Agatai Dudai-Gracz teatras – magiška vieta, kurioje dar įmanomas prisikėlimo stebuklas

Lenkijos dramaturgė ir režisierė Agata Duda-Gracz dar vieną savo idėją įgyvendino ne gimtinėje, o Lietuvoje. Klaipėdos valstybiniame dramos teatre (KVDT) pastatytą spektaklį „Meilė“ autorė skiria kolegoms Silezijoje, su kuriais ir pradėjo jį kurti, bet negalėjo užbaigti darbo dėl nepalankių aplinkybių – užklupo asmeninės bėdos.

Lenkijos dramaturgė ir režisierė  A.Duda-Gracz Klaipėdoje pristatė dar vieną savo spektaklį "Meilė".<br>G.Pilaičio nuotr, 
Lenkijos dramaturgė ir režisierė  A.Duda-Gracz Klaipėdoje pristatė dar vieną savo spektaklį "Meilė".<br>G.Pilaičio nuotr, 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> G.Pilaičio nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> G.Pilaičio nuotr.
Teatro vestibiulyje žiūrovus pasitinka spektaklio  personažų atvaizdai.<br> KVDT nuotr.
Teatro vestibiulyje žiūrovus pasitinka spektaklio  personažų atvaizdai.<br> KVDT nuotr.
 Spektaklio personažai - gyvieji ir mirusieji.<br> KVDT nuotr.
 Spektaklio personažai - gyvieji ir mirusieji.<br> KVDT nuotr.
 Spektaklio personažai.<br> KVDT nuotr.
 Spektaklio personažai.<br> KVDT nuotr.
 Spektaklio personažai.<br> KVDT nuotr.
 Spektaklio personažai.<br> KVDT nuotr.
 Spektaklio personažai.<br> KVDT nuotr.
 Spektaklio personažai.<br> KVDT nuotr.
 Spektaklio personažai.<br> KVDT nuotr.
 Spektaklio personažai.<br> KVDT nuotr.
 Spektaklio personažai.<br> KVDT nuotr.
 Spektaklio personažai.<br> KVDT nuotr.
 Spektaklio personažai.<br> KVDT nuotr.
 Spektaklio personažai.<br> KVDT nuotr.
 Spektaklio personažai.<br> KVDT nuotr.
 Spektaklio personažai.<br> KVDT nuotr.
Spektaklio personažai. <br> KVDT nuotr.
Spektaklio personažai. <br> KVDT nuotr.
 Spektaklio personažai.<br> KVDT nuotr.
 Spektaklio personažai.<br> KVDT nuotr.
 A.Dudos-Gracz spektaklio "Meilė" premjera.<br> G.Pilaičio nuotr.
 A.Dudos-Gracz spektaklio "Meilė" premjera.<br> G.Pilaičio nuotr.
Giesmininkas - tarpininkas tarp gyvųjų ir mirusiųjų.<br>G.Pilaičio nuotr. 
Giesmininkas - tarpininkas tarp gyvųjų ir mirusiųjų.<br>G.Pilaičio nuotr. 
A.Duda-Gracz savitai traktuoja Lozoriaus mitą. <br>KVDT nuotr. 
A.Duda-Gracz savitai traktuoja Lozoriaus mitą. <br>KVDT nuotr. 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> P.Jendroskos nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> P.Jendroskos nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> G.Pilaičio nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> G.Pilaičio nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
Prisikėlimo stebuklo ilgesys.<br> G.Pilaičio nuotr.
Prisikėlimo stebuklo ilgesys.<br> G.Pilaičio nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> G.Pilaičio nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> G.Pilaičio nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> G.Pilaičio nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> G.Pilaičio nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
Kaimas smerkia paklydėlius.<br>KVDT nuotr. 
Kaimas smerkia paklydėlius.<br>KVDT nuotr. 
A.Duda-Gracz. "Meilė". <br>KVDT nuotr. 
A.Duda-Gracz. "Meilė". <br>KVDT nuotr. 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> G.Pilaičio nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> G.Pilaičio nuotr.
Nusidėjėliai nematys Dangaus karalystės. <br>KVDT nuotr. 
Nusidėjėliai nematys Dangaus karalystės. <br>KVDT nuotr. 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> G.Pilaičio nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> G.Pilaičio nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
 Aušra Sielonešis - tarpininkas tarp gyvųjų ir mirusiųjų.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Aušra Sielonešis - tarpininkas tarp gyvųjų ir mirusiųjų.<br> G.Pilaičio nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
 Ne visi personažai žino, kad jie jau mirę.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Ne visi personažai žino, kad jie jau mirę.<br> G.Pilaičio nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> G.Pilaičio nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> G.Pilaičio nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> G.Pilaičio nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> G.Pilaičio nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
