Aš šiandien nusišypsosiu prekybos centro kasininkei

Kai Lietuvos prekybos centrai viešai kalba, kad sudėtinga rasti darbuotojų, labai lengva suprasti - kodėl. Ekonomistai mums žada atlyginimų kėlimą, politikai – orias darbo sąlygas, bet prekybos centrai tebegyvena buvusios krizės atgarsiais – vienas darbuotojas lenkia nugaras už tris ir dar turi jaustis dėkingas.

Daugiau nuotraukų (1)

Gabrielė Burbienė

Apr 13, 2014, 2:12 PM, atnaujinta Feb 14, 2018, 4:56 PM

Visa tai liudija esamų ir buvusių prekybos centrų darbuotojų istorijos, kurias šią savaitę publikavo lrytas.lt.

Nori dirbti? Už minimalų atlygį ir čekius muši, ir salę tvarkysi, ir prekes nešiosi. Per sunku? Nespėji? Nepatinka? Next!

Kažkas jau išėjo iš darbo ir parduotuvėje trūksta darbuotojo? Padirbk porą mėnesių dviem pamainomis – pridėsim prie atlyginimo. Pažadėjo ir neištesėjo. Savo patirtimi pasidalijęs prekybos centro darbuotojas dabar jau žino – tokiais pažadais tikėtų tik kvailys.

Baigėsi pamaina ir ruošiesi namo? Parodyk rankinę ir kišenes - lyg ant kaktos tau jau būtų parašyta: vagis.

O dar pridėkim tas, matyt, ne pasakose gimusias kalbas apie kasoje su sauskelnėmis sėdinčius darbuotojus... Ir štai jums – scenarijus XXI amžiaus „Vargdieniams“.

Bet bėda – ne vien tai. Kad ir kaip mindomas, nė vienas prekybos centro darbuotojas nedrįs atvirai pasipriešinti žeminančioms taisyklėms ir nevykdomiems pažadams, jei dar tikėsis išlaikyti darbo vietą. Ir tai – jau platesnė mūsų visuomenės bėda: klusniai nulenkti galvą arba išeiti iš darbo. Mat, kaip prisiminė kita mūsų skaitytoja, tarp prekybos centrų vadybininkų požiūris vienas: „Darbuotojų mūsų amžiui užteks“.

Pažiūrėkite atidžiau į veidus kasose – jie čia keičiasi dažniau nei pavasariniai orai. Mokinys  vos spėja apšilti rankas – o jį jau keičia kitas. Jaunesnis, naivesnis, klusnesnis.

Bet užteks godoti ar grūmoti. Mes greiti smerkti „jokios sąžinės ir užuojautos neturinčius bei vien pelno besivaikančius“ verslininkus bei apskritai darbdavius. Kur čia mūsų, vartotojų ir kasdienių prekybos centrų lankytojų, atsakomybė?

Regis, po truputį įpratome maisto atsargomis prieš didžiąsias šventes rūpintis iš anksto ir tokiu būdu leisti prekybos centro darbuotojams taip pat pasidžiaugti laisvomis dienomis arba bent jau trumpesnėmis darbo valandomis.

Žinoma, mums dar toli iki Prancūzijos ar kitų Europos šalių tradicijų, kur net didžiausių tinklų parduotuvės užsidaro pietums, dirba vos iki 20 valandos, o sekmadieniais apskritai uždarytos.

Tačiau yra kai kas, ką dėl mūsų amžiaus vargdienių galime padaryti jau šiandien.

Nesikeikim, kai stovint eilėje kasininkas padės lentelę „Kasa uždaryta“ - galbūt tai bus jo vienintelė tos darbo dienos pertrauka.

Neburnokim, kai prieš pat mus baigsis kasos aparato čekis, nesiskenuos kortelė ar paaiškės, kad nuolaidos dešrai šiandien jau nebėra – dėl to tikrai ne kasininkė kalta.

Supratingai ir atlaidžiai nusišypsokim, net kai kasininkei teks taisyti čekio klaidą, atsakykim į jau taip įprastą girdėti „geros jums dienos“ ir gal jai tai nebus dar viena sumauta darbo prekybos centre diena.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.