Kauniečiai nelaukia karščių: troleibuse – lyg saunoje ant ratų

Vasarai įsibėgėjus kauniečiai džiaugėsi šiltais orais. Tačiau šiluma miestiečiams apkartino keliones viešuoju transportu. Su kokiais iššūkiais tenka susidurti Kauno troleibusuose ar autobusuose, kai termometro stulpelis siekia 30 laipsnių padalą?

Vasaros sezonu kelionė viešuoju transportu gali tapti vos ištveriama, nes tik 69 iš 200 miesto autobusų turi kondicionierius, troleibusuose jų nėra.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Vasaros sezonu kelionė viešuoju transportu gali tapti vos ištveriama, nes tik 69 iš 200 miesto autobusų turi kondicionierius, troleibusuose jų nėra.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Važiuodami senu troleibusu žmonės sėda kuo arčiau pravertos orlaidės.
Važiuodami senu troleibusu žmonės sėda kuo arčiau pravertos orlaidės.
Daugiau nuotraukų (3)

Agnė Lukauskaitė („Lietuvos rytas“)

2016-07-28 06:59, atnaujinta 2017-05-17 14:44

Nors miesto gatvės net vasarą prikimštos lengvųjų automobilių, nemaža dalis miestiečių savo kelionės tikslui pasiekti renkasi autobusą ar troleibusą. Atostogautojai viešuoju transportu keliauja link vandens telkinių, dirbantieji kiekvieną rytą skuba į įstaigas ar įmones.

Tačiau vasaros sezonu kelionė miesto viešuoju transportu gali tapti vos ištveriama, nes tik 69 iš 200 miesto autobusų turi kondicionierius.

„Laikinosios sostinės“ žurnalistai aiškinosi, kokie iššūkiai laukia tų, kurie vasarą nutaria pasinaudoti Kauno viešuoju transportu stojus didiesiems karščiams.

Sunki kelionė į paplūdimį

Vasarą vieni populiariausių maršrutų driekiasi link vietinių vandens telkinių.

Kauno marių pirmąjį paplūdimį galima pasiekti 9 ir 12 numeriais pažymėtais troleibusais, o į Lampėdžius veža 9-asis bei 48-asis autobusai.

Nors kelias link Kauno marių, kad ir nuo tolimiausios „Klinikų“ stotelės, gali atrodyti neilgas, tačiau lauke svilinant 30 laipsnių karščiui 30 kelionės minučių gali tapti vienomis sunkiausių.

Vos įlipus į senesnės laidos 12–ąjį troleibusą pasitinka bent 5 (jei ne 10) laipsniais didesnis karštis. Pirma šovusi į galvą mintis: kodėl niekas neatidaro orlaidžių? Tačiau apsižvalgiusi supranti, kad visos troleibuse esančios orlaidės atidarytos.

Kol transporto priemonė dar neprisipildžiusi skubančių miestiečių, galima justi kad ir menkus, bet vis dėlto vėjo gūsius, atkeliaujančius iš lauko.

Tačiau neilgai trukus troleibuse užimamos visos tuščios kėdės, o ir stovinčiųjų nemažai. Tuomet atidarytos orlaidės negelbsti nei nuo karščio, nei nuo ore tvyrančio prasto kvapo.

Stovintieji keleiviai būriuojasi seno troleibuso gale, prie atidarytų orlaidžių, arba prie vidurinių ir galinių durų, nes stotelėje jas atidarius galima įkvėpti gryno oro.

Į Kauno marių paplūdimį važiuoja daugiau vyresnio amžiaus žmonių ir moksleivių. Kai kurie išlipa dar nepasiekę galutinio tikslo ir prie vandens patraukia pėsčiomis. Likusieji troleibuse vėdinasi nosinaitėmis, šluostosi prakaitą.

Naujesnės kartos troleibuse padėtis taip pat beveik niekuo nesiskiria, nes kondicionierius veikia tik vairuotojo kabinoje, o keleiviai keliauja lyg saunoje ant ratų.

Autobusu važiuoti geriau

Šiek tiek geriau keliaujantiems autobusais. Naujesnių autobusų salonuose yra kondicionieriai, tačiau teko įsitikinti, kad retoje transporto priemonėje jie būna įjungti.