 Kaimiečius sieja meilė ir neapykanta. <br>KVDT nuotr. 
 Kaimiečius sieja meilė ir neapykanta. <br>KVDT nuotr. 
 Prisikėlimo stebuklo ilgesys.<br>KVDT nuotr. 
 Prisikėlimo stebuklo ilgesys.<br>KVDT nuotr. 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> G.Pilaičio nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> G.Pilaičio nuotr.
Prisikėlimo stebuklas.<br> G.Pilaičio nuotr.
Prisikėlimo stebuklas.<br> G.Pilaičio nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> G.Pilaičio nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> G.Pilaičio nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
 Kapininis Čigonas prisikėlė iš numirusių.<br>KVDT nuotr. 
 Kapininis Čigonas prisikėlė iš numirusių.<br>KVDT nuotr. 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
 Nuodėmingųjų pasmerkimas.<br>KVDT nuotr. 
 Nuodėmingųjų pasmerkimas.<br>KVDT nuotr. 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br>KVDT nuotr. 
 Aiškiaregė viską žino ir mato.<br>KVDT nuotr. 
 Aiškiaregė viską žino ir mato.<br>KVDT nuotr. 
Nuo meilės iki neapykantos - vienas žingsnis. <br>KVDT nuotr. 
Nuo meilės iki neapykantos - vienas žingsnis. <br>KVDT nuotr. 
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> KVDT nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> KVDT nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> KVDT nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> KVDT nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> KVDT nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> KVDT nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> KVDT nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> KVDT nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> KVDT nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> KVDT nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> KVDT nuotr.
 A.Duda-Gracz. "Meilė".<br> KVDT nuotr.
 A.Dudos-Gracz spektaklio "Meilė" premjera.<br> KVDT nuotr.
 A.Dudos-Gracz spektaklio "Meilė" premjera.<br> KVDT nuotr.
 Spektaklio kūrėjai žiūrovus pavertė apsėstaisiais.<br> G.Pilaičio nuotr
 Spektaklio kūrėjai žiūrovus pavertė apsėstaisiais.<br> G.Pilaičio nuotr
Personažai pristatomi vestibiulyje.<br> G.Pilaičio nuotr.
Personažai pristatomi vestibiulyje.<br> G.Pilaičio nuotr.
Apsėdimo neišvengė ir teatro administratorės.  <br> G.Pilaičio nuotr
Apsėdimo neišvengė ir teatro administratorės.  <br> G.Pilaičio nuotr
 Personažai pristatomi vestibiulyje.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Personažai pristatomi vestibiulyje.<br> G.Pilaičio nuotr.
Kai kurie žiūrovai noriai įsitraukė į veiksmą.<br>Ž.Naujoko nuotr.
Kai kurie žiūrovai noriai įsitraukė į veiksmą.<br>Ž.Naujoko nuotr.
Personažų paroda vestibiulyje.<br> G.Pilaičio nuotr.
Personažų paroda vestibiulyje.<br> G.Pilaičio nuotr.
Apsėstieji susitapatino su personažais. <br> G.Pilaičio nuotr.
Apsėstieji susitapatino su personažais. <br> G.Pilaičio nuotr.
 Rašytoja S.Simana irgi pasidavė teatro kerams.<br> G.Pilaičio nuotr
 Rašytoja S.Simana irgi pasidavė teatro kerams.<br> G.Pilaičio nuotr
Spektaklio "Meilė" kūrėjai. <br>P.Jendroskos nuotr.
Spektaklio "Meilė" kūrėjai. <br>P.Jendroskos nuotr.
 Spektaklio kūrėjai.<br> G.Pilaičio nuotr
 Spektaklio kūrėjai.<br> G.Pilaičio nuotr
 Spektaklio kūrėjai.<br> G.Pilaičio nuotr
 Spektaklio kūrėjai.<br> G.Pilaičio nuotr
 Aušra Sielonešis - tarpininkas tarp gyvųjų ir mirusiųjų.<br> G.Pilaičio nuotr
 Aušra Sielonešis - tarpininkas tarp gyvųjų ir mirusiųjų.<br> G.Pilaičio nuotr
 Aktoriai D.Meškauskas ir R.Pelakauskas.<br> G.Pilaičio nuotr
 Aktoriai D.Meškauskas ir R.Pelakauskas.<br> G.Pilaičio nuotr
 Spektaklio kūrėjai.<br> G.Pilaičio nuotr
 Spektaklio kūrėjai.<br> G.Pilaičio nuotr
Spektaklio kūrėjai. <br> G.Pilaičio nuotr
Spektaklio kūrėjai. <br> G.Pilaičio nuotr
 A.Duda-Gracz ir D.Meškauskas.<br> G.Pilaičio nuotr
 A.Duda-Gracz ir D.Meškauskas.<br> G.Pilaičio nuotr
Spektaklio kūrėjai. <br> G.Pilaičio nuotr
Spektaklio kūrėjai. <br> G.Pilaičio nuotr
 Spektaklio kūrėjai.<br> G.Pilaičio nuotr
 Spektaklio kūrėjai.<br> G.Pilaičio nuotr
 Spektaklio kūrėjai.<br> G.Pilaičio nuotr
 Spektaklio kūrėjai.<br> G.Pilaičio nuotr
Daugiau nuotraukų (77)

