Darbuotojai pasigedo logikos: darbo daug, o pinigų nėra!

Kaip reaguotumėte, jeigu vieną vakarą iš darbdavio sulauktumėte elektroninio laiško, kad kitą rytą reikėtų baigti pradėtus darbus, mat tai – paskutinė darbo diena? Tokį darbdavio antausį gavo vienos logistikos įmonės Lietuvoje darbuotojai.

Daugiau nuotraukų (1)

Evelina Valiuškevičiūtė

2014-04-28 11:15, atnaujinta 2018-02-14 11:15

Logistikos įmonė „Lex System GmbH“, vėliau pervadinta į „Ecoparcel B.V.“ buvo įsteigusi padalinius didžiuosiuose Lietuvos miestuose – Vilniuje, Klaipėdoje, Kaune, Panevėžyje ir kituose. Tačiau netikėtai, nors įmonei netrūko užsakymų, pradėjo vėluoti atlyginimai. Tai nutiko praėjusios vasaros pabaigoje.

Gruodžio mėnesį atlyginimų mokėjimas darbuotojams iš vis sustojo, o vasario pradžioje „Ecoparcel B.V.“ savo veiklą sustabdė. Darbuotojams ir klientams liko nesumokėtos solidžios sumos.

„Ne įmonė, o atsilikėlių kompanija“, „Vagių šaika“, „Ari kaip arklys, o pinigų nesumoka“ – tokiais epitetais apibūdinamas šios įmonės pavadinimas interneto naršyklėje. Skundus rašantys žmonės – buvę darbuotojai.

Panašiai, tiesa, kiek mandagiau, kalbėjo ir į redakciją paskambinę siuntų pervežimo bendrovės darbuotojai.

Atleido elektroniniu paštu

„Įmonėje dirbau ne vienerius metus. Iš pradžių įmonė vadinosi „Lex System GmbH“, vėliau bendrovės pavadinimas pakeistas į „Ecoparcel B.V.“. Taip išėjo, kad vieną sekmadienio vakarą (2014 m. vasario 2 d. – Red.) visi gavome laiškus, kad pirmadienį dirbame paskutinę dieną. Ir viskas, jokios išankstinės informacijos, kad bus sustabdyta veikla, mes negavome“, – sakė Klaipėdos „Ecoparcel B.V.“ padaliniui vadovavusi Laura.

Visai normalu, kad moterį toks laiškas šokiravo. Juolab kad kai kurie darbuotojai apie atleidimą sužinojo tik pirmadienį darbe pasitikrinę elektroninį paštą.

„Tai buvo žinia kaip iš giedro dangaus. Visi padaliniai gavo tokį laišką. Aš dirbau daugiau nei dvejus metus, tačiau yra žmonių, kurie dirbo septynerius ar dar daugiau“, – sakė Laura.

Ji piktinosi, kad įmonės administracija paliko darbuotojus lyg ant ledo – moteris augina mažą vaiką, todėl apie įmonės nemokumą jai turėjo būti pranešta anksčiau.

Ji oficialiai iš darbo buvo atleista tik kovo 17 dieną – praėjus daugiau nei mėnesiui po gauto elektroninio laiško. Tai reiškia, kad visi darbuotojai daugiau nei mėnesį turėjo būti namuose.

Taip jie pateko į komišką situaciją – kreiptis į darbo biržą bedarbio pašalpos jie negalėjo. Nes namuose gulinėję žmonės buvo oficialiai darbą turintys bedarbiai!

„Oficialiai aš dirbau, tačiau iš tikrųjų buvau namuose“, – liūdnai nusišypso Laura. Jos teigimu, kai kurie žmonės šitaip „darbuojasi“ iki šiol.

Kontoros daiktus tempti į namus

Labiausiai Laurą nustebino darbdavių atsainumas – esą siuntos nebebus vežamos, o jūs darykite ką norite. Maža to, padalinių biuruose liko daugybė daiktų – stalai, kompiuteriai, kėdės ir viskas, ko reikia įprastam biurui.

„Daiktus pasiūlė vežtis namo. Sako dėk kur nori, tu už tai atsakinga. Tačiau kur man juos vežti!? Kiti darbuotojai irgi turėjo suktis iš situacijos – paskutinę darbo dieną jie spaudą rūšiavo tamsoje. Kodėl? Todėl, kad už skolas buvo išjungta elektra. Beje, spauda išvežti rūšiuojama labai vėlai, apie 3 val. nakties“, – pasakojo Laura.

