Viešojo transporto pertvarkai labiausiai priešinasi privatūs vežėjai, nes „mikriukams“ teks trauktis iš miesto centro, ir dalis troleibusų vairuotojų – sostinės valdžia palengva atsikrato troleibusų, o jų vietą užims tramvajus.
Trečiadienį miesto taryba turėtų priimti konkurso sąlygas, kuriomis numatys, kaip privatūs vežėjai galės įsitraukti į naują sostinės viešojo transporto sistemą, kuri pradės veikti nuo liepos 1-osios.
Bet trečiadienį prie savivaldybės piketavo ne privatūs vežėjai, o troleibusų vairuotojai.
Viešojo transporto nepriklausomos darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Danuta Chlopova sakė, jog dokumente, kuris pristatomas kaip konkurso sąlygos privatiems vežėjams, daugiausiai kalbama apie tramvajų.
„Šios reformos tikslas yra sužlugdyti troleibusų parką“, - įsitikinusi D. Chlopova.
Sostinės meras Artūras Zuokas iš tiesų neslėpė savo skeptiško požiūrio į troleibusus. Susitikime su žurnalistais praėjusį penktadienį jis pažymėjo, kad troleibusai yra jau praeitis, o ateitis priklauso tramvajui.
Pirmąją greitąją tramvajaus liniją nuo Stoties iki Santariškių planuojama atidaryti 2014 metais, techninis projektas jau parengtas.
Nepriklausomos viešojo transporto profsąjungos skundžiasi, kad nutrauktas kapitalinis troleibusų remontas, vasarą planuojama netinkamais pripažinti kelias dešimtis geros techninės būklės troleibusų, o naudojimo rezervui palikti pavojingas ir techniškai netvarkingas priemones.
Nuo rugsėjo 1 dienos sugedusius troleibusus planuojama pakeisti autobusais, tiesiant naujus greituosius maršrutus.
Per pusę sumažinus tokių populiarių troleibusų maršrutų kaip 19 ar 16 dažnumą, miesto gatvėmis panašiu dažnumu važiuos nauji ir seni greitieji autobusai.
Iš darbo atleistiems troleibusų vairuotojams siūloma persikvalifikuoti ir sėsti prie miesto autobusų vairo. Profsąjungos pirmininkė D. Chlopova teigė, jog tai ne išeitis, nes troleibusų ir autobusų valdymas smarkiai skiriasi, vyresnio amžiaus vairuotojams bus sunku persiorientuoti.
A. Zuokas atleistiems troleibusų vairuotojams siūlo įsidarbinti miesto taksi bendrovėje „Vilnius veža“, nes šiuo metu trūksta taksistų.
Protestuojantys troleibusų vairuotojai piktinosi miesto valdžios pareiškimais, esą jų transporto priemonės morališkai pasenusios, neekonomiškos.
Troleibusų parko profsąjungos duomenimis, energijos savikaina - 0,85 Lt/km - yra 30 proc. mažesnė nei autobusų degalų savikaina, kitos sąnaudos irgi nėra didesnės.