Lrytas.lt

Oct 4, 2022, 12:30 PM, atnaujinta Oct 4, 2022, 3:27 PM

Tai antrasis lenkų teatro žvaigždės pastatymas uostamiestyje – pernai žiūrovai išvydo A.Dudos-Gracz sukurtą ir režisuotą spektaklį „Tarp Lenos kojų arba Švenčiausios Mergelės Marijos mirtis pagal Mikelandželą Karavadžą“.

Klaipėdos tarptautiniame teatro festivalyje „TheATRIUM“ Poznanės „Novy Teatr“ trupė parodė jos kūrinį – melodramą su farso priemaišomis „Ponia bus patenkinta, arba Veikalas apie paskutines vestuves Kamyko kaime“. Teatrologai šį spektaklį apibūdina kaip „juoką su siaubo pamušalu“ valstietiško idiotizmo terpėje.

Pakaruoklis kėlėsi iš karsto

Spektaklio „Meilė“ intriga irgi rutuliojasi kaime. A.Duda-Gracz vietovę apbūdina kaip „nežinomą užkampį“ galinti būti Lenkijoje, Lietuvoje, bet kokioje kitoje šalyje, kur gyvena užsisklendę, ne itin turtingi, įtariai žvelgiantys į naujoves, krikščioniškai pagoniškų vaizdinių mitologijoje skendintys individai. Painūs jų ryšiai, peržengę veiksmo ribas, kyla į transcendetinių idėjų plotmę – beribė meilė žmogų gali nužudyti ir vėl prikelti jį iš numirusių.

Šiame kaime nedaug gyventojų, tie, kurie dar kruta, apraizgyti sunkiai atnarpliojamų giminystės ir kaimynystės ryšių. Kaimiečiai, regis, ir patys jau nelabai atseka ir suvokia tas sąsajas. Jų būdo bruožus, dorybes, ydas ir silpnybes paryškina neretai užgaulios personažų pravardės – šis įprotis, beje, iki šiol gyvas ir Lietuvos kaimuose.