Pavyzdžiui, važiuojant 39-uoju autobusu nuo centro link Neveronių apie kondicionierių buvo galima tik pasvajoti, nors darbo dienomis šio maršruto autobusai dažnai būna sausakimši.

Prie stoties turgaus įlipus kelioms dešimtims žmonių autobuse tapo net sunku kvėpuoti. Keleiviai kas kaip išmanė bandė palengvinti kelionę. Vieni vėdavosi po ranka pakliuvusiais daiktais, jauna mergina veidą vėsinosi vandeniu iš buteliuko, kantriausieji sunkiai alsuodami spoksojo pro langą laukdami savo stotelės.

Be vaistų – nė kojos iš namų

Autobuso laukusi garbingo amžiaus kaunietė Vanda Veronika Barčienė guodėsi, kad kasdienės kelionės Kauno autobusais ir troleibusais jai nėra malonios.

Jau 80 metų perkopusi moteris viešuoju transportu dažniausiai keliauja iki parduotuvės ar į netoli Kauno esančią sodininkų bendriją.

Moteris prisipažino, kad didelių sunkumų keliaujant kelia jos sveikata – senolė turi 2-ąją neįgalumo grupę.

Kaunietė prisipažino vasarą esanti priversta nuolat su savimi vežiotis vaistų, kurie kartais būtini norint pasiekti kelionės tikslą, nes dėl transporto priemonės viduje tvyrančio karščio bei oro trūkumo pradeda trikti širdies darbas.

Nuolat autobusais ir troleibusais važinėjanti moteris pastebėjo, kad net lauke esant 30 laipsnių temperatūrai ne visada būna atidaryti langai bei stoglangiai.

Rytais tenka kęsti grūstis

Į darbą kasdien važinėjanti studentė Agnė Veselgaitė tikino taip pat patirianti nemažai nepatogumų. Mergina kiekvieną dieną 9 valandą ryto važiuodama 3-iuoju, 10-uoju ar 37-uoju autobusu link miesto centro susiduria su žmonių grūstimis. Dėl žmonių gausos autobuse karšta ir nėra kuo kvėpuoti.

Paklausta apie kondicionierių ar orlaides studentė teigė, kad esant tokiam skaičiui žmonių kondicionierius mažai gelbsti, o orlaidės būna uždarytos.

Bandantys jas atidaryti keleiviai dažnai būna palydėti piktų autobuso vairuotojo šūksnių.

Kiek kitokia padėtis viešajame transporte vidurdienį.

Tokiu metu autobusai nebūna perpildyti, tad kelionė į darbą tampa kur kas malonesnė.

Studentė taip pat pastebėjo, kad važiuodami sena transporto priemone žmonės dažnai stumdosi norėdami stovėti kuo arčiau pravertos orlaidės.

Vežėjai pažadėjo, kad padėtis pagerės

Kamilis Doveika

Bendrovės „Kauno autobusai“ viešųjų ryšių specialistas

„Dažnai patys miestiečiai keliaudami viešuoju transportu sukelia sau nepatogumų.

Autobusuose visi kondicionieriai, kurie veikia, įjungiami. Deja, žmonės dažnai savavališkai atidaro transporto priemonėje esančius langus, kai kondicionierius veikia visu pajėgumu. Taip neleidžiama nukristi oro temperatūrai, tad nenuostabu, kad keleiviams tenka kęsti karštį.

Ateityje padėtis pagerės, nes uždaroji akcinė bendrovė „Kauno autobusai“ pirkdama tiek naujas, tiek naudotas transporto priemones visada atkreipia dėmesį į tai, ar jose yra kondicionierius.

Senuose autobusuose ir troleibusuose įrengti kondicionierių nėra galimybės, tačiau perkant naujus autobusus ir troleibusus salono kondicionavimo sistema privaloma.

Pernai ir šiais metais pirktos transporto priemonės komplektuotos su oro kondicionieriais. Numatomos pirkti – taip pat. Šiemet ketinama įsigyti 7 troleibusus, 10 mikroautobusų ir 11 pailgintų autobusų.

Šiuo metu 69 autobusai turi salono kondicionierių, 103 turi vairuotojo kabinos kondicionierių. 42 troleibusai turi tik vairuotojo kabinos kondicionierių.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.