Kantrybė išseko: Vilniaus autobusų stotį planuojama iškelti į miesto pakraštį

Savivaldybei įkyrėjo nesibaigiančios derybos su nudrengtos Vilniaus autobusų stoties savininkais. Pilaitėje, šalia Saugumo departamento, skirtas 2,9 ha sklypas, kuriame atsiras nauja autobusų stotis.

 Savivaldybėje visu rimtumu rengiami pasitarimai, kuriuose kalbama apie naujos autobusų stoties būtinumą.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
 Savivaldybėje visu rimtumu rengiami pasitarimai, kuriuose kalbama apie naujos autobusų stoties būtinumą.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
Sklypas V.Pociūno gatvėje, kuriame ketinama statyti naują autobusų stotį.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
Sklypas V.Pociūno gatvėje, kuriame ketinama statyti naują autobusų stotį.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
 Savivaldybėje visu rimtumu rengiami pasitarimai, kuriuose kalbama apie naujos autobusų stoties būtinumą.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
 Savivaldybėje visu rimtumu rengiami pasitarimai, kuriuose kalbama apie naujos autobusų stoties būtinumą.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
 Savivaldybėje visu rimtumu rengiami pasitarimai, kuriuose kalbama apie naujos autobusų stoties būtinumą.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
 Savivaldybėje visu rimtumu rengiami pasitarimai, kuriuose kalbama apie naujos autobusų stoties būtinumą.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
 Savivaldybėje visu rimtumu rengiami pasitarimai, kuriuose kalbama apie naujos autobusų stoties būtinumą.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
 Savivaldybėje visu rimtumu rengiami pasitarimai, kuriuose kalbama apie naujos autobusų stoties būtinumą.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
 Savivaldybėje visu rimtumu rengiami pasitarimai, kuriuose kalbama apie naujos autobusų stoties būtinumą.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
 Savivaldybėje visu rimtumu rengiami pasitarimai, kuriuose kalbama apie naujos autobusų stoties būtinumą.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
 Savivaldybėje visu rimtumu rengiami pasitarimai, kuriuose kalbama apie naujos autobusų stoties būtinumą.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
 Savivaldybėje visu rimtumu rengiami pasitarimai, kuriuose kalbama apie naujos autobusų stoties būtinumą.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
 Savivaldybėje visu rimtumu rengiami pasitarimai, kuriuose kalbama apie naujos autobusų stoties būtinumą.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
 Savivaldybėje visu rimtumu rengiami pasitarimai, kuriuose kalbama apie naujos autobusų stoties būtinumą.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
 Savivaldybėje visu rimtumu rengiami pasitarimai, kuriuose kalbama apie naujos autobusų stoties būtinumą.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
 Savivaldybėje visu rimtumu rengiami pasitarimai, kuriuose kalbama apie naujos autobusų stoties būtinumą.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
 Savivaldybėje visu rimtumu rengiami pasitarimai, kuriuose kalbama apie naujos autobusų stoties būtinumą.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
 Savivaldybėje visu rimtumu rengiami pasitarimai, kuriuose kalbama apie naujos autobusų stoties būtinumą.<br> R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lietuvos rytas

Oct 14, 2017, 11:21 AM, atnaujinta Oct 14, 2017, 4:21 PM

Savivaldybėje visu rimtumu rengiami pasitarimai, kuriuose kalbama apie naujos autobusų stoties būtinumą.

Aplinkos apsaugos agentūra jau parengė atrankos išvadą dėl prekybos centro ir automobilių stovėjimo aikštelės V.Pociūno gatvėje statybos ir eksploatacijos poveikio aplinkai vertinimo.

Tačiau jau dabar aišku, kad Pilaitėje pastačius naują autobusų stotį ir ją atskyrus nuo geležinkelio stoties kils didžiulių nepatogumų keleiviams. Atskyręs autobusų ir geležinkelio stotis Vilnius taptų pirmuoju tai įvykdžiusiu miestu Europoje.

Įrengs 11 autobusų stotelių

Nauja stotis planuojama V.Pociūno gatvėje, 2,9 hektaro kitos paskirties sklype, kuris panaudos sutartimi priklauso savivaldybei. Kol kas jame planuojama 11 autobusų stotelių, taip pat 279 vietų lengvųjų automobilių stovėjimo aikštelė miesto poreikiams.

Sklype prie vakarinio aplinkkelio ir Pilaitės prospekto sankirtos šiuo metu tėra elektros pastotė ir šilumos tinklų siurblinė.

Šalia – Valstybės saugumo departamento pastatas.

Savivaldybės Miesto plėtros departamento vadovas Mindaugas Pakalnis aiškino, kad miesto bendrajame plane numatytas autobusų stoties terminalas šiaurės vakarų kryptimi.

Anksčiau tam buvo parinkta teritorija autobusų žiede Fabijoniškėse, greta prekybos centro „Mandarinas“.

Tačiau nutiesus vakarinį aplinkkelį ir persiskirsčius transporto srautams šios minties buvo atsisakyta.

„Atsižvelgiant į tai, kad savivaldybė turi infrastruktūros paskirties sklypą greta vakarinio aplinkkelio ir Pilaitės prospekto sankirtos, buvo pradėta analizuoti galimybė šį terminalą įrengti sklype arčiau aplinkkelio“, – sakė M.Pakalnis.