Uždaroje kaimo bendruomenėje slapti nuodėmingos meilės saitai, giliai širdyje slepiama, neapykanta nejučia persipina su mintimis apie kerštą už senas nuoskaudas. Viskas akimirksniu pasikeičia per kaimyno laidotuves: prie karsto gedinčių žmonių akivaizdoje pasikartoja Jėzaus stebuklas – velionis pakaruoklis, tarytum biblinis Lozorius, ūmai prisikelia iš numirusiųjų.

Stebuklai – ir laimė, ir kančia

Stebuklą lydi akustinis spektaklio leitmotyvas –  lenkiškos, širdį veriančios dainoriaus Aušros Sielnešio (aktorius Cezaris Studniakas) pakasynų giesmės apie neišvengiamą „smertį“.

Buitinį šermenų realizmą scenoje kaleidoskopiškai magiški keičia kitokie vaizdai, kartais jausmingi, dvasiškai pakylėti lyg iš Šv. Jono Evangelijos, o kartais šiurpinantys – fizinė mirtis esą tik laikinas miegas, žmogus gali būti dvasiškai numiręs dar gyvendamas.

„Išeik, atsikelk, atraišiokite jį, leiskite jam eiti“, - tokiais žodžiais, stovėdamas prie numirusio Lozoriaus kapo, į jį ir artimuosius kreipėsi Jėzus. Atgaivinęs numirėlį Išganytojas pravirko, nes artimiausi mokiniai net tada juo nepatikėjo. „Ar stebuklas yra džiaugsmas, o gal tai - dar viena nelaimė, kančia prisikėlusiam žmogui ir kitiems?“ - tokią mįslę bando išnarplioti režisierė ir jos vedami į kaimiečius persikūniję aktoriai.

A.Duda-Gracz šį spektaklį pradėjo kurti daugiau kaip prieš dvejus metus Lenkijoje, Silezijos teatre. Tiesa, pavadinimas buvo kitoks – daug kartų pasikartojantis žodis „Tiesa“. Tekstas irgi skambėjo kiek kitaip, jame būta daugiau scenų. Pagrindinė tema - mirtis.

Spektaklį perkėlė į Klaipėdą

„Likus trims savaitėms iki premjeros, mano mama atsidūrė ligoninėje, ten ir mirė. Buvau su ja iki paskutinio atodūsio. Paskui Lenkijoje paskelbta pandemija – teatrai užsidarė. Suvokiau tai, kaip ženklą – kai mama paliko šį pasaulį, viskas sustojo. Nebegalėjau nieko daryti, maniau, kad nebeturiu ką pasakyti, o ką jau kalbėti apie kūrinį, kurio tema – mirtis“, – prieš premjerą Klaipėdoje liūdnais prisiminimais dalijosi A.Duda-Gracz.

Režisierė planavo prie spektaklio grįžti po metų. Atvykusi į Sileziją iš Klaipėdos, kur statė pjesę apie italų baroko epochos dailininko Michelangelo Caravaggio gyvenimą, suprato negalėsianti grįžti prie senos temos ten pat, su tai pačia trupe. Lenkų teatrui ji parašė kitą tekstą, skirtą motinai - „Odisėjos ir kiaulės, arba Mitomano pasakojimas“.

Nebaigtą scenarijų A.Duda-Gracz perkėlė į Klaipėdą, patikėjo komandai, kurią pažino ir pamilo kurdama spektaklį apie M.Caravaggio: „Keičiau tekstą, kitaip dėliojau akcentus, pakito ir pavadinimas. Pagrindine tema tapo jau ne mirtis, o meilė, jungianti ir įtakojanti visus personažus, nesvarbu, kokie jie būtų – geri ar blogi. Šį savo darbą dedikuoju Silezijos teatro aktoriams“.

Mistiškos apeigos miškuose

Žmonės, su kuriais dirba A.Duda-Gracz, jai tampa artimi, jos kūryba paremta partnerystės pojūčiu, sustiprintu kūrybos dirbuvėse: „Jeigu nepažinčiau aktorių, negalėčiau jiems parinkti tinkamiausių vaidmenų, nesuprasčiau, ko kam reikia, ką jie nori ir gali atskleisti.

