Pasak operos kritikės Julijos Bederovos, būtent lietuvių dainininkei po spektaklio teko karščiausios ovacijos už aktorystę ir vokalą, „papuošusį daugiažodę, kupiną spalvų ir detalių partitūrą apie demonus, angelus, etnografines įdomybes ir stiprią meilę“.
Retai atliekamoje operoje pagal Michailo Lermontovo poemą A.Grigorian įkūnijo Demono išplėštos iš sužadėtinio Tamaros paveikslą, o D.Chvorostovskis – įsimylėjusį šią nelaimingąją Demoną.
Operos režisierius Dmitrijus Bertmanas nepašykštėjo artistams užduočių – jiems teko daug judėti, gulėti, persirenginėti scenoje. Nors veikalas skambėjo Filharmonijos salėje (tai buvo bendras Maskvos filharmonijos ir „Helikono" teatro projektas), buvo pristatomas kaip koncertinė versija, tai, ką išvydo publika, labiau priminė teatrą negu koncertą.
Spektaklio scena beveik įsiskverbė į žiūrovų parterį, angelai ir demonai nužengė į salę. Mistinę kūrinio nuotaiką kūrė vaizdo projekcijos ir gausus rekvizitas.
Michailo Tatarnikovo diriguojamoje premjeroje dalyvavo rinktiniai rusų operos solistai ir aktoriai. Tačiau A.Grigorian buvo neprilygstama. Anot „Kommersant“, jos „išskirtinis, subtilus dramatinis talentas suteikė spektakliui ypatingo skvarbumo“, o „stiprus balsas lengvai telkė aplink save salės erdvėje sudėtingai balansavusį solistų ansamblį“.
D.Chvorostovskiui recenzijoje skirti vos keli sakiniai. „Jo balse ir manierose – jau mažiau hipnotizuojančios elegancijos, negu jaunystėje“, – pastebėjo kritikė.
Operos megažvaigždei šis pasirodymas buvo etapinis. D.Chvorostovskis dainavo Demoną pirmą kartą savo karjeroje ir buvo įvardijęs šį vaidmenį „Lietuvos rytui“ kaip pirmąjį savo žingsnį į dramatinio baritono amplua. Iki šiol D.Chvorostovskis daugiausiai dainuodavo lyrines partijas, o rusų operų vengdavo, mat jų partijos baritonui neatitiko jo balso spalvos.
Kitą savaitę D.Chvorostovskio vėl laukia scenos susitikimas su lietuviais: artistas koncertuos Helsinkyje (Suomija) , „Finlandia“ salėje, su Kauno miesto simfoniniu orkestru.
Parengė Austė Radžiūnaitė