Vaidą Vyšniauską į operos viršukalnę vedė galiūno atkaklumas

Lietuvių tenoro Vaido Vyšniausko pirmasis spektaklis Niujorko teatre „Metropolitan Opera“ priviliojo gerbėjų ne tiktai iš Lietuvos, bet net ir iš Meksikos.

 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas  - Samsonas „Metropolitan Opera“ scenoje.<br> „Metropolitan Opera“ nuotr.
„Metropolitan Opera“ pastatyta C.Saint-Saenso opera „Samsonas ir Dalila“ stulbina įspūdinga scenografija.<br>„Metropolitan Opera“ nuotr.
„Metropolitan Opera“ pastatyta C.Saint-Saenso opera „Samsonas ir Dalila“ stulbina įspūdinga scenografija.<br>„Metropolitan Opera“ nuotr.
 V.Vyšniauskas (antras iš kairės) su „Samsono ir Dalilos“ kūrėjais po premjeros.<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
 V.Vyšniauskas (antras iš kairės) su „Samsono ir Dalilos“ kūrėjais po premjeros.<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
 V.Vyšniauskas (kairėje) su R.Alagna.<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
 V.Vyšniauskas (kairėje) su R.Alagna.<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
 V.Vyšniauskas - Kalafas R.Wilsono režisuotoje operoje „Turandot“.<br> M.Aleksos nuotr.
 V.Vyšniauskas - Kalafas R.Wilsono režisuotoje operoje „Turandot“.<br> M.Aleksos nuotr.
 V.Vyšniauskas - Samsonas „Vilnius City Opera“ spektaklyje.<br> D.Matvejevo nuotr.
 V.Vyšniauskas - Samsonas „Vilnius City Opera“ spektaklyje.<br> D.Matvejevo nuotr.
Daugiau nuotraukų (24)

Lrytas.lt

Apr 2, 2019, 12:27 PM, atnaujinta Apr 10, 2019, 1:35 PM

„Tiek žmonių, kiek norėjo patekti pas mane į užkulisius po „Samsono ir Dalilos“ spektaklio, nesulaukia net Placido Domingo“, – pajuokavo 46 metų dainininkas V.Vyšniauskas, operos pasaulyje žinomas kaip Kristianas Benediktas.

Kovo 28-ąją jis dainavo savo pirmajame spektaklyje operos Meka vadinamame Niujorko teatre „Metropolitan Opera“ – įkūnijo Samsoną Camille’io Saint-Saenso operoje „Samsonas ir Dalila“.

Tiesa, jau prieš pusmetį užsienio žiniasklaidos antraštėse mirgėjo lietuvio vardas, kai jam teko gelbėti „Samsono ir Dalilos“ premjerą Niujorke, staiga sunegalavus prancūzų operos žvaigždei Roberto Alagnai. Vaidas tada sėkmingai jį pakeitė trečiajame operos veiksme.

Tačiau dabar jis atliko biblinio galiūno partiją būtent jam skirtame spektaklyje.

Galbūt naujas vardas operos Olimpe lėmė tokį didelį susidomėjimą paskutiniu šį sezoną Niujorke „Samsono ir Dalilos“ spektakliu – teatras buvo pilnutėlis, o tai nutinka anaiptol ne visada. Mat „Metropolitan Opera“ salėje telpa net 3600 žiūrovų, spektakliai čia vyksta kiekvieną dieną, šeštadieniais – net du kartus.

V.Vyšniauskas juokavo, kad prie anšlago, matyt, prisidėjo ir tautiečiai: į garsųjį teatrą palaikyti tenoro suplūdo didžiulis būrys Niujorko, Bostono, Naujojo Džersio, Konektikuto lietuvių, kantriausi jų sveikino operos žvaigždę ir po spektaklio užkulisiuose.

V.Vyšniausko karjeros skrydžiu džiaugėsi ir į Niujorką iš Monrealio atvykusi jo mama, Vilniuje veikiančio fondo „Orfėjaus lyra“ atstovai, gerbėjai iš Meksikos.

„Mane labai nudžiugino toks skirtingų žmonių palaikymas. Viena medikė prisipažino seniai sekanti mano karjerą – ji netgi specialiai yra skridusi į Rusiją pasiklausyti „Samsono ir Dalilos“, kai pirmą sykį dainavau šioje operoje su žymiąja Olga Borodina diriguojant Valerijui Gergijevui.

Man teko kalbėtis ir su vienu litvakų palikuoniu, kuris pusę amžiaus lanko „Metropolitan Opera“ spektaklius, yra girdėjęs čia iškiliausius epochos tenorus ir kolekcionuoja mano įrašus – turi jų daugiau už mane“, – pasakojo artistas.

Pripažino kylančia žvaigžde

V.Vyšniauskui likimas lėmė debiutuoti įspūdingame „Metropolitan Opera“ spektaklyje. Daugybę teatro apdovanojimų pelniusio amerikiečio Darko Tresnjako režisuotą, brito Marko Eldero diriguojamą operą lietuvių publika galėjo matyti šį rudenį „Forum Cinemas“ kino teatruose transliuojamą iš Niujorko.

Ji kerėjo didingais scenovaizdžiais, išradingais šokiais, prabangiais veikėjų kostiumais, jau nekalbant apie nepaprasto grožio Dalilos arijas, be kurių sunku įsivaizduoti mecosoprano repertuarą.