Šįkart man buvo dar lengviau – apie klaipėdiečius aktorius jau žinojau kur kas daugiau. Atvykusi su nauja medžiaga patyriau malonų jausmą – tarsi būčiau sugrįžusi namo“.

Krikščionybės ir pagonybės atšvaitais nutviekstame spektaklyje „Meilė“ žmonės stipriai prisirišę prie žemės, suaugę su augmenija, metų ciklais ir orais. Kaimo gyvenimas gamtoje sukasi ratu, todėl A.Duda-Gracz repeticijas pradėjo pajūrio miškuose – ten mėginta apčiuopti žmogaus būties slėpinius nuo jo atėjimo į šį pasaulį iki brandos.

„Erdvę, kurioje vyksta reikšmingi ritualai, galima vadinti šiuolaikinės civilizacijos paveiktos gamtos griūvėsiais. Transcendentines apeigas miškuose derinome su ugnimi, muzikos garsais. Scenoje viskas įgauna mistišką plotmę – kantoriaus giesmės perteikia spektaklio atmosferą, jas papildo įvairių instrumentų muzika.

Scenovaizdis - sterilus ir abstraktus, ten nėra nieko, kas primintų gamtą. Manau, kad gamtinius pradus personažai turi nešti savyje. Dėl to mums ir reikėjo tų miškų, griūvėsių“, - neįprastą spektaklio kūrimo procesą atskleidė spektaklio „Meilė“ režisierė.

Žiūrovams – apsėstųjų dalia

A.Dudos-Gracz išradingumas įtraukiant  žiūrovus į spektaklius jiems dar neprasidėjus, viena vertus nusipelno komplimentų, o iš kitos pusės gali sudirginti silpnesnių nervų publiką. Prieš premjerą žiūrovai teatro vestibiulyje susipažino su zombių atvaizdais – numirusių ir prisikėlusių spektaklio personažų fotografijomis.

Kiekvienam įteikta lentelė su užrašu „Apsėstasis“ liudijo, kad įsitaisę savo vietose žiūrovai automatiškai virsta spektaklio dalyviais – tokiais pat „zombiais“, regis, dar nesuvokiančiais, kad ir jie jau yra mirę.

Ankstesnė akistata su A.Dudos-Gracz pavaizduota Kamyko kaimo bendruomene buvo linksmesnė – vestibiulyje žiūrovus pasitikę lenkai aktoriai ragino išlenkti stikliuką karčiosios, vaišino raugintais agurkais, rugine duona. Degtinės „Wyborowa Wodka“ žiūrovams užteko ir salėje – kas norėjo, galėjo gurkšnoti net vykstant spektakliui.

Visi „apsėstieji“ - pagrindiniai spektaklio giesmininko, panašaus kaimo vaikų baubą Liepsnamarę, pagalbininkai. Tik jiems padedant galima išpirkti nuodėmingą pagrindinio herojaus Kapininio Čigono sielą. Šis vyrukas paniekino krikščionišką ir net pagonišką moralę, kaimo bendruomenei šventas gyvenimo taisykles po to, kai nei iš šio, nei iš to nusižudė, palikęs našlauti nėsčią žmoną. Kodėl jis taip pasielgė, niekas nežino.

Lozorių atgaivino meilė

"Ritualai be „apsėstų“ beverčiai – reikia dangiškų ir žemiškųjų dvasių ir žmonių sielų. Alternatyvioje prisikėlimo iš numirusių tikrovėje giedantį apeigūną regės tik žiūrovai, o personažams jis bus nematomas fantomas“, – iš anksto įspėja A.Duda-Gracz, šio spektaklio sceną pavadinusi Mirtimi, o teatrą – Atsisveikinimo namais.

Spektaklyje atgijęs kaimietis, pravarde Čigonas, šių dienų Lozoriaus iš Betanės antrininkas. A.Dudai-Gracz įdomus ne pats stebuklas, o prisikėlusiojo likimas, jo elgesys, santykiai su artimaisiais. Paaiškėja, jog anapusiniame pasaulyje įgytos žinios ir galios Čigonu nepadeda gyventi toliau – nebekalba su žmona, ignoruoja kaimynus.

