš vaidinimą.
Viešnagei neatsitiktinai buvo pasirinktas ir baletas „Čiurlionis”. Jo herojus gyveno, suformavo savo skonį ir menines pažiūras Varšuvoje. Be to, šį spektaklį sukūrė lenkų choreografas ir baleto trupės šokėjas R.Bondara.
„Nebuvo nieko, ką būtų galima padaryti geriau”, – džiaugėsi trupę gastrolėse lydėjęs kompozitoriaus G.Kuprevičius.
Anot baleto autoriaus, nebent gyvas orkestro skambėjimas būtų suteikęs spektakliui dar daugiau įtaigos. Mat Varšuvoje pirmą kartą „Čiurlionio” spektaklyje orkestras skambėjo iš fonogramos. Tačiau choras dainavo ne iš įrašo.
Lenkai ruošiasi į Vilnių
„Šie kultūriniai mainai – mūsų tautų daugelio metų bendradarbiavimo rezultatas.
Varšuvos teatro ir LNOBT bendros šaknys siekia Lenkijos karalių ir Lietuvos didžiųjų kunigaikščių, Abiejų Tautų Respublikos laikus – nuo Vladislovo IV Vazos iki Stanislovo Augusto Poniatovskio.
Pastarasis atsivežė į Varšuvą jaunų šokėjų iš Lietuvos, kad išlavintų juos iki savo teatro artistų lygio”, – kalbėjo Varšuvos didžiojo teatro direktorius Waldemaras Dąbrowskis.
LNOBT baleto ir Lenkijos nacionalinio baleto vadovas K.Pastoras neabejojo, kad trupėms bendradarbiauti svarbu: tai leidžia joms tobulėti.
„Kuo platesnis šokėjų akiratis, tuo didesnės galimybės augti. Džiaugiuosi ne vien šiomis Lietuvos baleto gastrolėmis, bet ir būsimomis Lenkijos nacionalinio baleto gastrolėmis Vilniuje gruodžio pradžioje”, – po sėkmingų spektaklių sakė K.Pastoras.
Be to, LNOBT šokėjams gastrolės Varšuvoje buvo naudingos ir dėl specialiai jiems surengtos žymios baleto pedagogės, Permės baleto mokyklos auklėtinės, dabar gyvenančios ir dirbančios Vokietijoje Natalijos Hoffmann pamokos.
Lenkijos nacionalinio baleto gastrolės Vilniuje numatytos gruodžio 4 ir 5 dienomis. Jų metu bus parodytas trijų vienaveiksmių baletų spektaklis „Laiko aidai” („Echa czasu”).