Kaip tampama džiazo chameleonu?

„Trys „Vilnius Jazz“ projektai, kuriuose šiemet grojau, labai skyrėsi skambesiu. Skirtingi buvo ir mano vaidmenys juose. Ta kaita yra įdomi – ji leidžia ieškoti naujų spalvų, nuolat pildyti arsenalą, neužsisėdėti“, – kalbėjo populiariausias šiemečio „Vilnius Jazz“ festivalio muzikantas Liudas Mockūnas.

L.Mockūną vilioja naujos spalvos.<br>V.Suslavičiaus nuotr.
L.Mockūną vilioja naujos spalvos.<br>V.Suslavičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Asta Andrikonytė

Oct 19, 2014, 4:38 PM, atnaujinta Jan 26, 2018, 4:40 PM

Salėje „Piano.lt“ surengtame įžanginiame festivalio koncerte jis pristatė savo naują trio, į kurį pakvietė pianistą Arną Mikalkėną ir norvegų būgnininką Håkoną Berre. Šioje grupėje Liudas daugiausia grojo klarnetu, kartais pačiupdamas dar kelis saksofonus. Jis buvo energetinis muzikos užtaisas ir vienas autorių.

Suomio Mikko Innaneno kvartete „Innkvisitio“ lietuvis pūtė tenorinį saksofoną paklusdamas grupės lyderio ir kompozitoriaus scenarijui, nors vėl gi nustelbdamas suomį temperamentu. „Innkvisitio“ projektas buvo vienas brandžiausių festivalyje – vientisumu ir užmoju su juo galėjo varžytis tik Vyacheslavo Ganelino kompanija.

O šeštadienio vakarą L.Mockūnas įsiliejo į eksperimentinio danų orkestro „New Jungle Orchestra“ eklektišką ir padrikoką programą pateikdamas didžiulę staigmeną: jis buvo M.K.Čiurlionio preliudų, aranžuotų novatorišku orkestro stiliumi, solistas – pūtė daugiausia boso saksofoną.

„Visuose mano pasirodymuose būna daug improvizacijų, bet iš esmės kiekviena džiazo kompozicija yra apgalvotos struktūros kūrinys – tarsi tema su variacijomis. Todėl džiazo muzikantams reikia mokytis tekstus ir repetuoti“, – pasakojo Liudas.

„Kai žinai medžiagą – jautiesi laisvas, gali ją ardyti ir vėl konstruoti iš naujo. Gali plaukti su muzika ar prieštarauti partneriui. Tai intuityvus ir kartu racionalus procesas. Scenoje klausomės vieni kitų, papildome vienas kitą. Diktato stengiamės vengti“, – dalijosi kūrybos paslaptimis improvizuotojas.

L.Mockūnas tituluojamas vienu ryškiausių improvizacinės muzikos kūrėjų Lietuvoje, bet visiškai spontaniškai groja ne dažnai. Vienas tokių retų jo pasirodymų buvo pernykštis susitikimas „Vilnius Jazz“ scenoje su amerikiečių būgnininku Williamu Hookeriu.

„Tokiais atvejais lieka pasikliauti sukauptu bagažu ir laisvojo džiazo kalbos įgūdžiais“, – aiškino Liudas. Tą kartą muzikantai iš karto suprato vienas kitą, nors priklauso skirtingoms kartoms, skirtingų žemynų džiazo bendruomenėms. „Vilnius Jazz“ festivalyje iki spalio 22-osios dar galima įsigyti „NoBusiness Records“ neseniai išleistą to unikalaus koncerto kompaktinę plokštelę.

Bus įrašinėjamas plokštelei ir sekmadienį festivalyje debiutuosiančio „free“ džiazo dueto – lietuvių gitaristo Juozo Milašiaus bei JAV saksofonininko Sabiro Mateeno – koncertas.

Programą pagrindinėje festivalio scenoje užbaigs sprogstamojo užtaiso projektai. Po minėto nenuspėjamo dueto į sceną pakils genijumi vadinamas saksofonininkas Emile‘is Parisiene‘as su savo kvartetu – karščiausia šiuo metu prancūzų džiazo grupe.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ko reikia lengvesniam nekompensuojamų medikamentų gavimui?