Košmariška kelionė: ligonis dejavo, o medikė ieškojo pigesnių braškių

Marijampolietė negali be ašarų kalbėti apie kelionę greitosios pagalbos automobiliu į Kauną. Jos paauglį sūnų kankino baisus skausmas, o medikė pakelėje du kartus sustojo pirkti braškių.

J.Alaburdienė: „Kelionė greitosios pagalbos automobiliu virto košmaru.“
J.Alaburdienė: „Kelionė greitosios pagalbos automobiliu virto košmaru.“
Marijampolės greitosios pagalbos tarnybos vadovas A.Dirsė iš pradžių gynė slaugytoją, o po to ėmė atsiprašinėti.
Marijampolės greitosios pagalbos tarnybos vadovas A.Dirsė iš pradžių gynė slaugytoją, o po to ėmė atsiprašinėti.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2018-07-12 06:24, atnaujinta 2018-07-12 17:49

Trijų sūnų motina Jolita Alaburdienė pirmą kartą susidūrė su tokiu medikų požiūriu į rimtai sunegalavusį vaiką.

Jos 15-mečiam sūnui Marijampolės medikai įtarė apendicitą ir siuntė į Kauno klinikas, nes modernia įranga aprūpintoje apskrities ligoninėje nėra vaikų chirurgo.

Moteris pasigailėjo pasinaudojusi gydytojų pasiūlymu vykti į Kauną greitosios pagalbos automobiliu, o ne vežusi sūnų pati.

Marijampolietė tikėjosi, kad medikų automobiliu su įjungtais švyturėliais klinikas pasieks greičiau, nes sūnus kentė didžiulį skausmą – išburkęs apendiksas kėsinosi trūkti.

Moteris buvo priblokšta, kai greitosios pagalbos automobilis su ligoniu pirmiausia užsuko į slaugytojos namus, o po to senajame plente Kauno link du kartus stojo pirkti braškių.

Kaune paaiškėjo, jog apendiksas trūko, pūliai išsiliejo ant žarnyno, nors maždaug prieš valandą Marijampolės ligoninėje jis tebuvo paburkęs.

Užgavo mediko žodžiai

Devintus metus Marijampolės greitajai pagalbai vadovaujantis Alvydas Dirsė teigė, jog ligonis iš Marijampolės į Kauną buvo nuvežtas per 56 minutes.

„Pacientui buvo nustatyta antra kategorija. Tokie ligoniai vežami be švyturėlių. Vežamas vaikas žaidė telefonu, neturėjo temperatūros“, – vakar „Lietuvos rytui“ teigė A.Dirsė.

Šie greitosios pagalbos vadovo žodžiai apstulbino J.Alaburdienę: „Kai sūnų nuvežėme į Marijampolės ligoninę, jis turėjo temperatūros, ji vis kilo.

Jam suleido vaistų nuo skausmo, temperatūros. Greitosios automobilyje jis gulėjo užsimerkęs, rankomis apsikabinęs pilvą.

Atsimerkia – ašaros bėga. Vis klausė manęs, ar viskas bus gerai. Jokiu telefonu jis nežaidė – ne tas rūpi, kai kenti baisų skausmą. Telefonas buvo mano rankinėje.“

Kelionė tapo košmaru

Marijampolietė pasakojo, kad į Kauną neviršydama greičio lengvuoju automobiliu nuvažiuoja per 45 minutes.

Kai Marijampolės medikai pasiūlė vykti greitąja, moteris neabejojo, jog kenčiantis vaikas, kuriam reikalinga skubi operacija, bus nugabentas dar greičiau.

Draudimo bendrovėje dirbanti moteris tikėjo ir pasitikėjo medikais nenujausdama, kad susidurs su abejingumu.

J.Alaburdienė buvo šokiruota, kai dar neišvažiavus iš Marijampolės paaiškėjo, jog greitosios pagalbos automobilyje yra įjungtas kondicionierius.

„Slaugytoja pareiškė, kad jų mašinoje nėra jokio apkloto, o kondicionieriaus išjungti neketina, nes juodu su vairuotoju uždus.

Mano sūnus visu kūnu drebėjo ir dėl kylančios temperatūros. Apklotą gavome, kai griežtai pareikalavau“, – su nuoskauda kalbėjo ligonio motina.

Vaikas iki pat Kauno pragulėjo apklotą užsitempęs iki pat akių.