Bėda – transporto spūstys

Per pasitarimą savivaldybėje, kuriame dalyvavo ir meras Remigijus Šimašius, pritarta autobusų stoties Pilaitėje idėjai.

M.Pakalnis sakė, kad pirmiausia bus atliekama transporto srautų analizė. Jeigu paaiškės, kad vieta tinkama, projektas bus rengiamas.

Vilniečiai jau seniai keiksnoja Pilaitės prospektą, kurį piko valandomis sukausto spūstys. M.Pakalnis patikslino, kad svarbiausia planuotojų užduotis – kaip jas sumažinti.

Anot jo, jau kalbama su prekybos centrą greta sklypo planuojančiu statyti investuotoju dėl bendrų veiksmų įgyvendinant infrastruktūrą ir galimo prekybos centro ir autobusų stoties integravimo į vieną pastatą.

Miesto plėtros bei Miesto ūkio ir transporto departamentai su savivaldybės įmonėmis „Vilniaus planas“ ir „Susisiekimo paslaugos“ pateikė siūlymus dėl susisiekimo su planuojama stotimi.

Susisiekimas su ja turi būti patogus iš Pilaitės prospekto, vakarinio aplinkkelio, Justiniškių ir centrinės miesto dalies, numatant, kokiu būdu persiskirstys transporto priemonių eismas nagrinėjamoje teritorijoje.

Iškilus naujai stočiai teks keisti ir miesto transporto sistemą.

Šalia – prekybos centras

Gretimame sklype prie planuojamos autobusų stoties įmonė „Trečioji kregždė“ planuoja statyti išskirtinį keturių aukštų prekybos centrą su didele maisto produktų parduotuve, kino teatru, sporto klubu, maitinimo ir prekybos erdvėmis.

Pagrindinė naujojo centro veiklos kryptis bus išparduotuvės. „Ogmios“ grupės valdybos pirmininkas Arūnas Žemaitis patvirtino, kad tai yra grupės projektas. „Trečiosios kregždės“ akcininkai susiję su įmonėmis „Ogmios pulsas“, „Ogmios centras“.

„Ogmios centras“ valdo prekybos parką „Ogmios miestas“ Šiaurės miestelyje.

Miesto plėtros bei Miesto ūkio ir transporto departamentams savivaldybės vadovai nurodė surengti susitikimą su investuotojais ir jame aptarti Pilaitės autobusų stoties projektą, pateikiant galimus susisiekimo sprendimus ir preliminarias numatomo projekto sąmatas.

Kaltina pačią savivaldybę

Dabartinės autobusų stoties Sodų gatvėje šeimininkas Andriejus Paleičikas „Sostinei“ sakė dar nieko negirdėjęs apie savivaldybės planus statyti naują autobusų stotį.

Jo nuomone, tai būtų susiję su didžiuliais nepatogumais keleiviams. Kai Kaunas metų pradžioje atidarė rekonstruotą autobusų stotį ir vilniečių žvilgsniai nukrypo į apšiurusią Vilniaus stotį, A.Paleičikas teisinosi, kad rekonstrukcijos darbus stabdo savivaldybė. Esą ji laiku neparengia reikiamų dokumentų.

Tuo metu M.Pakalnis vasarą autobusų stoties šeimininkui pareiškė ultimatumą: arba jis pradeda rengtis rekonstrukcijai, arba savivaldybė galvoja apie naują stotį.

Tiesa, dabar M.Pakalnis nebe toks kategoriškas aiškindamas, kad terminalo Pilaitėje statyba reikštų, jog atsisakoma senosios autobusų stoties miesto centre.

Kils daug nepatogumų

„Tai kvailystė“, – taip trumpai savivaldybės planus statyti naują stotį įvertino tarptautinių maršrutų vežėjo „Ecolines“ Lietuvos ir Lenkijos regiono vadovas Remigijus Dvareckas.

Pasak jo, išardžius dabartinį komunikacijos mazgą tai grėstų didžiuliais nepatogumais keleiviams, į Vilnių atskridusiems lėktuvais ar atvažiavusiems traukiniais.

R.Dvareckas sakė suprantąs, kad tarp dabartinio autobusų stoties savininko ir savivaldybės kilęs konfliktas, bet kodėl turi kentėti keleiviai?

Kita vertus, jis pripažino, kad vežėjams būtų patogiau nevažiuoti į miesto centrą ir nepakliūti į transporto spūstis. Tačiau daugelyje Europos miestų stotys yra centre.

„Europos autobusų stočių išskirtinumas yra tas, kad jos dažnai būna sujungtos su geležinkelio stotimis, jų erdvės būna bendros“, – pasakojo R.Dvareckas.

Naujai autobusų stočiai skirtas sklypas Pilaitėje

Traukinius ir autobusus įkurdina kartu

Rygos autobusų ir geležinkelio stotys netoli viena kitos, šalia senamiesčio. Talino autobusų stotis taip pat prie centro.

Berlyno centrinė autobusų stotis – prie garsaus radijo bokšto „Funkturm“, o Kelne autobusai stoja prie pat garsiosios katedros.

Paryžiaus autobusų stotis įsikūrusi prie neoklasikinio stiliaus „Gare du Nord“ traukinių stoties.

Frankfurto prie Maino keleivinių autobusų stotelės yra šalia geležinkelio stočių, kurios paskelbtos architektūros paminklais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.