V.Vyšniauskui teko laimė dainuoti su vienomis ryškiausių Dalilos vaidmens atlikėjų: rudenį – su latvių primadona Elyna Garanča, dabar – su gruzine Anita Rachvelišvili.

Lietuvių tenoras padarė viską, kad joms prilygtų. Įtakingas operos leidinys „Opera Wire“ jį titulavo kylančia operos žvaigžde.

„Visi mes kasdien, kaip ir Samsonas, laviruojame tarp laikinų ir amžinų dalykų. Jei visą gyvenimą mokomės, ieškome, siekiame tobulėti, – laimime, jei ne – sulaukiame Samsono likimo.

Tiesa, jam pavyksta sugrįžti į teisingą kelią, – jis sumoka savo kainą ir sutriuškina blogį, įveikia ribas ir aplinkybes, kurios pančioja kiekvieną žmogų.

Būtent tai Samsono istorijoje man svarbiausia“, – interviu „Opera Wire“ dėstė V.Vyšniauskas.

Jis pats kiek primena savo personažą. Studijų metais nedaug kas įžvelgė jame operos artistą, o po studijų Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje daugiau kaip dešimtmetį jis buvo beveik nepastebimas šalies muzikos gyvenime.

Dainuodavo operų perklausose, bet darbo Lietuvoje vis negaudavo. Bet nenustojo kovoti dėl vietos po saule – važinėjo į perklausas, pagaliau pradėjo dainuoti Rusijoje, Estijoje. O šiandien pretenduoja į geidžiamiausių dramatinių tenorų kastą.

Kelyje lydėjo operos legenda

Solistas nepraleidžia progų pasisemti patirties. „Mane įkvepia darbas užsienio teatruose – iš kiekvienos kūrėjų komandos ir dirigento sužinau ką nors svarbaus. Tai neįkainojama“, – džiaugėsi artistas.

Ir rudenį, ir dabar, būdamas Niujorke, jis repetavo ne tik Samsono partiją, bet ir kitus vaidmenis, stebėjo savo kolegų repeticijas, vaikščiojo į spektaklius.

„Lengva sėdėti ir laukti gerų pasiūlymų ar pedagogų, kurie padėtų parengti vaidmenis. Bet dainininkui svarbiausia pačiam daryti namų darbus. Pažanga priklauso nuo mūsų pačių“, – neabejojo solistas.

Todėl jo neišmušė iš vėžių mylimo pedagogo – legendinio italų tenoro Gianfranco Cecchele – netektis: šį gruodį mokytojas atgulė amžino poilsio. Tai buvo žmogus, dešimt metų lydėjęs lietuvį į karjeros viršūnę.

Parsivežė naują sutartį

„Opera Wire“ atkreipė dėmesį, kad V.Vyšniauskas daug dainuoja Lietuvoje. Vien per pastaruosius porą mėnesių Vilniuje jis įkūnijo Don Chozė, Pinkertoną, Germaną, Kalafą. „Pikų damos“ premjerai „Vilnius City Opera“ teatre ir „Turandot“ Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre artistas rengėsi vienu metu ir puikiai pasirodė abiejuose spektakliuose.

„Man labai svarbu prisiminti, kur mano širdis, kad ir kiek sutarčių užsienyje turėčiau“, – aiškino Vaidas.

Tikrasis jo karjeros proveržis taip pat prasidėjo nuo triumfo gimtinėje, kai jis debiutavo Eimunto Nekrošiaus režisuotame „Otele“ LNOBT. Šiandien V.Vyšniauskas – vienas ryškiausių operos Otelų. Jis įkūnijo pavydųjį maurą daugiau kaip 100 kartų daugybėje pasaulio scenų.

Didžioji jo svajonė – padainuoti Otelą ir „Metropolitan Opera“ scenoje. Tačiau kol kas jai nelemta išsipildyti. V.Vyšniauskas parsivežė iš Niujorko naują sutartį dainuoti Germaną „Pikų damoje“ ir grįš į „Metropolitan Opera“ jau šių metų spalį.

V.Vyšniauskas dainuos Samsoną ir Vilniuje

Nužengęs nuo „Metropolitan Opera“ scenos V.Vyšniauskas balandžio 5-ąją dainuos Kaniją D.Ibelhauptaitės režisuotoje operoje „Pajacai“, kurią Klaipėdos muzikinis teatras rodys Palangos koncertų salėje.

Balandžio 6-ąją solistą išgirsime A.Minghellos režisuotoje operoje „Madam Baterflai“ LNOBT dainuojantį Pinkertoną. Ši G.Puccini opera bus rodoma vietoj planuotos „Turandot“.

Gegužės 2–4 d., tarp operos „Andrė Šenjė“ repeticijų ir spektaklių Italijoje, artistas tris vakarus dainuos Samsoną „Vilnius City Opera“ spektakliuose sostinės „Compensa“ salėje.

 

Gegužės 31 d. V.Vyšniauskas pasirodys Pažaislio muzikos festivalio pradžios koncerte, skirtame Kauno valstybinio choro 50-mečiui, Pažaislio vienuolyne.

Birželį solisto laukia debiutas „Colon“ teatre Buenos Airėse (Argentina), kur jis dainuos Kalafą operoje „Turandot“ su M.Gulegina.

Kitą sezoną V.Vyšniauskas pradės Lisabonos operoje (Portugalija) Don Alvaro vaidmeniu operoje „Likimo galia“.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.