R.Taruskinas (g. 1945 m. Niujorke, litvakų šeimoje) yra vienas autoritetingiausių mūsų dienų muzikos istorikų ir kritikų. Muzikologas savo darbuose aprėpia platų temų ratą: nuo atlikimo teorijos (kaip choro dirigentas vadovavo Oksfordo universiteto ansambliui „Collegium Musicum“, grojo viola da gamba) ir XV a. muzikos iki nacionalizmo, modernizmo klausimų, XX a. muzikos problematikos.
Išskirtinį dėmesį R.Taruskinas skiria rusų muzikai. Tarp muzikologo darbų – tokie fundemantalūs veikalai kaip dvitomis „Stravinsky and the Russian Traditions“ („Stravinskis ir rusų muzikos tradicijos“, 1996 m.), daugiatomė „The Oxford History of Western Music“ („Oksfordo Vakarų muzikos istorija“, 2010 m.) ir kt.
R.Taruskinas išgarsėjo ir kaip įtakingas muzikos kritikas – jis buvo ilgametis „The New York Times“ apžvalgininkas. Daugelis jo kritikos tekstų išleista knygose „Text and Act“ („Tekstas ir veiksmas“, 1995 m.), „The Danger of Music and Other Anti-Utopian Essays“ („Muzikos grėsmė ir kitos antiutopinės esė“, 2009 m.) ir „On Russian Music“ („Apie rusų muzika“, 2009 m.).
„The New York Times“ puslapiuose R.Taruskinas rašė ir apie lietuvių muziką. 2004 m. jis itin palankiai įvertino Amerikoje skambėjusius Onutės Narbutaitės kūrinius („Winterserenade“ ir „Melodiją alyvų sode“).
46-oje tarptautinėje Baltijos muzikologų konferencijoje R.Taruskinas spalio 23 d. 11 val. LMTA Juozo Karoso salėje (Gedimino pr. 42) skaitys paskaitą „Liszto problemos, Bartóko problemos, mano problemos“ („Liszt’s Problems, Bartók’s Problems, My Problems“).
Į konferenciją taip pat atvyksta Londono „King`s College“ universiteto profesorius Danielius Leech-Wilkinsonas (paskaita „Kritika kaip kontrolė“ / „Criticism as Policing“), Sankt Peterburgo valstybinio universiteto docentė Olga Manulkina (paskaita „25-eri naujosios Rusijos muzikos kritikos metai: kas toliau“ / „Twenty-Five Years of “New Russian Music Criticism”: What Next“) ir įtakingas Berlyno muzikos kritikas bei šiuolaikinės muzikos projektų kuratorius Andreasas Engströmas (paskaita „Dėmesio – spraga! Šiuolaikinė muzika ir jos kritika“ / „Mind the Gap! Contemporary Music and Its Criticism“).
Iš viso konferencijoje dalyvaus 25 pranešėjai iš Europos, Amerikos ir Azijos kraštų. Bus aptariamos tokios temos kaip „Kultūros politika, propaganda ir muzikinė spauda“, „Muzikos kritika ir medijos“, „Baltijos kraštų muzika ir interpretacijos ribos“ ir t. t.
Visa 46-osios tarptautinės Baltijos muzikologų konferencijos programa skelbiama LMTA tinklalapyje (https://lmta.lt/wp-content/uploads/2018/06/46th-Baltic-conference1.pdf). Konferencija vyks anglų kalba LMTA Juozo Karoso salėje (Gedimino pr. 42). Įėjimas laisvas.