„Iš Marijampolės ligoninės pasukome ne tuo keliu, kuriuo įprastai Kauno link važiuoja greitosios. Buvo vakaras.

Pamaniau, koks šaunuolis vairuotojas – nori išvengti spūsčių, nevažiuoja per centrą.

Mašina privažiavo prie Mokolų kaimo šalia Marijampolės ir sustojo vieno daugiabučio kieme.

Medikė išlipo ir nuėjo į savo butą. Grįžo po penkių minučių su kažin kokiais daiktais.

Na, galvoju, nieko, gal pamiršo kokius dokumentus.

Į Kauną neskubėdami važiavome senuoju plentu, ne magistrale.

Nebuvo nei švyturėlių, nei signalų, nors buvo gabenamas ligonis su išvešėjusiu apendiksu, kuris galėjo trūkti.

Mane tai labai stebino, bet stengiausi palaikyti savo kenčiantį sūnų, nepriekaištavau medikei.

Po kiek laiko greitosios pagalbos automobilis netikėtai sustojo aikštelėje šalia Ąžuolų Būdos kaimo.

Šioje vietoje žmonės nuolat prekiauja uogomis ir grybais.

Mane pribloškė, kai medikė nuėjo nusipirkti braškių. Į mašiną ji grįžo be uogų. Sakė, nepirko, nes per brangios.

Vėl raminau save – gal tikrai žmogui labai reikia braškių.

Toliau važiavome irgi neskubėdami.

Veiveriuose (Prienų r.) vėl sustojome prie uogomis prekiaujančių žmonių.

Tuomet jau nebeištvėriau. Vairuotojui sakau: „Ką jūs darote? Jums normalu, kad jau antrą kartą sustojame braškių?“

Tą patį pakartojau ir su uogomis sugrįžusiai medikei.

Vairuotojas tylėjo – nieko man neatsakė.

Buvo matyti, kad jis jaučiasi nejaukiai.

Man susidarė įspūdis, jog jie dar prieš važiuodami buvo aptarę, kokius reikalus turės sutvarkyti medikė, vairuotojas tik klusniai viską vykdė.

O medikė man ėmė pasakoti, jog jos vyras sunkiai serga, yra gydomas Kauno klinikose, todėl ji nori jam nuvežti kai kurių daiktų ir braškių.

Man tiesiog buvo sunku suvokti – mano vaikas raitosi skausmuose, o mes stoviniuojame braškių slaugytojos vyrui?

Medikė pradėjo aiškinti, jog visi mes turime problemų, o aš, baimindamasi dėl sūnaus būklės, atsakiau, kad man nusišvilpti į jos problemas.

Jos vyras yra prižiūrimas medikų, o kuo baigsis tokia kelionė mano vaikui, dar nežinia.

Kai pasakiau, jog dėl tokio medikų elgesio aš netylėsiu, slaugytoja vairuotojui liepė įjungti švyturėlius, esą kai kam kilo isterija“, – pasakojo J.Alaburdienė.

Vaikui grėsė pavojus

Priblokšta atsainaus medikės elgesio moteris apsiverkė, apkabino sūnų ir vis ramino jį, jog viskas bus gerai.

„Mano vaikas yra sportininkas, jis kantrus, tačiau nenusipelnė tokio medikų požiūrio“, – tramdydama besikaupiančias ašaras pasakojo marijampolietė.

Moteris sakė, jog yra labai dėkinga Kauno klinikų medikams, kurie žaibiškai įvertino pavojingą situaciją ir gelbėjo sūnų: „Klinikose iš karto supratau, kad kažkas blogai, vaiką apžiūrinčios rezidentės žvilgsnis tai išdavė.

Paaiškėjo, jog apendiksas trūko, ant žarnyno išsiliejo pūliai. Vaiką skubiai operavo. Kai chirurgas išėjo iš operacinės, man tiesiai pasakė: „Turėjome darbo.“

Sūnus klinikose buvo gydomas savaitę. Viskas baigėsi laimingai.

Dabar jis išsiųstas toliau nuo civilizacijos – į kaimą. Močiutė jam blynus kepa.“

Kitą dieną po operacijos motina važiavo į Kauną lankyti sūnaus.

Jai į akis krito greitosios pagalbos automobilis, sustojęs toje pačioje Ąžuolų Būdos aikštelėje, kur pardavinėjamos uogos.

