Šokėjas Jeronimas Krivickas: „Gavome motyvacijos visam ateinančiam sezonui“

Baleto artistą Jeronimą Krivicką šį rudenį visame pasaulyje gali stebėti „Mezzo“ TV kanalo žiūrovai: būtent jis atlieka pagrindinį Jozefo K. vaidmenį kompozitoriaus Mindaugo Urbaičio ir choreografo Martyno Rimeikio balete „Procesas“.

J.Krivickas balete „Procesas“.
J.Krivickas balete „Procesas“.
J.Krivickas balete „Procesas“.
J.Krivickas balete „Procesas“.
J.Krivickas balete „Procesas“.
J.Krivickas balete „Procesas“.
J.Krivickas balete „Procesas“.
J.Krivickas balete „Procesas“.
J.Krivickas ir J.Stankevičiūtė M.Rimeikio spektaklyje „Dienos, minutės“ iš baletų tripticho.
J.Krivickas ir J.Stankevičiūtė M.Rimeikio spektaklyje „Dienos, minutės“ iš baletų tripticho.
J.Krivickas ir J.Stankevičiūtė M.Rimeikio spektaklyje „Dienos, minutės“ iš baletų triptiko.
J.Krivickas ir J.Stankevičiūtė M.Rimeikio spektaklyje „Dienos, minutės“ iš baletų triptiko.
Daugiau nuotraukų (6)

Renata Baltrušaitytė

Sep 20, 2019, 12:07 PM, atnaujinta Sep 20, 2019, 12:14 PM

Vienas dažniausiai LNOBT scenoje regimų baleto solistų penktąjį sezoną trupėje pradėjo nuo pat pirmojo spektaklio – šį savaitgalį rodomo „Baletų triptiko“. Jame J.Krivickas į sceną žengia dukart – kaip mitologinis personažas Liucinas Živilės Baikštytės spektaklyje „Pradžioje nebuvo nieko“ ir kaip vienas M.Rimeikio spektaklio „Dienos, minutės“ atlikėjų.

– Du vaidmenys tą patį vakarą – ar lengva taip greitai peršokti ne tik į kitą veikėją, bet ir į kito choreografo siūlomą šokio stilių?

– Nėra sunku būtent dėl to, kad vaidmenys Ž.Baikštytės ir M.Rimeikio spektakliuose labai skirtingi: pirmasis – šmaikštus ir linksmas, antrasis – fizinis, atletiškas, labiau būsena, negu konkretus personažas. Taigi vakaras prisipildo įvairių įspūdžių.

Greiti persikūnijimai – šokėjų darbo specifika. Dabar mums dirbti tapo ramiau, nes to paties pavadinimo spektakliai repertuare pradėti rodyti blokais. O anksčiau, kai tik atėjau dirbti į teatrą, būdavo, kad vieną vakarą šoki klasikinėje „Žizel“, o kitą – jau Boriso Eifmano „Raudonojoje Žizel“...

– Ar sulaukėte atsiliepimų po „Proceso“ transliacijų „Mezzo“ kanalu?

– Aš pats kol kas ypatingų reakcijų nesulaukiau, bet Lietuvos nacionaliniam operos ir baleto teatrui, visai mūsų trupei ir šalies baleto visuomenei pirmasis lietuvių teatro pasirodymas šiame garsiame TV kanale buvo itin reikšmingas įvykis. Didžiuojuosi tapęs jo dalimi, bet puikiai suprantu, kad kitas Jozefo K. vaidmens atlikėjas Ernestas Barčaitis yra nusipelnęs tokios pačios garbės: tiesiog LRT įrašinėjo mano šokamą spektaklį.

– Betgi smagu buvo matyti save transliacijoje?..

– Anaiptol. „Mezzo“ transliaciją stebėjau namuose „viena akim“, nes man, kaip ir daugeliui artistų, menkas malonumas iš šono regėti save scenoje. Neišvengiamai patiri šoką pamatęs, kaip joje atrodai iš tikrųjų, nes vaizduotėje susikurtas paveikslas būna kitoks... Ekrane save išvydęs iškart supranti, kur dar vertėtų pasitempti. Be to, juk nuo „Proceso“ premjeros, kuri buvo įrašinėjama, prabėgo jau pora metų...

– Kokie dar vaidmenys laukia šiame sezone?

– Vaidmenų stygiumi negaliu skųstis – jų, kaip ir pernai, bus daug. Prieš sezoną vienu metu repetavau tris spektaklius: „Baletų triptiką“, Giedriaus Kuprevičiaus baletą „Čiurlionis“, kuris rodomas rugsėjo 27-ąją, ir artimiausią trupės premjerą – choreografo Itziko Galili kuriamą operą-baletą „Amžinybė ir viena diena“. Kadangi šiame pastatyme dalyvauja ir operos solistai, kol kas sunku įsivaizduoti, kaip visa tai kartu suguls. Choreografas leidžia mums daug improvizuoti, o tai šokėjus išmuša iš įprastos komforto zonos.

– Kokia buvo jūsų vasara: ar pavyko pailsėti po įtempto sezono?

– Vasarą stengiausi, kad atsigautų kūnas, nes turėjau nugaros traumą. Teko vaikščioti pas fizioterapeutus, skirti laiko įvairiems pratimams. Profesionaliai šoku jau penktą sezoną, o ilgainiui išmoksti prisiimti atsakomybę už savo fizinę formą.

Tačiau atostogų pradžioje šiek tiek laiko skyriau kelionėms. Kartu su drauge, mūsų trupės balerina Gohar Mkrtčian aplankėme jos gimines Niujorke ir Madride. Niujorke nepraleidome progos pabuvoti Amerikos baleto teatre (American Ballet Theatre), kuriame žiūrėjome „Miegančiąją gražuolę“. Atėjome neskaitę anonsų ir tikėdamiesi klasikinio spektaklio, todėl choreografo Aleksejaus Ratmanskio pastatymo likome visiškai priblokšti. Bet svarbiausia – savo akimis išvydome visą Amerikos baleto žvaigždyną, kurio meistriškumu iki šiol gėrėdavomės vaizdo įrašuose socialiniuose tinkluose. Gavome stiprų motyvacijos užtaisą visam ateinančiam sezonui.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.