Savivaldybėms užsienio investicijų nereikia

Kviečiu atkreipti dėmesį į Lietuvos savivaldybių administracijų interneto tinklalapių versijų anglų kalba turinį ir pagalvoti apie tų versijų tikslą bei naudą.

Daugiau nuotraukų (1)

Tomas Seikalis

Apr 3, 2014, 5:45 PM, atnaujinta Feb 14, 2018, 9:47 PM

Situacija yra tokia pat apgailėtina, kaip ir Lietuvos įvaizdžio užsienyje kūrimas. Nesuprantama, kuo blogas mūsų valstybės herbas, istorinė vėliava ar trispalvė? Kodėl dar reikia kurti visokius logotipus, juoką keliančius šūkius ar pristatinėti šalį taip, kad vėliau tenka dėl to raudonuoti?

Bet grįžkime prie savivaldybių administracijų interneto tinklalapių. Minėtuose tinklalapiuose užsienio kalba (anglų, rusų, lenkų, vokiečių, prancūzų ir pan.) skelbiama informacija skirta užsieniečiams bei asmenims, besidomintiems investicine aplinka konkrečiame regione.

Kadangi turistai daugiau informacijos apie konkretų regioną ar miestą gali rasti turizmo informacijos centrų portaluose, tai vienintelis savivaldybės administracijos tinklalapio užsienio kalba tikslas yra pateikti glaustą informaciją apie savivaldybę ir investavimo galimybes, regiono patrauklumą, perspektyvas investuotojams.

Apžvelkime, kaip didžiosios Lietuvos savivaldybės anglų kalba pristato save investuotojams.

Vilniaus miesto savivaldybė tiesiog pateikia pranešimus spaudai apie įvykius Vilniuje, susijusią su administracija, taryba ar meru. Rodos, Vilniui nereikia reklamuotis – tai yra Lietuvos sostinė, o dažniausiai tai būna pirmas Lietuvos svečių pamatytas miestas. Nieko įdomaus investuotojams tinklalapyje anglų kalba nepaskelbta, paskutinis pranešimas – dar nuo Kalėdų arba kažkelintų metų filmukas, kaip meras traiško draudžiamose vietose paliktus automobilius šarvuotu transporteriu.

Tuo tarpu bent Rygos savivaldybės portale yra paskelbta mirganti reklaminė juosta (angl. banner) „Invest in Riga“.

Vilniaus rajono savivaldybės administracijos interneto tinklalapio angliškojoje versijoje apie galimybę pradėti verslą, investavimo sąlygas ar rajono patrauklumą užsienio verslininkams nėra paskelbta nieko, tik atkartoti pranešimai spaudai ir aktualijos, išversti į anglų kalbą. Labai gaila, kad ši savivaldybė nesistengia pritraukti verslo, sukurti daugiau darbo vietų. Vilniaus rajonas atrodo prasčiau nei koks Skuodo rajonas, o visgi juosia Lietuvos sostinę.

Galima pagirti atnaujintą Kauno miesto savivaldybės interneto tinklalapį. Paspaudus angliškąją versiją nesunku pastebėti skyrių „Business“ bei kitą investuotojams aktualią informaciją.

Kauno rajono savivaldybės interneto tinklalapio angliškosios versijos vaizdas – apgailėtinas. Griūvančios Panemunės pilies ir mero kabineto nuotraukos, informacija apie rajono simboliką ir truputis – apie rajoną bei jo istoriją. Vis dėlto, Kauno rajonas yra Lietuvos centre, kurį jungia transporto mazgai ir logistikos centrai bei šokia tokia pramonė, gana stiprus žemės ūkis.

Kam reikalingi du merai viename mieste, koks tikslas tokiai mažai šaliai turėti Kauno miesto ir Kauno rajono savivaldybės administraciją su būstinėmis Kaune, ar Vilniaus miesto ir Vilniaus rajono ir pan. – į šiuos klausimus atsakymai nepateikiami.

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos interneto tinklalapio angliškoji versija yra bene geriausia. Matoma visa pagrindinė informacija, kodėl investuotojas turi pasirinkti Klaipėdą. Tikrai profesionalus darbas, panašu į puikų VšĮ „Investuok Lietuvoje“ interneto tinklalapį.

Deja, Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos interneto tinklalapyje tik po 20 sekundžių radau, kur yra skelbiama informacija anglų kalba. Tai, ką radau, verta drausminės nuobaudos atsakingam administracijos darbuotojui. Klaipėdos rajonas neskelbia jokios naudingos informacijos investuotojams ir turistams – visiškas nulis. Tai nusikalstama, žinant, kokios patrauklios turizmui ir verslui yra pamario vietos. Pavyzdžiui, naftos gavyba ir pan.

Šiaulių miesto savivaldybės administracija pagaliau suvokė, kad ne rašinėliais anglų kalba apie Saulės mūšį pritrauksi investuotojus, o konkrečia informacija apie investicijų sąlygas, mokestinę aplinką ir t.t. Tiesiog įspūdingai atrodo tinklapio fono nuotrauka – besileidžiantis krovinis „Boeing 747“ lėktuvas.

Tuo tarpu Šiaulių rajono savivaldybės administracijos interneto svetainės angliškojoje versijoje paskelbta informacija yra skurdi, investuotojui neinformatyvi ir moksleivio lygio. Turbūt, „Wikipedia“ apie Šiaulių rajoną galima rasti daugiau informacijos.

Skuodo, Pasvalio, Akmenės ir Vilkaviškio rajonų savivaldybių interneto tinklalapiai arba neturi versijos anglų kalba, arba juose jokia informacija nepaskelbta.

Tai – tik kelių savivaldybių administracijų interneto tinklalapių anglų kalba turinio apžvalga. Dar yra likę 40 savivaldybių, kurių dauguma skelbia tik informaciją, koks Livonijos ar Kryžiuočių ordinas ką sudegino kuriais metais, kad rajone teka upė, o šalia upės yra miškas ir pan. Ši informacija yra skirta turistams, bet ne investuotojams.

Savivaldybių merai ir administracijų darbuotojai turi „sirgti“ investuotojų paieškos ir darbo vietų kūrimo liga, deja, jiems labiau rūpi ES lėšų įsisavinimas, o ne investicijų pritraukimas. Žinoma, Lietuva pagal daugelį kriterijų iš kelių šimtų pasaulio valstybių patenka į geriausių šalių 50-uką, bet kodėl nepasistengus patekti į dešimtuką?

Tomas Seikalis yra advokato Remigijaus Rinkevičiaus kontoros advokato padėjėjas.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.