„Kometa“ Lietuvos link artėja iš Jungtinės Karalystės. King Shabaka, Danalogue ir Betamax, susivieniję 2013-aisiais, efektingai skrieja per šlovės padangę, elektronikos, džiazo ir psichodelikos mišiniu drumsdami visus kanonus.
Debiutinis albumas „Channel the Spirits“ 2016 metais pelnė Merkurio apdovanojimą ir nuo tada grupė nebepaliko ryškiausių muzikos reiškinių orbitos. Po saksofonininko pseudonimu „Vilnius Mama Jazz“ gerbėjai turėtų atpažinti Shabaką Hutchingsą, 2015 m. viešėjusį festivalyje su projektu „Sons of Kemet“. Šis trio – kitoks savo muzikine kalba ir energine įkrova, bet toks pat galingas meistriškumu ir idėjų užtaisu.
Tą patį (lapkričio 14 d.) vakarą klausytojų laukia akistata su kitu išskirtiniu meno reiškiniu – Odedo Tzuro kūryba. Prieš keletą metų iš Izraelio į Niujorką atvykęs saksofonininkas tituluojamas „naujos svingo rūšies“ išradėju. Semiantis patirties iš indų klasikinės muzikos guru Hariprasado Chaurasio, jam atsivėrė nauji keliai ir muzikos suvokimas, įgalinęs jį sukurti unikalią grojimo techniką bei savitą kalbą.
Dėl gilaus saksofono tono ir natūraliai tekančių, pasakojimą primenančių kompozicijų jis dažnai lyginamas su J. Coltrane’u, bet, žinoma, Tzuro kūryba yra kita era ir kita istorija, tampanti šių metų festivalio dalimi.
Vykstant daugelio sostinės meno erdvių rekonstrukcijai, kai kurių tradicinių renginių neišvengiamai laukia pokyčiai. „Vilnius Mama Jazz“ – vienas jų. Šių metų festivalio adresas – Šiuolaikinio meno centras (Vokiečių g. 2). Čia vyks visi festivalio koncertai, diskusijos, konferencija, „jam session“ ir kiti renginiai.
Norintiems aprėpti visą festivalio panoramą „Vilnius Mama Jazz“ jau šiandien siūlo festivalio pasą, kuris atvers duris į visus renginius penkias festivalio dienas.
Bilietus į festivalio koncertus bei „Festivalio pasus“ platina „Tiketa“.
Festivalio organizatoriai pasilieka teisę keisti programą. Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba.