Asmik Grigorian: „Matyt, pati esu keista, dėl to mano vaidmenys žmonėms įdomūs“

Po stulbinamos sėkmės Zalcburgo festivalyje trumpam sugrįžusi į Lietuvą operos solistė Asmik Grigorian neatsigina smalsuolių. Visiems rūpi sužinoti, kaip jaučiasi žmogus, per naktį tapęs pasauline įžymybe.

 A.Grigorian.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
 A.Grigorian.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
A.Grigorian operoje „Salomėja“ Zalcburge (režisierius R. Castellucci).<br> R.Waltz nuotr.
A.Grigorian operoje „Salomėja“ Zalcburge (režisierius R. Castellucci).<br> R.Waltz nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Sep 7, 2018, 10:34 PM

Italų teatro korifėjaus Romeo Castellucci režisuotoje Richardo Strausso operoje „Salomėja“ biblinę žydų princesę įkūnijusi 37 metų lietuvė tapo šio festivalio sensacija, „šimtmečio balsu“, – anot kritikų, „per naktį atsidūrė operos Olimpe“.

Manoma, kad „Salomėja“ bus minima daug metų kalbant apie A.Grigorian tapsmą aukščiausios lygos dainininke. Asmik jau pakviesta 2021-aisiais kurti šį vaidmenį Niujorko „Metropolitan Opera“ teatre.

Atvykusi į Vilnių dainininkė buvo užpilta klausimais, davė interviu ir „Lietuvos rytui". Siūlome jo fragmentą.

- Kaip pasikeitė jūsų gyvenimas, sulaukus tokio pripažinimo?

- Perversmas tikrai įvyko, bet – operos pasaulyje, o ne mano gyvenime ar manyje. Aš jaučiuosi taip pat kaip ir iki šiol, dirbu kaip dirbau.

Gal nauja buvo tik tai, kad pirmą kartą per visą savo karjerą perskaičiau kone visas spektaklio recenzijas. Skaičiau ir stebėjausi: kaip taip gali būti? Atrodo, viską dariau kaip visada, o recenzijos – tiesiog stebuklingos. Buvo labai džiugu.

Sėkmė Zalcburge mane įtikino, kad sunkus darbas nelieka nepastebėtas. Labai daug investavau į šį vaidmenį – ir jėgų, ir laiko, ir finansų. Jaučiau, kad jis pavyks. O sėkmė tapo didele dovana ir paskatinimu.

Sudėtingas man buvo šis sezonas: šešios premjeros ir trys nauji vaidmenys. Kai repetuoji iki vakaro, naktimis mokaisi, šeimai ir vaikams nelieka laiko. Dažnai klausdavau savęs: ar tikrai to reikia? Supratau, kad reikia.

Be to, po tėčio išėjimo (legendinis tenoras Gehamas Grigorianas mirė 2016 metais) susikūriau sau daug naujų tikslų. Ėmiau tobulinti vokalo techniką, man tapo svarbu būti scenose, kuriose dainavo jis ir mama (operos primadona Irena Milkevičiūtė), kad žmonės, didžiuodamiesi manimi, prisimintų juos.

Manęs ilgai neapleido pojūtis, kad viską gaunu avansu. Taip jaučiausi ir apdovanota šią vasarą ordino „Už nuopelnus Lietuvai“ Riterio kryžiumi. Dabar, po „Salomėjos“ man ramiau – atidirbau (juokiasi).

- Sakote, kad niekas nepasikeitė. Agentai neapipylė naujais pasiūlymais?

- Turiu kontraktus iki 2023 metų, nebūtų kur įterpti naujų darbų. Galbūt didesnis poslinkis buvo tas, kad Salomėjos vaidmeniu išjudinau tarsi įtvirtintas jo atlikimo galimybių ribas. Net gerokai vyresni ir labiau žinomi solistai tai pastebėjo, man dėkojo ir stebėjosi mano ištverme.

