Pekino opera stebins išraiškingomis kaukėmis ir personažų gausa

Itin ryškus šiemečio Vilniaus festivalio akcentas turėtų būti Kinijos kultūros metų Baltijos

Itin ryškus šiemečio Vilniaus festivalio akcentas turėtų būti Kinijos kultūros metų Baltijos valstybėse puošmena – Pekino nacionalinės operos spektaklis „Jangų giminės karvedės“<br>Rengėjų nuotr.
Itin ryškus šiemečio Vilniaus festivalio akcentas turėtų būti Kinijos kultūros metų Baltijos valstybėse puošmena – Pekino nacionalinės operos spektaklis „Jangų giminės karvedės“<br>Rengėjų nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

ELTA ir lrytas.lt inf.

May 26, 2015, 2:41 PM, atnaujinta Nov 26, 2017, 12:23 PM

Atsižvelgdami į publikos pageidavimus, rengėjai festivalio programą papildė edukaciniu renginiu – birželio 2 d. Nacionalinėje filharmonijoje vyks susitikimas su Pekino nacionalinės operos solistais ir režisieriumi. Susitikimo metu dalyviai galės susipažinti su kone sudėtingiausiu ir turiningiausiu kinų muzikinės dramos stiliumi, jo simbolika, spalvų, kaukių ir personažų gausa. Bus galima betarpiškai pamatyti ir išgirsti daug įdomybių apie unikalų reiškinį, kuriuo domisi, stebisi ir žavisi viso pasaulio meno mėgėjai bei profesionalai.

Susitikimo su kinų operos solistais ir režisieriumi Sun Guijuanu (Sun Guiyuan) vedėjas – lektorius Siu Džaočiunas (Xu Zhaoqun) – Kinijos centrinės televizijos (CCTV) tarptautinio kanalo prodiuseris ir Pekino operos ekspertas. Renginys vyks kinų ir anglų kalbomis su vertimu į lietuvių kalbą.

Pekino nacionalinės operos trupė, globojama Kinijos Liaudies Respublikos kultūros ministerijos, įsikūrė 1955 m., sutelkusi artistus iš įvairių operos mokyklų, taip pat pakvietusi žinomus dramaturgus, režisierius, scenos menininkus, kompozitorius, ir tapo vienu ryškiausių šios srities kolektyvų. Pagrindinis trupės steigėjas Mei Lanfangas (Mei Lanfang) – legendinis kinų operos meistras, įkūręs keletą trupių ir mokyklą. Viena pagrindinių Vilniuje pristatomo spektaklio „Jangų giminės karvedės“ solisčių Li Šengsu (Li Shengsu) Kinijoje yra tokio masto žvaigždė, kaip Europoje Kiri Te Kanava (Kiri Te Kanawa) ar Monserat Kabaljė (Monserrat Caballe).

Pekino opera – bene sudėtingiausia ir turiningiausia kinų muzikinės dramos atmaina, jos raidos pradžia siekia XII amžių. XX a. pradžioje Pekino opera suklestėjo, jos stilius tapo vyraujantis Kinijoje, jai suteiktas nacionalinis statusas. Priskaičiuojama apie 1300 tradicinių ir šiuolaikinių jos sceninių veikalų, iš kurių 400 atliekami lig šiol.

2010 m. Pekino opera buvo įtraukta į UNESCO reprezentatyviojo žmonijos nematerialaus kultūros paveldo sąrašą. Šio savito žanro įvardijimas kaip „opera“ labiau pritaikytas vakarietiškam požiūriui, bet tuose unikaliuose spektakliuose neišgirsime nei tradicinių arijų, nei simfoninio orkestro, nei įprasto mūsų klausai dainavimo būdo. Klasikinė kinų muzikos drama absorbavo nacionalinio teatro bruožus: sąlyginę raiškos formą, spalvingus drabužius, išraiškingas kaukes, specifinę teatro kalbą ir judesius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.