Darbuotojai paskutinius darbus atliko sukandę dantis ir manė, kad būtinai turi spėti išvežti visus likusius užsakymus. Jeigu neišveš spaudos, neatsiskaitys klientai, reiškia, negaus pinigų.

„Ir ką? Išvežėme likusias siuntas ir išdūrė mus visus – niekas jokių pinigų negavo“, – apmaudo neslėpė moteris.

Nebuvo užsakymų?

Laiške administracija paaiškino, kad įmonė nesulaukia užsakymų. Gal finansiniai reikalai dėl to ir pašlijo?

„Toje įmonėje – netvarka. Jie niekam nenorėjo mokėti pinigų – nei vežėjams, nei darbuotojams. Mes stengdavomės išvežti visus siuntinius, tačiau kaip vežti, jeigu įmonė niekad neatsiskaitydavo su vežėjais?“ – sakė Kaune dirbęs Arūnas Rimkus.

Arūnas prisiminė, kad bent Kauno mieste gruodžio mėnesį buvo galybė užsakymų išvežti siuntas: „Gruodį bet kokioje įmonėje daugybė darbo. Tačiau nuo to laiko nė vienas negavome algos, tai kur tie pinigai yra? Aš tai neįsivaizduoju kur.“

Apie daugybę užsakymų patvirtino ir „Ecoparcel B.V.“ darbuotoja Panevėžyje Edita Stankienė: „Ir darbo, ir siuntų buvo. Vos spėjome vežti, tik įmonėje nebūdavo pinigų.“

Klaipėdietei Laurai įmonė liko skolinga 10 tūkst. litų, A.Rimkui ir E.Stankienei – apie 7 tūkst. litų. Tačiau visuose padaliniuose dirba apie šimtas žmonių, su kuriais iki šiol neatsiskaityta. Visiems bendrovė turi sumokėti mažiausiai po 5 tūkst. litų.

Pavyzdžiui, įmonei UAB „Tomista“ šie veikėjai liko skolingi 22 tūkst. Litų. Kitai įmonei „Vakarų transporto remontas“ minėta bendrovė dar turi sumokėti 7 tūkst. litų, nes 35 tūkst. litų sugebėjo išsireikalauti pasitelkusi teismus.

Ir tai – tik kelios įmonės, kurioms jie liko skolingi. Nereikia daug matematikos žinių, kad suprastum, jog „Ecoparcel B.V.“ skolos siekia šimtus tūkstančių litų.

Patarė kreiptis į teismą

Trūkus kantrybei, darbuotojai kreipėsi į Darbo ginčų komisiją, esančią Valstybinėje Darbo inspekcijoje.

„Darbo ginčų komisijos pagal savo kompetenciją atliko visus privalomus veiksmus. Visi tiek „Lex System GmbH“, tiek „Ecoparcel B.V.“ darbuotojų, kurie kreipėsi į darbo ginčų komisijas, prašymai buvo išnagrinėti“, – sakė Valstybinės darbo inspekcijos prie LR socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Komunikacijos skyriaus vedėja Gabrielė Banaitytė.

Keletas prašymų buvo atmesti kaip nepagrįsti: darbuotojai neturėjo faktinių įrodymų, kad darbdavys su jais galutinai neatsiskaitė arba atsisakyta juos nagrinėti, nes darbuotojai atsiėmė savo prašymus.

Didžioji dalis prašymų patenkinta visiškai arba iš dalies ir komisijų sprendimuose darbdaviui nurodyta nedelsiant išmokėti darbuotojams priklausantį darbo užmokestį. 

„Jei darbuotojai vis dar neatgavo jiems priklausančio ir darbo ginčų komisijų priteisto darbo užmokesčio ir kitų išmokų, reikia kreiptis į antstolį – perduoti darbo ginčų komisijų sprendimą ir reikalauti priverstinio išieškojimo“, – sakė G.Banaitytė.  

Pažadėjo atsiskaityti

„Akcininkai užsakė auditą, kad išsiaiškintų, kodėl susidarė tokia situacija įmonėje. Kai bus ataskaita, tada žinosime visus atsakymus ir nuspręsime dėl tolesnių veiksmų.

Dėl skolų ir išmokų tiekėjams ir darbuotojams intensyviai dirbame išieškodami skolas ir artimiausiu metu (kiek pavyks atgauti skolų) pradėsime atsiskaitinėti“, – patikino Aleksandras Urbas, „Ecoparcel B.V.“ įgaliotasis atstovas ir administratorius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.