Tai nepaprastai sunki partija, o ją dainuoti, kai raumenys turi būti sustingę ir automatiškai nustoji kvėpuoti, be galo sudėtinga. Pati susimąsčiau, kaip ištvėriau. Ir supratau: aš nedirbu viršvalandžių – tiesiog smagiai leidžiu laiką, nes darau tai, ką be galo mėgstu. Be to, man labai padėjo joga. Jei metus nebūčiau praktikavusis, „Salomėjos“ užduotis įveikti būtų sunkiau.

Buvo ir smagu, ir baugu išgirsti, kad tokių Salomėjų nebuvo, kad pradėjau naują erą savo vaidmeniu. Panašų perversmą padarė mano tėtis Germano vaidmeniu „Pikų damoje“ . Iki jo šią partiją dainuodavo gerokai dramatiškesni balsai. Jis parodė, kad ją atlikti galima visiškai kitaip. Iki šiol daugybė tenorų mokosi iš jo įrašo.

Išjudinti nusistovėjusias ribas man labai svarbu, nes iš karto tai tampa sektina norma kitiems, o mane paskatina eiti toliau.

Turbūt tikrasis suvokimas, ką aš padariau „Salomėjoje“, ateis kažkada vėliau. Dar neįsisąmoninu to Zalcburge sukelto rezonanso. Kai dirigentas (operą statė austras Franzas Welseris-Moestas su Vienos filharmonijos orkestru) pasakė, kad „po 40 metų turime Salomėją“, buvo kiek nejauku ir sunku patikėti, kad taip gali būti.

- Iš kur tas poreikis naikinti ribas ir daryti tai, ko niekas nedarė?

- Kitaip nebūtų prasmės dainuoti. Visi geriausi solistai jau buvo, geriausi įrašai padaryti, geriausios operos pastatytos. Reikia žengti toliau, kad suintriguotum opera, atvestum į ją naują klausytojų kartą, kitaip operos nebeliks.

Mano tikslas – parodyti, kad opera nėra atgyvena, kad ji gali jaudinti, kad joje dainuoja jauni, veržlūs žmonės. Kaip prisikviesti tą naują kartą? Tik savimi. Aš nekuriu specialiai metodikų, kaip tas galimybių ribas praplėsti. Matyt, pati esu kitokia, keista – kai perleidžiu vaidmenį per save, jis įgyja atspalvį, kuris žmonėms yra įdomus.

Tikiuosi, kad Salomėja – tik pradžia, ne pabaiga. Dabar noriu parodyti save kitu kampu – išjudinti ribas dainuodama itališką repertuarą: brandų G.Verdi, G.Puccini. Dėl jų skaudama širdimi atsisakau kitokių vaidmenų. Kaip pasakė vienas mano kolega, kad ir ką dabar daryčiau, visiems reikės būtent to. Jei sutikčiau imtis R.Wagnerio, neišbrisčiau iš jo operų. Dar spėsiu jose padainuoti.

- Lietuvos teatruose neįprasta planuoti darbų penkerius metus į priekį. Tačiau „Vilnius City Opera“ dėka gana greitai jus išgirsime ir čia – „Pikų damos“ premjeroje.

- Vilnius City Opera“ repertuarą derina prie mūsų, artistų. Tai mano šeima, mano žmonės. Į šeimą visada sugrįžti.

Per 12 „bohemiečių“ gyvavimo metų mes atvedėme į operą daugybę jaunų žmonių. Tai didelis indėlis į Lietuvos ateitį ir kultūrą, o taip pat atsakymas, kodėl reikia ir verta dainuoti spektakliuose toje teatrui nepritaikytoje koncertų salėje, nors kitiems tai paaiškinti kartais būna keblu.

Labai norėtųsi, kad mūsų šeima turėtų namus.

***

Visas interviu bus publikuojamas „Lietuvos ryte“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.