Garso meno performansas „Blogi orai“ kviečia ir į kūrybines dirbtuves

Garsinėje erdvėje skrajojanti arija ieškos naujo kūno, į kurį galėtų įsikūnyti – į Vilnių sugrįžta didelio susidomėjimo sulaukęs barokinio teatro triukšmų mašinų performansas „Blogi orai“.

 Barokinio teatro triukšmų mašinų performansas „Blogi orai“. <br> Rengėjų nuotr.
 Barokinio teatro triukšmų mašinų performansas „Blogi orai“. <br> Rengėjų nuotr.
 Barokinio teatro triukšmų mašinų performansas „Blogi orai“. <br> Rengėjų nuotr.
 Barokinio teatro triukšmų mašinų performansas „Blogi orai“. <br> Rengėjų nuotr.
 Barokinio teatro triukšmų mašinų performansas „Blogi orai“. <br> M.Aleksos nuotr.
 Barokinio teatro triukšmų mašinų performansas „Blogi orai“. <br> M.Aleksos nuotr.
 Barokinio teatro triukšmų mašinų performansas „Blogi orai“. <br> M.Aleksos nuotr.
 Barokinio teatro triukšmų mašinų performansas „Blogi orai“. <br> M.Aleksos nuotr.
 Barokinio teatro triukšmų mašinų performanso „Blogi orai“ komanda. <br> M.Mikulėno nuotr.
 Barokinio teatro triukšmų mašinų performanso „Blogi orai“ komanda. <br> M.Mikulėno nuotr.
 A.Bumšteinas.<br> M.Mikulėno nuotr.
 A.Bumšteinas.<br> M.Mikulėno nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Sep 25, 2018, 8:26 PM

Analogų neturintis garso menininko Arturo Bumšteino kūrinys bus rodomas rugsėjo 26 d. 18 ir 20 val. Menų spaustuvės Kišeninėje salėje. Be to, šįkart „Blogų orų“ komanda kviečia į kūrybinį procesą įsijungti ir jaunimą – rugsėjo 27 d. ten pat vyks barokinio teatro triukšmų mašinų kūrybinės dirbtuvės.

„Blogi orai“ – ilgamečio A. Bumšteino domėjimosi barokinio teatro mašinerija rezultatas. Šio performatyvaus garso meno įvykio epicentre – barokinio teatro triukšmo mašinos, kadaise buvusios svarbia, tačiau užkulisiuose paslėpta teatrinės iliuzijos dalimi. „Bloguose oruose“ jos – kūrinio pagrindas, formuojantis sceninio vyksmo dinamiką.

A. Bumšteinui kartu su rekonstrukcijos meistru Ernestu Volodzka pavyko atkurti vėjo, lietaus, jūros ir griaustinio garsus imituojančias mašinas, identiškas naudotoms XVII a. Europos teatruose. Vietoj partitūrų skaitydami meteorologinius žemėlapius, triukšmo mašinomis groja Gailė Griciūtė, Greta Grinevičiūtė, Alanas Gurinas ir Aaronas Kahnas. Išskirtinį įspūdį papildo ir australų menininko Ivano Chengo sukurtas ir atliekamas performatyvus libretas.

Pirmąkart barokinio teatro triukšmo mašinų performansas „Blogi orai“ buvo parodytas prestižinio tarptautinio festivalio „Unsound“ publikai Krokuvoje. Tiek žiūrovai, tiek kritikai jį sutiko entuziastingai.

„Atlikėjai nekuria garso efektų per se. Tai, ką šiame kūrinyje jie daro, yra panašiau į patyrusius džiazo muzikantus, improvizuojančius jiems gerai žinomo standarto tema“, – po premjeros Lenkijoje leidinyje „The Quietus“ rašė kritikas Johnas Doranas. „Blogų orų“ premjera Lietuvoje įvyko šį pavasarį 7-ajame NOA (Naujosios operos akcija) festivalyje ir tapo vienu laukiamiausių jo renginių.

„Kiekvieną kartą rodant „Blogus orus“ šis kūrinys yra vis kitoks. Jis keičiasi priklausomai nuo aplinkybių – erdvės, laiko, žmonių, tad kritikuoti performansą iš formalistinės perspektyvos yra tas pats, kas kritikuoti orus. „Blogų orų“ identitetas yra nuolatiniame procese – tai yra viena iš kūrinio pagrindinių idėjų“, – sakė garso menininkas A. Bumšteinas.

Tiesa, šįkart jaunoji publikos dalis turės galimybę prisiliesti prie triukšmo mašinų – organizuojamos ir kūrybinės dirbtuvės, kurias ves A. Bumšteinas. „Dalyviai galės pasijausti lyg maži senovės Graikijos dievai, valdantys gamtos stichijas“, – intrigsvo meninininkas.

Į dirbtuves kviečiami 10–20 metų vaikai ir jaunimas, kurie patys improvizuos pagal meteorologinius žemėlapius, bandys imituoti gamtos stichijas, o galiausiai sukurs ir atliks nedidelį „Blogų orų“ performansą.

Kur toliau pūs „Blogų orų“ vėjai? Pasak „Operomanijos“ prodiuserės Anos Ablamonovos, šio kūrinio dinamiškas pobūdis kiek apsunkina jo reprezentaciją, nors kartu jį galima adaptuoti įvairioms aplinkybėms.

„Norime „Blogus orus“ kuo plačiau rodyti tiek Lietuvoje, tiek užsienyje, o tikslesni maršrutai palaipsniui dėliojasi. Metų pabaigoje performansas kartu su kūrybinėmis dirbtuvėmis vaikams ir jaunimui bus parodytas Klaipėdoje. Kitais kalendoriniais metais keliausime ir į kitus miestus. Na, o kol nėra pasirašytos konkrečios sutartys, užsienio planų kol kas neviešinsime. Galiu tik atskleisti, kad susidomėjimo yra įvairiuose kontinentuose ir kontekstuose“, – pasakojo prodiuserė A. Ablamonova.

Barokinio teatro triukšmų mašinų performansas „Blogi orai“ – rugsėjo 26 d., trečiadienį, 18 ir 20 val., Menų spaustuvės Kišeninėje salėje (Šiltadaržio g. 6, Vilnius). Bilietus platina „Tiketa“.

Rugsėjo 27 d., ketvirtadienį, 14 ir 17 val., ten pat vyks kūrybinės dirbtuvės, į kurias registruotis galima el. paštu noa@noa.lt.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.