„Šis spektaklis apie meilės stebuklą. Moters meilės vyrui, vyro – moteriai, motinos – sūnui, dukros – tėvui, apie visuotinę meilę. Ir apie tai, kaip skleidžiasi fanatiškumu grįsta tironija. Net tai, kas nuostabu, antgamtiška žmonės verčia politika, iš visko padaro ginklus ir naikina vieni kitus“, – Lozoriaus mitą savitai traktuoja A.Duda-Gracz.

Šviesa slopina abejonės

Spektaklio veiksmas vyksta tarpukariu, kai apokaliptinių nuojautų purtomas pasaulis gręžėsi į senuosius tikėjimus, krikščionybės mitus. Gal todėl pjesės dramaturgija primena apokrifinių evangelijų slėpinius – nukryžiavimo ir prisikėlimo stebuklus, išdavystes tuo metu, kai Dievas virto žmogumi ir apsigyveno tarp žmonių.

Stebuklai, aišku, kertasi su objektyviais gamtos pažinimo dėsniais. Sugrįžęs iš Anapilio, bet žadą kažkodėl praradęs Kapininis artimiausią ryšį jaučia tik su jį gyvenimui prikėlusia kaimo aiškiarege, tik su ja dar geba bendrauti. Spektaklis, pasak A.Dudos-Gracz, byloja apie tai, kuo gali baigtis viską apimanti meilė, kaip negyvėlio prisikėlimas, nesuderinamas su natūralia būtimi, gali paveikti kitų žmonių sąmonę.

Kita vertus, pjesė, kurioje mirusieji atgija, rodo, kad žmonija, praradusi norą ir gebėjimus suvokti ją supančio pasaulio metafizines prasmes, vėl ritasi bala žino kur. Kodėl viskuo abejojame, įsivaizduojame viską žinantys, iš visko tyčiojamės, niekiname mistiką, ar mes dar kuo nors tikime? – ir tokius klausimus kelia pastatymo „Meilė“ režisierė bei aktoriai.

Teatras – naujoji bažnyčia

„Vėl išgyvename tikėjimo krizę, bet yra reiškinių, kurių protu vis dar negalime aprėpti. Žmonės, apie kuriuos pasakojame spektaklyje, tikėjo, todėl ir nutiko šis stebuklas. Jame yra ir gėrį, ir blogį įkūnijančių personažų, sulipdytų iš pagoniškų, krikščioniškų tradicijų. Teatras neprivalo būti objektyvus, jis stebuklingai subjektyvus, spalvingas ir tuo yra žavus“, – teigė A.Duda-Gracz.

Savo pjeses pati režisuojanti, scenografiją, kostiumus kurianti dramaturgė šiuolaikinį teatrą suvokia kaip naująją bažnyčią, kurioje viešpatauja laisvė, žmonės tiki, kad stebuklai dar įmanomi, žino, jog tai, ką regi scenoje, kitą dieną jau nepasikartos, ir niekada nepamiršta trijų, jos manymu, svarbiausių Dekalogo taisyklių: nemeluok, nedaryk nuobodžių dalykų, neplaukš nesąmonių“.

Vaidmenis kūrė Klaipėdos dramos taetro aktoriai Artūras Lepochinas, Darius Meškauskas, Digna Kulionytė, Eglė Jackaitė, Jonas Baranauskas, Jonas Golubovskis, Jonas Viršilas, Justina Vanžodytė, Kamilė Andriuškaitė, Karolina Kontenytė, Karolis Maiskis, Linas Lukošius, Liudas Vyšniauskas, Mikalojus Urbonas, Regina Šaltenytė, Renata Idzelytė, Rimantas Pelakauskas, Samanta Pinaitytė, Sigutė Gaudušytė, Toma Gailiutė, Vaidas Jočys, lenkai Bartoszas Roch Nowickis ir Cezaris Studniakas.

Spektaklio "Meilė" kompozitorius Lukaszas Wojcikas-Zawierucha. Lenkų dramaturgės A.Dudos-Gracz pjesę į lietuvių kalbą išvertė Gintaras Grajauskas ir Nikodemas Szczyglowskis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.