Phillas Niblockas atvyko į Vilnių – „Gaidoje“ skambės ir jo audiovizualiniai kūriniai

Kunkuliuojanti septintojo dešimtmečio Niujorko scena neatsiejama nuo legendinio amerikiečių eksperimentinio meno kūrėjo Phillo Niblocko. 

J.Laitinenas.<br>Rengėjų nuotr.
J.Laitinenas.<br>Rengėjų nuotr.
Ph.Niblockas.<br>Rengėjų nuotr.
Ph.Niblockas.<br>Rengėjų nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Nov 5, 2018, 1:45 PM, atnaujinta Nov 5, 2018, 1:46 PM

Festivalio „Gaida“ kvietimu Ph. Niblockas jau atvyko į Vilnių – sekmadienį festivalyje skambėjo jo išskirtinis kūrinys „#9.7“, o lapkričio 6 d. 19 val. Šiuolaikinio meno centre rengiamas Ph. Niblocko audiovizualinių kūrinių koncertas. Festivalio „Gaida“ programoje skiriamas atskiras dėmesys šiam kūrėjui jo 85-ojo jubiliejaus proga.

Ph. Niblockas į Niujorką atvyko 7-ajame dešimtmetyje, tačiau tuomet daugiausia užsiėmė fotografija, ypatingą dėmesį skirdamas ryškiausiems to meto džiazo muzikantams Duke’ui Ellingtonui, Charlesui Mingusui ir kitiems. Tuo pat metu gimė ir pirmieji jo filmai, sulaukę didžiulio susidomėjimo. 

Tačiau greitu metu į jo kūrybinį radarą pateko ir muzika. Neilgai trukus pasirodė pirmosios jo vaizdinės garso kompozicijos, kurių centre atsidūrė architektūra ir žmogaus aplinka. Muzikinėje Ph. Niblocko kūryboje naudojama minimalistinė dronekomponavimo technika, įkvėpta 7 deš. Niujorko kultūrinio gyvenimo – nuo Marko Rothko, iki Roberto Morriso meno ar Johno Cage’o muzikos filosofijos ir Mortono Feldmano garsinės estetikos. 

Lapkričio 6 d. Šiuolaikinio meno centre vyksiančio koncerto metu „Gaidos“ festivalio publikai bus pristatomi trys Ph. Niblocko audiovizualiniai kūriniai – „Bag“ dūdmaišiams, „FeedCorn Ear“ violončelei bei „V&LSG“ balsui ir lap steel gitarai. 

Kompozicija „Bag“ gimė Ph. Niblockui pastaraisiais metais į savo kūrybą integravus neįtikėtinai skambančius „Brauner“ mikrofonus. „V&LSG“, parašytas balsui ir lap steel gitarai (šia gitara grojama jai esant horizontalioje padėtyje) – tai dviejų skirtingų tembrų kuriamas niuansuotas, mikrotoninis gaudesys, išsiskiriantis nuolatine faktūros paviršiaus kaita.

Savo ruožtu „FeedCorn Ear“, kurio pavadinimas – tai violončelininko Arne‘o Deforce‘o, kuriam šis kūrinys buvo skirtas, anagrama. Kūrinyje drąsiai tyrinėjamos instrumento – violončelės – garsinės galimybės, sukeliant įspūdį, tarsi griežtų ne solo instrumentas, o visas styginių ansamblis. 

Ph. Niblocko audiovizualinės kūrybos pristatyme dalyvaus ir žymus suomių violončelininkas Juho Laitinenas, kuris garsėja būtent šiuolaikinės muzikos atlikimais. Violončelininkas ir kompozitorius ypač domisi natūralaus derinimo muzikine sistema, improvizacija kaip diskretiška meno forma, instaliacijomis ir performansais, kuriuose muzikos instrumentais tampa net baldų detalės. Kaip violončelininką jį taip pat traukia multisensoriniai performansai. 

J. Laitinenas ypatingai gilinasi ir atlieka istorinės eksperimentinės muzikos repertuarą, už kurio interpretacijas yra ypatingai vertinamas kritikų.

JAV eksperimentinės scenos garsenybės Phillo Niblocko audiovizualinis koncertas – lapkričio 6 d., 19 val., Šiuolaikinio meno centre. Bilietus platina „Bilietai.lt“. Festivalį finansiškai remia Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė.    

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.