Islamistai dėvi „Dolce & Gabbana“

Laikraščio „The Washington Times“ apžvalgininkas Cliffordas D.May pasiūlė skaitytojams atkreipti dėmesį į naujieną, neseniai pasirodžiusią žurnalo „Atlantic“ skyriuje „Kultūra“: „Italijos mados namai „Dolce & Gabbana“ ką tik išleido šiam prekės ženklui būdingo žaismingo, teatrališko stiliaus hidžabų (galvos apdangalų) ir abajų (tradicinių arabiškų ilgų suknelių) liniją“.

Italijos valdžia per Irano prezidento H.Rouhanio vizitą Romos Kapitolijaus muziejuje fanerinėmis dėžėmis uždengė nuogų asmenų skulptūras.
Italijos valdžia per Irano prezidento H.Rouhanio vizitą Romos Kapitolijaus muziejuje fanerinėmis dėžėmis uždengė nuogų asmenų skulptūras.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 25, 2016, 11:25 AM, atnaujinta May 31, 2017, 2:49 PM

Minėto straipsnio žurnale „Atlantic“ autorė, „mados istorikė“ Kimberly Chrisman-Campbele entuziastingai tęsia: prie šių daiktų pritaikyti aksesuarai, tarp jų – didžiuliai akiniai, vakariniai žiedai, smailiakulniai bateliai ir efektingos rankinės.

„Dolce & Gabbana“ naujiena pasirodė lemiamu momentu ir paskelbė, kad Vakarų mada ir islamas gali sudaryti estetiškai darnią ir socialiai produktyvią sąjungą: kurti gražius drabužius ir padėti – bent jau šiek tiek – sumažinti islamo marginalizaciją tokiose šalyse kaip JAV, Didžioji Britanija ir Prancūzija“, – padarė išvadą straipsnio autorė K.Chrisman-Campbele.

C.D.May, komentuodamas tokį pareiškimą, rašė: būdama istorikė, K.Chrisman-Campbele turėtų žinoti, kad Irane po 1979 metų islamo revoliucijos moterys verčiamos dėvėti tai, kas jų šalyje vadinama čadra. Iki šiol toms, kurios to nedaro, gresia areštas.

Straipsnio autorius taip pat priminė, kad neseniai Italijos valdžia per Irano prezidento Hassano Rouhanio vizitą Romos Kapitolijaus muziejuje fanerinėmis dėžėmis uždengė nuogų asmenų skulptūras. Pasak Italijos pareigūnų, tai padaryta norint parodyti „pagarbą Irano prezidentui H.Rouhaniui“.

„Italai rado papildomą būdą nusilenkti H.Rouhanio religiniams jausmams: per oficialią vakarienę jie pabrėžtinai nepatiekė alkoholio“, – rašoma straipsnyje. 

C.D.May nuomone, H.Rouhanis čia greičiausiai „įžvelgė silpnumą, dar vieną įrodymą to, kad europiečiai nebegerbia savo kultūros ir nevertina asmenybės laisvės“. Tai galėjo sukelti tik jo panieką, mano žurnalistas.

Autorius rėmėsi britų žurnalisto Danielio Johnsono straipsniu žurnale „Mosaic“, kuriame šis rašė, kad „islamistai stumia nepakančią, savo pranašumo jausmo kupiną, agresyvią islamo interpretaciją, iš dalies priešpriešindami jį europietiškam dekadansui“.

„Ar keista, kad, susidūrę su tokiu pasirinkimu, daug jaunų musulmonų tampa islamistais ir nemažai jų – džihadistais?“ – klausė D.Johnsonas.  

C.D.May nuomone, tai retorinis klausimas – bent jau tiems, kurie nepuoselėja raminamųjų iliuzijų, tarp jų ir tokių, kad islamizmas turi būti ne įveiktas, o tik papuoštas „didžiuliais akiniais, vakariniais žiedais, smailiakulniais bateliais ir efektingomis rankinėmis“.

Parengė Milda Augulytė 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.