Pasigedo pranešimo
Pašnekovė tikino tikrinusi traukinių grafikus internete, bet šalia jų jokios informacijos apie tai, kad bilietų nebėra jau nuo pietų, „Lietuvos geležinkeliai“ nepateikė.
„Man susidarė įspūdis, kad klientų aptarnavimo linija atsiliepusi operatorė itin prastai moka lietuvių kalbą ir negali suteikti konkrečios informacijos. Ji tiesiog kartojo, kad „daug žmonių nuvyko į Klaipėdą“. Taip, bet tuomet reikia kaip nors reaguoti.
Įsivaizduokite, jei mūsų vietoje būtų buvęs turistas užsienietis, kur jam pasidėti? Retai renkuosi keliones traukiniais, bet kartais juk norisi pailsėti nuo vairavimo. Ne taip seniai teko patirti dar vieną nusivylimą, kai vagone nebuvo žadėto kondicionieriaus“, – kalbėjo keleivė (tikrasis vardas ir pavardė žinoma – Red. pastaba).
Siūlo bilietą įsigyti iš anksto
Reaguodami į keleivės skundą „Lietuvos geležinkeliai“ teigė, kad vasaros laikotarpiu ir ypač savaitgaliais maršrutu Vilnius-Šiauliai-Klaipėda-Vilnius keliauja didelis skaičius keleivių, todėl kartais traukinių užimtumas siekia iki 100 proc. Ilgąjį savaitgalį užimtumas taip pat siekė 100 proc., buvo sudaryti maksimalūs sąstatai.
„Atsižvelgdami į padidėjusius keleivių srautus, pagal galimybes planuojame maksimalius traukinių sąstatus, bet ir tokiu atveju ne visada užtenka vietų keleiviams. Kadangi bilietus galima nusipirkti prieš 45 dienas ir jau yra galimybė juos įsigyti internetu, daugelis (ypač nuolatinių keleivių), planuodami savo kelionę, juos perka iš anksto. Vis dėlto, nepaisant maksimalaus traukinių sąstato, pasitaiko išskirtinių atvejų, kad kelionės dieną, o ypač likus kelioms valandoms iki traukinio išvykimo, bilietų nebūna. Keleivius raginame bilietus pirkti iš anksto, tai daryti skatiname net suteikdami papildomas nuolaidas. Tai padeda planuoti traukinių sąstatus ir patenkinti visų žmonių poreikius“, – kalbėjo „Lietuvos geležinkelių“ atstovė Inga Čiuberkytė.
Anot jos, situacija bilietų sistemoje keičiasi nuolat – žmonės perka bilietus, juos grąžina. „Jeigu bilietai išpirkti, pabandžius įsigyti internetu bus papildomu pranešimu pranešta, kad nėra. Kasose, informacijoje, paskambinus telefonu ir pasiteiravus dėl bilietų, taip pat bus pranešta, kad jų į konkretų maršrutą nėra“, – aiškino ji.
Kursuoja papildomi traukiniai
Dėl išaugusių keleivių srautų „Lietuvos geležinkeliai“ ėmėsi priemonių: siekiant maksimaliai išnaudoti galimybes vasarą, nuo birželio 20 d. maršrutu Vilnius–Klaipėda–Vilnius ėmė važinėti papildomi traukiniai.
Apie keleivės išsakytas pastabas dėl kelionės patogumo I. Čiuberkytė sakė: „Iki metų pabaigos šiuo maršrutu kursuos modernūs „Pesa“ traukiniai. Šio tipo traukinys birželio 9 d. jau išleistas į pirmąjį reisą, sulaukėme puikių atsiliepimų. Traukinių vagonuose kondicionieriai yra įrengti ir jie veikia. Ypač retais atvejais piko metu, padidėjus keleivių srautui ir žmonių prašymu prie traukinių sąstatų kabinami papildomi (itin mažai naudojami) vagonai.
Tokių prikabinamų vagonų yra nedaug, juose nėra kondicionavimo sistemų, jie naudojami tik išskirtiniais atvejais. „Lietuvos geležinkeliai“ didžiąją pelno dalį skiria riedmenims atnaujinti, tą daro planingai, kasmet, tačiau viskam neužtenka lėšų. Daugelyje ES valstybių keleivių vežimą, riedmenų atnaujinimą finansuoja valstybė, kadangi tai yra socialinė paslauga, tačiau Lietuvoje valstybė neskiria tam lėšų, bendrovė tai daro iš savo ribotų išteklių.“ „Lietuvos geležinkelių“ atstovė patikino, kad nusiskundimai dėl oro kondicionierių yra ypač reti, o skundų dėl operatorės darbo nebuvo.