Artūras Jančys. Vienintelė išeitis R.Šimašiui - pradėti statyti metro

Šią savaitę sostinė du kartus gavo niuksą į paširdžius nuo Kauno.

V.Jurkūno pieš.
V.Jurkūno pieš.
Daugiau nuotraukų (2)

Artūras Jančys

2017-11-11 07:00

Dėl 95 milijonų eurų investicijų Kaune pasirašė Vokietijos automobilių
pramonės milžinė „Continental“, dar 50 mln. į naują įmonę prie Kauno
investuos medicininės įrangos gamintoja ir paslaugų teikėja „Hollister“.

Ir tai vyksta tokiu sunkiu sostinei metu, kai dalis Gedimino kalno vėl
nuslinko!

Iš Gedimino bokšto žiūrint kartais atrodo, kad „valstiečių“ valdžia
Kauną kažkaip lepina, pavyzdžiui, privilegiją statyti Mokslo centrą
suteikė Visvaldui Matijošaičiui, nors sostinės meras Remigijus Šimašius
iš kailio nėrėsi įtikinėdamas statyti tokį centrą Vilniuje, labai
tinkamoje tam vietoje - kažkur netoli taboro.

Tačiau sostinės meras dar turi progą pasirodyti nestokojantis platesnio
užmojo, ne tik tujas iškirsti ar kelias dešimtis duobių gatvėse
užlopyti.

Mere, statykite metro!  Kaunas tikrai bus priblokštas.  Apie tai jau
dvidešimt metų ausis baigia išūžti asociacijos „Metro sąjūdis“ vadovas
Juozas Zykus.  Ir šią savaitę jis pareiškimais užvertė oficialias
institucijas ir žiniasklaidą ragindamas vilniečius nuo transporto
spūsčių gelbėtis po žeme.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkų skaičiavimais,
darbo dieną sostinėje spūstys trunka apie 3 valandas.  Vilnius dėl
spūsčių kasmet patiria apie 2 milijardus eurų nuostolio. Štai kur galima
gerokai sutaupyti!

Prisiminti senokai užmirštas svajones apie požeminius traukinius
Vilniuje skatina ir savotiški sutapimai, stebėtinai palankūs dabartinei
miesto valdžiai.

Pirmoji metro vizija buvo sugalvota dar gūdžiu sovietmečiu, 1978 metais.
Buvo sudarytas Vilniaus metropoliteno planas, o pirmoji numatyta
požeminė linija - Pilaitė-Mokslininkų rūmai.

Anuomet Pilaitės rajonas buvo tik popieriuje, bet atsitik tu man taip,
kad dabar naująją autobusų stotį ketinama statyti kaip tik prie
Pilaitės.  Nuo čia pradėjus tiesti metro, Pilaitėje atsirastų
intermodalinio (kelių rūšių) viešojo transporto terminalo užuomazga.

Metro statybos politinė nauda dabartiniam merui būtų tiesiog
neišmatuojama.  R.Šimašius parodytų, iš kur kojos dygsta, ne tik jį
apvylusiems buvusiems bendražygiams konservatoriams, bet ir pirmtakui
Artūrui Zuokui, kurio užmojai nuolat prikišami R.Šimašiui.

A.Zuokas pristatė Šnipiškėse dangoraižių?  O R.Šimašius - daugiafunkcį
transporto mazgą Pilaitėje.  A.Zuokas Vilniuje įdiegė oranžinius
dviračius?  O štai R.Šimašius metro nutiesė!  Tad kuris kietesnis?

Iš tiesų, jei R.Šimašiui pavyktų išvaduoti sostinę nuo transporto
spūsčių, jis taptų antra po kunigaikščio Gedimino pagarbiai prisimenama
asmenybe Vilniuje nuo senovės laikų iki dabar.

Būtų užmirštas net tik daug pajuokų sulaukęs tujų kirtimas, bet ir „MG
Baltic“ galimas kyšis buvusiam liberalų vadui Eligijui Masiuliui.

Vilniečiai, žinantys, ką reiškia murdytis spūstyse, geruoju minėtų tokio
mero vardą net ir tuo atveju, jei metro nepastatytų, o tik daug apie tai
pačiulbėtų.

Juk ir greitasis tramvajus bei Guggenheimo muziejus taip pat tikrovėje
neatsirado.

„Sostinė“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.