Moteris teigė nemačiusi, kokio miesto greitajai pagalbai priklauso ši mašina, tačiau tai net neturėjo reikšmės, – šešėlis ant skubios pagalbos medikų nutįso dar ilgesnis.

Vadovas gynė slaugytoją

Po kiek laiko J.Alaburdienė nusprendė apie patirtą akibrokštą, sukėlusį didelį stresą, pasakyti Marijampolės greitosios pagalbos tarnybos direktoriui A.Dirsei.

„Pokalbis nuteikė labai nemaloniai. Jis gynė slaugytoją. Esą tai buvo vienkartinis atvejis, gyvenime visko pasitaiko.

Sakė, jog slaugytojos vyras sunkiai serga, ji negali dažnai jo lankyti, todėl pasinaudojo proga. Neva buvo sugaištos tik kelios minutės“, – prisiminė Jolita susitikimą su skubios pagalbos medikų vadovu.

Moteris savo pretenzijas išdėstė raštu ir po kiek laiko gavo atsakymą.

„Atsižvelgdami į jūsų pareiškimą dėl netinkamo slaugytojos Laimos Šalaševičienės elgesio teikiant paslaugas informuojame, kad atvejis buvo išanalizuotas Slaugos tarybos posėdyje.

Paimti slaugytojos L.Šalaševičienės ir vairuotojo pasiaiškinimai, išklausyti žodiniai paaiškinimai.

Šiuo metu slaugytojos vyras labai sunkios būklės, nevaikštantis, gydomas Kauno klinikose.

Jos teigimu, tiesiog spontaniškai nusprendė pakeliui sustoti namuose paimti vyrui slaugos priemonių ir nupirkti uogų.

Slaugytoja L.Šalaševičienė labai apgailestauja, pripažįsta pasielgusi netinkamai ir atsiprašo jūsų ir visų mūsų darbuotojų už savo poelgį.

Už darbo drausmės pažeidimą slaugytojai skirtas įspėjimas. Visiems kolektyvo nariams primintos jų pareigos ir atsakomybė.

Dėkojame, kad informavote mus apie tokį darbuotojos poelgį. Tokie dalykai mūsų įstaigoje netoleruotini.

Mūsų tikslas – suteikti kokybiškas, operatyvias ir pacientų lūkesčius tenkinančias paslaugas.

Linkime jūsų sūnui kuo greičiau pasveikti“, – pasirašė bemaž dešimtmetį Marijampolės greitosios pagalbos tarnybai vadovaujantis A.Dirsė.

Motina neketina kerštauti

Vakar „Lietuvos rytui“ A.Dirsė teigė, jog aukštąjį išsilavinimą turinti L.Šalaševičienė greitojoje pagalboje dirba apie 35 metus, yra patyrusi medikė, niekada neturėjusi nuobaudų: „Slaugytoja prisipažino, jog pasielgė neprotingai. Ji atsiprašė vaiko motinos.

Jei dar kartą pasikartos toks atvejis, slaugytoja bus atleista iš darbo. Vairuotojui neskyrėme jokios nuobaudos, nes ekipažo vadovas yra slaugytoja, o vairuotojas turi klausyti jos nurodymų.“

Džiaugdamasi sveikstančiu sūnumi J.Alaburdienė teigė nesiekianti keršto: „Aš nenoriu, kad ką nors atleistų iš darbo, tačiau tokio požiūrio į sergantį žmogų neturi būti.“

Skundėsi dideliu krūviu

Slaugytoja L.Šalaševičienė šiomis dienomis atostogauja pagal iš anksto sudarytą grafiką.

Ji „Lietuvos ryto“ televizijos žurnalistams telefonu sakė, jog jaučiasi kalta, visų atsiprašė.

Slaugytoja teisinosi, jog turi sunkų ligonį, kuriam norėjo nuvežti braškių, sugaišo tik dvi minutes.

L.Šalaševičienė neslėpė, jog ją įskaudino vaiko motinos žodžiai, kad jai nusišvilpti į slaugytojos problemas.

Į Kauno klinikas gabenamas vaikas, slaugytojos teigimu, nedejavo, jo būklė neatrodė sunki.

L.Šalaševičienė guodėsi, jog dirba kas antrą parą, todėl dėl tokio krūvio prarado budrumą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.