Iš pastaruoju metu rodomų televizijos serialų puikiai pažįstamas
spalvingų humoristinių vaidmenų kūrėjas bei įvairių renginių scenarijų
autorius ir vedėjas 38 metų A.Žiurauskas į darbą Muzikinio teatro
scenoje paniro pirmąkart.
Prieš statydamas trijų veiksmų operetę šmaikštuolis kaunietis neslėpė,
kad lyg mokiniui jam teko mokytis muzikinio veikalo pastatymo niuansų,
repeticijų subtilybių, artistų pasiruošimo paslapčių.
A.Žiurauskas nekantriai laukia, kaip jo darbą įvertins tris dienas -
penktadienį, šeštadienį ir sekmadienį į premjerą susirinkę žiūrovai.
Sukurti šventę - sudėtinga
„Kaip režisieriui man tai buvo didžiulis, trigubas iššūkis: didelė
scena, daug žmonių, pirmasis muzikinis darbas. Susidūriau su
paslaptingu ir nežinomu pasauliu. Ar tai avantiūra? Greičiau
smalsumas, įdomybė, lygiai kaip ir scenoje esantiems kūrėjams“, -
pasakojo A.Žiurauskas, kuris šiame spektaklyje dar ir vaidins. Jis
įsikūnys į šmaikštuolį puotos šeimininką Pomerolį.
A.Žiurausko teigimu, operetė - išskirtinis žanras, nes publika čia
tikisi lengvų emocijų, grakštumo, spalvingumo, ekspresijos, kitaip
tariant, šventės, kurią sukurti nėra paprasta.
„Ypač tai aktualu, kai kalbama apie operetę „Balius Savojoje“, kuri yra
ryškus vėlyvosios Berlyno operetės-reviu pavyzdys, pelnęs
kompozitoriui europinę šlovę.
Ji išsiskiria itin spalvinga muzikine partitūra, pramogos ir šou
elementais, šokių gausa. Todėl žiūrovai laukia įspūdingo ir nuotaikingo
reginio“, - tvirtino A.Žiurauskas.
Surado sąsajų su šiandiena
Operetės „Balius Savojoje“ siužetas grindžiamas esminiu įvykiu -
puota Savojoje.
Ištroškę sensacingų ir skandalingų naujienų kartą per metus į Nicą
suvažiuoja aukštuomenės ir bohemos atstovai. Vietos laikraščio
redakcija už didžiausią Savojaus baliaus sensaciją skiria premiją -
brangų paveikslą. Kam ji teks?
Madlenai, kuri praneš, kad ji, markizė de Fobla, kardinolo dukterėčia,
markizo Aristido žmona, ką tik apgavo savo vyrą? O gal Deizei, kuri iš
Amerikos atvyko tam, kad prisipažintų esanti garsus šlagerių
kompozitoriaus Žozė Pasadoblis ir išmokytų svečius šokti naują madingą
šokį - „kengūrą“?
„Statydami spektaklį stengėmės per daug nenutolti nuo kūrinio
originalo, tačiau kiekvienas jame išvys nemažai sąsajų su šiandiena,
juolab ir operetės siužetas tam palankus. Čia kalbama apie amžinas
moters ir vyro santykių peripetijas: praeities šešėlius, meilės
intrigas, ištikimybės išbandymus“, - kalbėjo A.Žiurauskas.
Siekia pasijuokti su publika
Režisierius siekė pastatyti spektaklį, kur paprasta dviejų žmonių
meilė neturėtų kreipti dėmesio į šalia egzistuojančias nesąmones. Ir
nesvarbu, kokios jos - elitinės ar buitinės.
Jis norėjo sukurti flirto, sąmojo, šmaikščių nuotykių atmosferą,
kur lengvai liejasi šampanas, muzika, juokas ir ašaros, kur vyrams
viskas leidžiama, moterims - niekas nedraudžiama.
„Tikiuosi, pavyks kartu su žiūrovais draugiškai pasijuokti ir iš
„žvaigždžių“ ligų, kurių niekaip neįstengia atsikratyti ir ne vienas
šiandien scenoje besipuikuojantis žinomas žmogus, norintis pasirodyti
geresnis už kitus, pakliūti į bulvarinius skaitalus.
Smagu, kad operetės žanras leidžia tokiais dalykais pašmaikštauti ir
mes to laiko pramogomis galime atskleisti šių laikų aktualijas“, -
kalbėjo režisierius.
Orkestrui teko paplušėti
Spektaklio dirigentas Jonas Janulevičius tvirtino, jog P.Abrahamo
kūrinys dažnai vadinamas paskutine operete arba pirmuoju miuziklu. Ir
tuo daug kas pasakyta - didžiąją dalį muzikos čia sudaro madingiausi
to meto šokiai: fokstrotas, tango, valsas.
„Nepaisydamas to, galiu žiūrovams išduoti paslaptį, kad
originali operetės orkestruotė itin neišraiškinga, orkestro sudėtis
senoviška ir neįdomi, todėl mums teko gerokai paplušėti, kad orkestro
skambesys taptų šiuolaikiškas, spalvingas ir įdomus.
O „Baliaus Savojoje“ melodika neįtikėtinai giliai gali įsėsti
į galvą ir nepajunti, kad jos pasiklausius vis norisi niūniuoti
„Tangolitą“, „Kengūrą“ ar kitus fragmentus“, - kalbėjo dirigentas.
Išvys garsius ir naujus veidus
Spektalyje vaidins daugybė Kauno muzikinio teatro scenos garsenybių ir
naujų veidų.
Šalia žinomų teatro solisčių ir pagrindinio moters personažo kūrėjų
Kristinos Siurbytės ir Ramintos Vaicekauskaitės žiūrovai galės
įvertinti tik karjerą pradedančių dainininkių Ievos Goleckytės,
Ingridos Kažemėkaitės, Nelės Kovalenkaitės darbą.
Kitus vaidmenis atliks Ieva Vaznelytė, Rūta Zaikauskaitė, Raimonda
Tallat-Kelpšaitė, Nomeda Vilkanauskaitė. Vyriškajai artistų pusei
atstovaus Raimondas Baranauskas, Ramūnas Urbietis, Kęstutis Alčauskis,
Egidijus Bavikinas, Žanas Voronovas, Dainius Bervingis, Gediminas
Maciulevičius, Jonas Lamauskas.
A.Žiurauskas savu vaidmeniu dalysis su taip pat žinomu aktoriumi Ramūnu
Šimukausku.